Va er normal bæsj?

Bkno5405562

Første møte med forumet
Hei.
har tvillinger på 4mnd som kun spiser mme, har fra dem var ca 10uker hatt grønn bæsj (mosegrønn), samt at det kan gå opptil 3 dager før dem bæsjer. Helsesøster sir at dette ikke er unormalt og min fastlege har aldrig vært bort i det før.. bør jeg være bekymret?

hilsen bekymret mor

Hei.
har tvillinger på 4mnd som kun spiser mme, har fra dem var ca 10uker hatt grønn bæsj (mosegrønn), samt at det kan gå opptil 3 dager før dem bæsjer. Helsesøster sir at dette ikke er unormalt og min fastlege har aldrig vært bort i det før.. bør jeg være bekymret?

hilsen bekymret mor
Det at tvillingene dine har grønn avføring kan muligens være et resutlat av irritasjon i mage-temsystemet. Det er helt vanlig at små barn har dette fra tid til annen,- uten at det er noe å bekymre seg for. Det kan muligens ha sammenheng med at det går flere dager mellom hver gang barna bæsjer. Kanskje du kan forsøke å gi dem litt sviskesaft eller moset frukt for ¨stimulere fordøyelsen. Dersom barna elelrs er fornøyde og viser god trivsel i forhold til vekst og utvikling, ville jeg tatt dette med stor ro. Noen barn kan fra firemånedersalder ha behov for mer mat i form av fast føde. Dette er også noe du evt. kan vurdere i forhold til vektkurver. Lykke til videre med tvillignene. Beste hilsen Elin

Back
Topp