Vært på føden en tur...

gutt11og?

Elsker forumet
... i dag jeg. Har slitt sånn med sinnsyke menssmerter siste tiden, så tenkte jeg skulle bare ringe og høre i dag, om det var greit, eller hva ;)
De ville ha meg ut på kontroll, så ble sjekka etter alle kunstens regler! Ctg, urinprøve, blodtrykk, utvendig ul, innvendig ul og en såkalt fibronektin-test.
Det meste såg bra ut, men livmorhalsen var bare på 1,5 cm, så da blir det ut på ny kontroll om 1-2 uker!
 
Gått å få sjekket at alt er ok da. Men er jo mulig du får din lille i armene før termin da :)
Kjekt at de følger med og sjekker deg igjen om ikke så alt for lenge :)
 
Ja, greit å få skikkelig oppfølging! Er jo bare 30+0, så lillebror skal få holde seg inne i 6 uker til! Har jo ikke noe klart her hjemme, pluss at han har det best i magehuset i noen uker til!
Noen av dere som har erfaring med kort livmorhals? Legen sa ingenting om at jeg bør ta det med ro eller noe..
 
Ja, greit å få skikkelig oppfølging! Er jo bare 30+0, så lillebror skal få holde seg inne i 6 uker til! Har jo ikke noe klart her hjemme, pluss at han har det best i magehuset i noen uker til!
Noen av dere som har erfaring med kort livmorhals? Legen sa ingenting om at jeg bør ta det med ro eller noe..
Sniker litt. Jeg fikk bevist kort livmorhals i uke 26.fikk beskjed om å holde meg i ro. Men etter to uker holdt jeg på å bli gal, så da dro jeg ut og styra hjemme osv. Hu ble født bare to uker for tidlig, selv om vi hadde en liten skrekk i uke 28 og ble lagt inn. men er fint å bli kontrollert så den ikke krymper, men pass litt på den som sjekker. Jeg hadde plutselig nesten ikke noe livmorhals, men det var en feil hu regna ikke med en skygge og heller ikke det at livmorhalsen var på begge sider av skyggen. Ble litt bekymra da.
 
Vil absolutt tro at du bør ta det veldig med ro, er i alle fall sånn med tvillinger...Jeg har jo fått målt livmorhalsen ca hver fjerde uke fra uke 24-32 og jeg mener å huske at hvis man har under 2,5 så er det bortimot snakk om sengeleie...
Mulig det er annerledes i enlingesvangerskap, men tror nok jeg ville sjekket litt opp i det i og med at du ikke er lengre enn 30 uker nå...
 
Vil absolutt tro at du bør ta det veldig med ro, er i alle fall sånn med tvillinger...Jeg har jo fått målt livmorhalsen ca hver fjerde uke fra uke 24-32 og jeg mener å huske at hvis man har under 2,5 så er det bortimot snakk om sengeleie...
Mulig det er annerledes i enlingesvangerskap, men tror nok jeg ville sjekket litt opp i det i og med at du ikke er lengre enn 30 uker nå...
Det er jo det jeg også tenker, at en bør vel kanskje ta det med ro, men synes jo det var veldig rart legen ikke sa noe om det da..
Han vet jo jeg har en på 2,5 år også, men men..
Går nok helt sikkert bra :)
Er visst 31 uker på vei :p jeg som rota litt ;) Men uansett altfor tidlig til at lillebror skal komme nå!
 
Greit å få sjekket opp... Du får prøve å ta det med ro når storebror er på barnehagen hvertfall :) Hvordan går det med bekkenet?
 
Greit å få sjekket opp... Du får prøve å ta det med ro når storebror er på barnehagen hvertfall :) Hvordan går det med bekkenet?
Ja, jeg sliter sofa når han er i barnehagen :p Men prøver å gjøre litt fornuftig innimellom da ;)
Bekkenet skrangler fortsatt, men nå kjenner jeg det mest i symfysen, ikke så voldsomt i korsryggen!
Lår og legger dovner bort om jeg står oppreist/går i mer en 3-4 min :p
Går til fysioterapeut 1 gang i uka, og føler det fungerer! Blir iallfall ikke verre! :D
Takk som spør :D
 
Da blir det ny sjekk av livmorhalsen på tirsdag! Greit å slippe å gå å bekymre seg så altfor lenge!
 
Jeg sjekket livmorhalsen etter konisering i 2011, fikk ul på sykehuset uke 24 og var på føden i uke 31 og sjekket mere pga vonde kynnere og mensmurringer i rygg. Tok innvendig ul og den var ikke veldig kort. Veldig beroliget etter å ha sjekket:) skal spørre legen i uke 34-36 en gang om jeg skal inn på en sjekk.. Jordmoren min mente det kunne være lurt :)
 
Jeg sjekket livmorhalsen etter konisering i 2011, fikk ul på sykehuset uke 24 og var på føden i uke 31 og sjekket mere pga vonde kynnere og mensmurringer i rygg. Tok innvendig ul og den var ikke veldig kort. Veldig beroliget etter å ha sjekket:) skal spørre legen i uke 34-36 en gang om jeg skal inn på en sjekk.. Jordmoren min mente det kunne være lurt :)

Hvordan var lengden på den da?:) så bra det ser bra ut uansett!:)
Min gir visst etter for økt trykk også, så er vel det de skal sjekke opp i nå?! Er jo helt blank på dette jeg :p
 
Back
Topp