Vært på UL

Latterfrosken

Forumet er livet
Det gikk veldig bra:-) Det var en liten sprellende knott inni der!
Men må følges opp litt tett... så må til kontroller hver 14 dag hos gyn på ahus, så 1 gang i mnd hos reumatolog i tillegg til diabetespoliklinikken ganske ofte... og fastlege.. hehe. Det vil jo si 4 ganger i mnd det.. Jaja! Bedre det da:-) Enn at det går galt!
Men dette er jo litt komplisert, så er litt bekymra for helsa mi rett og slett... kjenner at den bekymringen ligger og murrer litt.. Legen sa hvertfall at sykdommen er på et rolig stadie nå inntil uke 16. Men måtte begynne på fragmin sprøyter og ta det hver dag resten av svangerskapet... Uansett, så var det godt å se at den lille var i live!

Kvalmen er heller ikke på topp! Intens kvalme når jeg våkner og litt på kvelden.. derfor lurer jeg på om detta er en jente, siden jeg ikke var sånn med de andre gutta:-)

Så godt alt er bra da! Hvilke sykdom har du? Skjønner du har diabetes(?), men reumatolog?
Bra du blir fulgt opp skikkelig da, ingenting er bedre enn det!

Her blir det vektestimering på lille 1 gang i mnd fra 4 mnd til 8 mnd, deretter 1 gang i uken frem til termin eller at h*n blir så stor at h*n må ut.. Håper ikke det blir tilfelle. Også blir det kontroll på reuma 1 gang i mnd, for å se at sykdommen holdes under sjakk. Heldigvis var jeg veeldig bra i forrige sv.skap, og veldig bra frem til nå hvertfall. Kunne gått gravid hele livet jeg!

Så fint at du blir fulgt opp!
Lykke til videre :)

gratulerer med vellykket ul:) hørtes slitsomt ut med så mange kontroller, men bedre å bli fulgt opp en gang for mye enn en for lite!

Har lupus antikoagulant... Og bare diabetes i svangerskap, men ikke ellers:-) Så pga lupusen må jeg til reumatolog for å se at den holdes minst mulig aktiv. Det er jo en autoimmunsykdom, som støter bort det som egentlig er helt naturlig. Derfor er det større sjanse for dødfødsler osv...
Men går nok bra håper jeg:-)

Back
Topp