Va syns dere :-)

Det hadde vært supert. Da jeg bodde på internat fikk vi servert lunch. Var grøt og pytt i panne minst to ganger i uka. Det var skikkelig digg å få servert mat, svett matpakke er ikje noe godt. Gikk på privat skole da :)

Skal det bli sånn burde de jo kopiere modellen som også blir brukt i Sverige (og det skaper nye arbeidsplasser).

Her vi bor og der vi bodde før er det et storkjøkken som lager varmmaten for dagen i området og sender ut, dette gjør det også lettere å tilpasse til ulike allergier osv, da det gjerne er flere i samme område med de samme allergiene så man lager ikke spesial mat til en men mat til flere på egne steder i kjøkkenet.

Andre måltider har de egen kjøkkenansatt som hjelper til med, så de andre ansatte gjør ikke veldig mye her ihvertfall for å få maten på bordet.
Opplever også maten som god og sunn :)
Sign alle detta :-) så hade vi storkjøkken som Oxå levera ut till andra.

Skal det bli sånn burde de jo kopiere modellen som også blir brukt i Sverige (og det skaper nye arbeidsplasser).

Her vi bor og der vi bodde før er det et storkjøkken som lager varmmaten for dagen i området og sender ut, dette gjør det også lettere å tilpasse til ulike allergier osv, da det gjerne er flere i samme område med de samme allergiene så man lager ikke spesial mat til en men mat til flere på egne steder i kjøkkenet.

Andre måltider har de egen kjøkkenansatt som hjelper til med, så de andre ansatte gjør ikke veldig mye her ihvertfall for å få maten på bordet.
Opplever også maten som god og sunn :)
Har samme modell på Island.
Var veldig skuffende å flytte til Norge når jeg begynte i 4. Klasse å få vite at man ikke fikk varm mat hver dag, men i stedet måtte ha med niste som lå i sekken i flere timer før man skulle spise.

Det håper jeg virkelig! Sønnen min går på flerkulturell skole og det er mange som ikke har mat/ordentlig mat med seg. Smører alltid ekstra til gutten min,så han kan gi til de som ikke har så mye...

Ser for meg at det som hadde blitt servert hadde vært så som så, ikke er det rom for at ikke alle liker alt heller (SFO) så da hadde det nok betydd at min mellomste hadde gått sulten på skolen hver dag for hun spiser rett og slett ikke hvis det er noe hun ikke liker. Hun nekter å fortsette på SFO pga at hun fikk kjeft der pga at hun ikke ville spise posepotetmos, fiskegrateng og ihjelkokte grønnsaker fra pose. Hver gang det var varmmat stod hun med tårer i øynene og lurte på å få slippe å være der.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis skolen kan servere økologisk plantebasert mat uten tilsetningsstoffer som søtningsmidler og tull så hadde jeg takket ja. Hvis det er som det skvipet man får servert i kommunale barnehager som tørt kneip, makaroni og ketchup skylt ned av fun light for å kose seg, nei takk. Jeg forer helst mine barn med mat ikke kunstige greier man blir syk av

Back
Topp