Vært på ul: trenger hjelp til utregning

Huff! Ikke hyggelig å lese:(håper at du får gode nyheter, krysser fingrene for deg:)

Krysser fingre og håper at du får gode nyheter! :Heartred Det er skikkelig ugreit å måtte gå og vente, og ikke vite noe for sikkert. :(

Håper du kun er kortere på vei enn du tror. Ut i fra datoene du nevner synes jeg at det kan være logisk. Ventetiden frem til du får vite mer må være uutholdelig. Skal selv på tidlig ultralyd (grunnet kraftig blødning når jeg skulle ha mensen) førstkommende fredag etter at gynekologen ikke kunne se hjerteslag den dagen jeg mente måtte være 6+0. Hun mente jeg var litt vel tidlig ute, og hun hadde rett. Jeg krysser fingrene for deg<3

Krysser fingrene for deg! Med førstemann så gyn ingenting på ul i uke 7. 3 dager senere var det et bankende hjerte, og oul uke 19 viste at min menstermin stemte, så gyn har nok klart å overse et foster i uke 7. Aner ikke hvordan det er mulig. Han er 3 år nå ;) håper for deg!!

Jeg blir så lei meg av å lese dette!! Håper virkelig at det ordner seg ❤️❤️mange klemmer!

Jeg har hatt sa 4-5 ganger , og nå er jeg gravid igjen :) var innom ul når jeg var 5+8, fikk negativt svar på tisseprøven og ul viste tom mage .. men tok blodprøve og da viste svaret positivt å økning av hormona for hver gang jeg tok blodprøve . Så kan vær babyen gjemmer seg for deg ;)

Som skrevet ovenfor så så ikke gynekolog fosteret i går på ul (uke 5+6 eller6+0). Han ga meg beskjed om at jeg kom til å få innkalling til ny time om 1 uke. Jeg ringte sykehuset i dag, og da sier hun i resepsjonen sa at han har satt meg opp på ul om 7(!) uker. Jeg fortalte at jeg har fått beskjed om mulig tom fostersekk igjen (hadde det i mai også), og sa det måtte være en feil. Jeg fikk da beskjed om at det var helt fullt neste uke, men hun skulle høre om noen "leger var snille og kunne ta meg inn om to, kanskje tre uker". Seriøst? Hvis jeg er heldig så må jeg gå to-tre uker når gynekologen sa i går at det mest sannsynlig er BO/tom fostersekk? Og når jeg har gjennomgått tre aborter på et år. Kjenner at dette blir for tøft :(

Last edited:
Som skrevet ovenfor så så ikke gynekolog fosteret i går på ul (uke 5+6 eller6+0). Han ga meg beskjed om at jeg kom til å få innkalling til ny time om 1 uke. Jeg ringte sykehuset i dag, og da sier hun i resepsjonen sa at han har satt meg opp på ul om 7(!) uker. Jeg fortalte at jeg har fått beskjed om mulig fostersekk igjen (hadde det i mai også), og sa det måtte være en feil. Jeg fikk da beskjed om at det var helt fullt neste uke, men hun skulle høre om noen "leger var snille og kunne ta meg inn om to, kanskje tre uker". Seriøst? Skal jeg gå i to-tre uker i uvisshet når gynekologen sa i går at det mest sannsynlig er BO/tom fostersekk? Og når jeg har gjennomgått tre aborter på et år. Kjenner at dette blir for tøft :(
Whaaat? Det går jo ikke an!

Som skrevet ovenfor så så ikke gynekolog fosteret i går på ul (uke 5+6 eller6+0). Han ga meg beskjed om at jeg kom til å få innkalling til ny time om 1 uke. Jeg ringte sykehuset i dag, og da sier hun i resepsjonen sa at han har satt meg opp på ul om 7(!) uker. Jeg fortalte at jeg har fått beskjed om mulig fostersekk igjen (hadde det i mai også), og sa det måtte være en feil. Jeg fikk da beskjed om at det var helt fullt neste uke, men hun skulle høre om noen "leger var snille og kunne ta meg inn om to, kanskje tre uker". Seriøst? Skal jeg gå i to-tre uker i uvisshet når gynekologen sa i går at det mest sannsynlig er BO/tom fostersekk? Og når jeg har gjennomgått tre aborter på et år. Kjenner at dette blir for tøft :(
Det går jo ikke an!! Iallefall ikke når legen sa du skulle bli tatt inn ila ei uke! Ring tilbake og bruk de hysteriske gravidhormonene til det de er verdt!

Hæ!:( hva i svarte, det kan de ikke mene. Med tanke på historikken din så synes jeg strengt talt du burde fått mye bedre oppfølging, for ikke å snakke om at de holder seg til det de sier:( Er helt sjokkert jeg:(

Mannen min jobber på sykehuset og fikk snakket med en annen gynekolog. Han mente at hun i resepsjonen hadde gjort en feil, så han ordnet slik at jeg fikk time hos han førstkommende tirsdag. Er lettet:) Godt å få slippe å gå i ukesvis når det sannsynligvis ikke har gått riktig vei.

Mannen min jobber på sykehuset og fikk snakket med en annen gynekolog. Han mente at hun i resepsjonen hadde gjort en feil, så han ordnet slik at jeg fikk time hos han førstkommende tirsdag. Er lettet:) Godt å få slippe å gå i ukesvis når det sannsynligvis ikke har gått riktig vei.
Så bra at det ordnet seg! Masse lykke til på tirsdag!

Så utrolig bra det ordnet seg! Men det skal jo ikke være sånn at man må ha en innsider til å fikse sånne ting! Det skal jo skje av seg selv! Det siste man trenger i en sånn sårbar posisjon som du er i nå er å krangle for å få hjelp! Sender deg en stor klem og krysser igjen alt jeg har for at du bare har en liten luring inni magen som liker å tulle med mammaen sin ved å leke gjemsel!

Åhh det var da enda godt ! Hadde vært forferdelig å måtte ventet nor lenger :/ Masse lykke til! Og håper bare det var litt for tidlig forrige UL ❤️

Åhh det var da enda godt ! Hadde vært forferdelig å måtte ventet nor lenger :/ Masse lykke til! Og håper bare det var litt for tidlig forrige UL ❤️

Takk..hååper det:) Har ekstrem kvalme, og kaster opp flere ganger om dagen. Det tyder hvertfall på at jeg har en del hcg i kroppen.

Takk:) Setter stor pris på alle gode ord! :)Jeg skal på ny ultralyd i morgen kl. 08.40. Jeg klarer ikke helt å akseptere at det er en ny runde med tom fostersekk ettersom symptomene mine er så sterke nå. Sist var de mer eller mindre fraværende. Uansett blir det godt å få et svar. Håper bare ikke at jeg får beskjed om at det fortsatt er for tidlig å konkludere med noe. Ventingen er pyton:)

Masse lykke til!! :)

Back
Topp