Vært på tidlig ultralyd...

Junifamilien

Glad i forumet
♡Junigull 2016♡
Kommer fra tidlig ultralyd nå, og har fått blandede følelser og vet ikke helt hve som skjer... Etter egen beregning, og BV-kalkulatoren er jeg 7+2 i dag. Ultralyd viste et fosteranlegg men hjertet slo ikke. Så, enten er jeg kortere på vei eller så har utviklingen stoppet opp.
Synes det er litt rart at jeg er kortere på vei og, fordi jeg hadde positiv eggløsningstest 5.august, og vi hadde samleie samme dag.
Gyn trodde jeg var rundt 5 uker nå.


Skjønner ingenting jeg, og kjenner jeg mister litt trua :( Har ikke symptomer heller, kvalmen forsvant fort. Litt ømme bryst, og stuptrøtt hele dagen bare.

Ja ja, ny kontroll om 2 uker, så vi får satse på at alt er ok :)
 
Kommer fra tidlig ultralyd nå, og har fått blandede følelser og vet ikke helt hve som skjer... Etter egen beregning, og BV-kalkulatoren er jeg 7+2 i dag. Ultralyd viste et fosteranlegg men hjertet slo ikke. Så, enten er jeg kortere på vei eller så har utviklingen stoppet opp.
Synes det er litt rart at jeg er kortere på vei og, fordi jeg hadde positiv eggløsningstest 5.august, og vi hadde samleie samme dag.
Gyn trodde jeg var rundt 5 uker nå.


Skjønner ingenting jeg, og kjenner jeg mister litt trua :( Har ikke symptomer heller, kvalmen forsvant fort. Litt ømme bryst, og stuptrøtt hele dagen bare.

Ja ja, ny kontroll om 2 uker, så vi får satse på at alt er ok :)

Oi, så rart! Håper på sistnevnte, at egget reiste litt seint tilbake og at du er rundt 5-6 uker [emoji106][emoji4] Og noen har symptomer som kommer og går, tror det også er normalt!
 
Jeg trodde jeg var 6 uker på vei når jeg var inne pga blødning men der var det heller ikke noe hjerte som slo. Legen sa at det var normalt at hjertet ikke startet å slå før i uke 6 og at eggløsning tester ikke nødvendigvis betyr el den dagen eller dagen etter, så man kan bli befruktet flere dager etter pos test.
Masse lykke til❤❤❤
 
* Sniker *

Eggløsning kommer så sent som 36 timer etter en positiv EL-test, og deretter er det et døgn til befruktningstid. Noen egg kan også gå i dvale underveis før det fester seg, så det kan nok godt hende du derfor er kortere på vei enn antatt.

Håper TUL om par uker viser en bamsemums med hjerteslag! ❤️
 
Åå.. forstår godt frustrasjonen din. Får inderlig håper på at du bare er kortere på vei enn det du tror, og at lille spire er frisk og rask neste gang du skal på UL.
Lykke til, jeg krysser fingrene :)
 
Tusen takk alle dere[emoji177]
Jeg har vært veldig engstelig etter ul på mandag, så i dag var jeg spontan og hoppa inn på en time hos Ultralydjordmoren i Sandvika. Hun fant også ut at jeg var 2 uker mindre på vei enn antatt. Hun satte meg til 5+5, med termin 13.05. Hjertet har ikke begynt å slå enda, men det er ikke lenge til sa hun. Hun tok seg god tid og lyttet til meg. Jeg følte meg virkelig sett og møtt. På sykehuset på mandag følte jeg meg lita og ikke sett i hele tatt. Håper på en bedre opplevelse på sykehuset om to uker[emoji4]
 
Positiv eggløsningstest betyr absolutt ikke at du hadde eggløsning da. Det hender rett som det er at kroppen trenger to forsøk på å klare å slippe et egg.
Har du normalt regelmessige sykluser?
Hvis du hadde samleie i tiden rundt 21. august så kan du like så godt ha blitt gravid da. :)
 
Back
Topp