vært på o.ul og litt uventede nyheter :(

Mammantilprinsen

Ønsker nummer 2 ❤️
Da er vi kommet tilbake fra den ordinære ul, og ikke alt var helt som det skulle. Fostret har alt for stor urinblære, MEN mye/bra med fostervann (som er positivt?).. Selv om den er såppas stor, så presser den ikke på nyrene. Så nyrene er helt i orden. Vet ikke helt om gullet vårt får tisset litt innimellom eller ingen ting!

I tillegg er det muligens en "hjertefeil", jordmoren var litt usikker, men hun trodde at det kunne være et hull på skilleveggen mellom de to hjertekammerene.  (venetrikkel- septum) Får time til riksen til uken igjen, så er veldig nervøse nå og krysser fingrene.

Ellers så var alt tipp topp. Kjempe fine mål av alt, fin hjerne, alle organene ellers er gode og nyrene er flotte. Og vi venter en liten prins <3

Er det noen som har noe greie på ang forstørret urinblære og venetrikkel- septum (som jordmor trodde det kanskje kunne være)??
 
Uffda, leit å høre, ikke noe gøy når de oppdager noen avvik :( Godt hun henviser deg, slik at dere kan få stadfestet at det er noe eller ikke. Jeg har ingen erfaring med noe av dette. Men hull i hjertet er vel noe de kan opperere etter fødselen? Kan jo håpe at det går seg til av seg selv også :) Men jeg har ingen peiling. Lykke til videre iallefall!
 
bra at du får komme inn neste uke men regner med at ventetida blir lang allikavell. masse lykke til videre :)
 
Jeg har heller ingen erfaring med dette.. Håper alt går fint med dere, lykke til på utredningen :)
 
Hei, har prøvd å lese litt om dette på "legesider"... Jobber selv på urologisk avdeling så da skjønner jeg iallefall språket de bruker på de sidene :-) Uansett så virker det som at stor blære kan skyldes en rekke ting og det hjelper ikke å spekulere i hva det skyldes nå. Men i mange tilfeller er dette en forbigående tilstand, kommer an på hvor stor blæren er. I denne forbindelse er det faktum at det var bra med fostervann en positiv ting. Stor blære sammen med lite fostervann kan være tegn på sykdom. 

Så til hullet mellom hjertekamrene. Ventrikkelseptumdefekt er den vanligste medfødte hjertefeilen. Alvorligheten av dette avgjøres av størrelsen på hullet. Små hull kan tette seg spontant og krever ingen behandling. Så finnes det konservative behandlinger som ikke innebærer inngrep. Og ved store hull så kan dette kreve operasjon. Uansett er prognosen god og barn som har ventrikkelseptumdefekt vil vanligvis leve et helt normalt liv uten begrensninger i forhold til aktivitet eller lignende :-) Min sønn hadde et hull mellom forkamrene i hjertet. Dette tettet seg spontant og 1 mnd etter fødselen kunne vi ikke se det lengre på ultralyd av hjertet. 

Hold oss oppdatert da når du har vært på ny ultralyd :-)
 
Har dessverre ingen erfaring,ville bare si at jeg tenker på deg :)Huff..kan ikke være moro å få beskjed om at det er noen små avvik..bra du får videre oppfølging!! krysser fingrene for at det ordner seg! <3

..og GRATULERER med en prins!!!! 
 
Uff, så kjedelig å få beskjed om avvik på UL. Det gjør en jo så usikker og redd. Det er utrolig bra at du er henvist til NY ul og at du blir fulgt opp.

Jeg har ingen erfaring med dette, men håper dere klarer å holde hode oppe og tenke så positivt som dere kan. Lykke til på ny UL.

 
Jeg er født med hull i hjertet og lever i beste velgående og har aldri hatt hjerteproblemer! =))

jeg måtte inn til undersøkelser som baby, siste undersøkelsen når jeg var 12 år. bare for sikkerhet! men alt bare bra.
 
Takk for alle gode ord :-)

Denne helgen har gått litt tregt kan man si! Vil bare få time fort på riksen, så vi slipper å gå rundt å lure.

Skal oppdatere dere så snart vi har vært der. Krysser fingre for at alt er bra med lilleskatten vår <3
 
Uff, kjedelig med uventede nyheter.. Godt du ble sendt videre, og forhåpentligvis får bedre svar. :)

Har ingen erfaring med hull i hjertet, men storebror hadde utvidet nyrebekken når han lå i magen. De trodde kanskje at han ville få problemer med å tisse, men var masse fostervann. Det gikk seg til av seg selv, og på sjekken etter fødsel var alt som normalt. :)

Gratulerer med en gutt i magen! :)
 
Back
Topp