Vært på UL - holder jeg på å miste?

Hadde ikke du en tabell
Det kommer nok litt an på hvor nøyaktig du vet hvor langt du er på vei og hvor godt ultralydapparat det er. :) Måleusikkerhet på +/-4 dager er helt greit i første trimester med godt måleutstyr, og særlig om man heller ikke vet nøyaktig når eggløsning/befruktning var. :) (Og jo dårligere måling/utstyr, jo større slingringsmonn).

Det andre er om alt ser anatomisk riktig ut, om det er blødninger og om det er hjerteslag. Da kan man også fort å anslå en del viktig om tilstanden. :)
Hadde ikke du en tabell du så på? Har du link? Min var 4 mm, og var 6+2 i går. Begynner å lure på om det er for lite? Han sa ingenting da, målte kun en gang og sa ca mål :p
 
Hadde ikke du en tabell

Hadde ikke du en tabell du så på? Har du link? Min var 4 mm, og var 6+2 i går. Begynner å lure på om det er for lite? Han sa ingenting da, målte kun en gang og sa ca mål :p

4 mm er helt perfekt da. Se tabellen over i denne tråden. :)

4 mm er 44 dager, det betyr jo 6+2. ;)
 
Jeg har vært hos legen i dag. Han kunne henvise meg videre offentlig, men sa det ikke er sikkert jeg får time innen rimelig tid siden det jo ikke haster. Men først må klinikken min sende papirene mine til fastlegen, og det må muligens gå via post, så det tar jo sin tid bare det.

Er noen jordmødre i byen som gjør TUL for 600kroner, så jeg vurderer å gå dit om en uke hvis dette drøyer. Selv om de ikke har like mye kompetanse som gynekologene bør de vel greie å vurdere om dette går rette veien?
 
Jeg har vært hos legen i dag. Han kunne henvise meg videre offentlig, men sa det ikke er sikkert jeg får time innen rimelig tid siden det jo ikke haster. Men først må klinikken min sende papirene mine til fastlegen, og det må muligens gå via post, så det tar jo sin tid bare det.

Er noen jordmødre i byen som gjør TUL for 600kroner, så jeg vurderer å gå dit om en uke hvis dette drøyer. Selv om de ikke har like mye kompetanse som gynekologene bør de vel greie å vurdere om dette går rette veien?
Jordmødre som jobber privat, har videreutdanning i ultralyd - og har veldig god kompetanse innen ultralyd. Så jeg vil absolutt si at dem er like flinke som gynekologene. Bare sånn til sammenligning, så er det jo jordmødre som gjør den ordinære ultralyden på sykehuset.
 
Da har jeg vært på ultralyd igjen, 8+1, hos en veldig flink og grundig lege. Alt ser helt fint ut! Ingen spor etter blødninger, fin størrelse på 1.5 cm, ingen grunn til å tro at dette går galt! Skulle bare ringe hvis jeg ble bekymra, og så har jeg fått time til UL når jeg er 12 uker, bare fordi jeg hadde lyst og han spurte om jeg ville. :p

Hurra!!
 
Jippi! Så gode nyheter. :D
 
Back
Topp