Vært på tidlig ul...

Sjokomamma <3

Elsker forumet
..og er 4+2 idag :happy:
Selvom alt "var som det skulle" så fikk jeg liksom litt vondt i magen når vi dro fra legen, selvom jeg var glad på samme tid :p:D
Vi så den store svarte "lommen" i livmoren og en liten hvit prikk inni der :love7 (Jeg så den ihvertfall ;))
Men den gynekologen jeg har, tenker forresten å bytte etter flere negative opplevelser, han får sagt ting på en så negativ måte synes jeg :wtf:
Han sa alt på den pessimistiske måten, sånn som "Det er jo fortsatt veldig tidlig, så ser ikke så mye her altså, men det er anlegg til svangerskap"..."Du kan komme igjen om to uker så får vi se at alt går som det skal". Jeg tok de setningene veldig negativt...:shifty: Selvom jeg er klar over risikoen selvf! :happy:
Nå er jeg veldig følsom om dagen, men likevel...:rolleyes: Dette sa han ikke når jeg gikk med de to andre. Men husker ikke så mye fra tidlig i sv.skapet med de...
Så ble litt redd og kjøpte de 9 og 10 (!!) graviditetstestene, testet når jeg kom hjem og fikk to supersterke streker..puhhhh :love2

Så da skal jeg tilbake i uke 6 :smug:

Men damer, hva kan jeg forvente å se så tidlig på ul? Er det "vanlig" at man ikke ser så mye til en bebis der inne? :shy: *trenger litt trøste ord* :p Testen jeg tok når jeg kom hjem beroliget meg en del da :love7
 
Er enig i at han kunne ordlagt seg litt annerledes. "Anlegg til svangerskap"?? Teit! Som du sier så er du jo også klar over at en del svangerskap går til grunne før uke 12, men sansynligheten for at det går BRA nå er jo langt større enn at det ikke skal gå bra. Dessverre er det ikke alltid disse legene/spesialistene har sosiale antenner i like stor grad som faglig dyktighet. Husk også at mange av de som henvises til tidlig ul blir det nettopp fordi de har hatt problemer som feks blødninger og tegn til sa. Gynekologene får dermed kanskje et pessimistist syn ettersom de møter på en stor andel av disse pasientene.

Det er heller ikke mulig å se noe mer enn en prikk så tidlig. Jeg hadde tidlig ul mellom uke 4-5 da jeg gikk gravid med sønnen min, og så som du også skriver "kun en liten prikk". Jeg fikk ny ul i uke 8-9 igjen, og det var stor forskjell! Dette går bra, og gled deg til å se hjertet banke ❤️
 
Tusen takk for svar nemis! :D:Heartred
Veldig godt å lese det du skrev :Heartpink:Heartpink:happy: Det fikk meg til å bli litt mer trygg og beroliget...:happy::happy:
Gleder meg veldig til å se hjertet slå altså, det blir fantastisk :love7
 
Samme hos meg, gyn så bare en liten prikk og det kommer veldig an på kvaliteten på apparatet også. Var pga ekstra oppfølging på UL hos to ulike gyn tidlig i første svangerskap og det var utrolig å se forskjellen på hva man kunne se ut fra apparatet.
 
Back
Topp