Vært på 3D-ul i dag, men skal på ny i uke 31

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Jeg var på 3D-ul i dag og er 29+4 nå, men fikk dårlige bilder siden hun lå med navlestrengen over ansiktet og morkaken i veien. I tillegg var vekten hennes -17%, og det vil si at hun veier 1100g nå, men skulle egentlig veid 1360g så vi skal tilbake på ultralyd om ett par uker for å sjekke at hun legger på seg som hun skal og da skulle hun også prøve å ta nye 3D-bilder av henne. Er 31+4 når jeg skal på denne ultralyden om ett par uker. Ellers var alt fint med prrinsessa mi i magen, og vi fikk også bekreftet at det er en liten jente vi får i april. :-)

Noen andre som har vært på 3D i uke 31 og fått gode bilder? Lyst å vise bilde?
Og er det noen andre her som har opplevd at vekten til babyen er mye under gjennomsnittet i vekt? Hvordan gikk det? Gikk du helt frem til termin, eller ble babyen født før tiden på grunn av vekten?

Så godt at du får ny ultralyd og oppfølging av veksten! :)

Jeg var på vekstkontroll denne uken, da jeg slev ikke har hatt noe særlig vektoppgang, og synfysemålene så ut til å flate litt ut. Men babyen var litt over gjennomsnittet faktisk! :) Det er visst normalt at tredje barnet blir større, (de blir visst større for hver gang), og gutter blir jo ofte også litt større enn jenter. Jeg var i uke 26+5, og da veide babyen min rett over 1000 gram.
Så jeg ble positivt overrasket på min vekstkontroll, men skal likevel få komme tilbake for ny kontroll i uker 32. :)
Fikk også sjekket både morkaken og gjennomstrømningen, og alt så helt fint ut! :)

Fikk ingen bilder med, og kun 2D. Jeg var jo der på "medisinsk grunnlag", så da får man ikke bilder sånn.
Og når de skal sjekke slike ting får de også sjekket bedre med 2D.
Tror heller ikke de har 3D der.

Dersom vekstavvik blir altfor stort blir du kanskje innlagt?
Da jeg spurte legen som tok min kontroll på føden, fikk jeg beskjed at de helst ikke vil sette igang, men at de ønsker å få i mor/baby mer næring. Men er det morkakesvikt eller lignende, og babyen ikke vokser, blir nok fødsel satt igang, om babyen får det bedre på utsiden. Det er jo det de må avgjøre: er det best i, eller utenfor magen?

Håper du får positiv beskjed ved neste kontroll!

Så godt at du får ny ultralyd og oppfølging av veksten! :)

Jeg var på vekstkontroll denne uken, da jeg slev ikke har hatt noe særlig vektoppgang, og synfysemålene så ut til å flate litt ut. Men babyen var litt over gjennomsnittet faktisk! :) Det er visst normalt at tredje barnet blir større, (de blir visst større for hver gang), og gutter blir jo ofte også litt større enn jenter. Jeg var i uke 26+5, og da veide babyen min rett over 1000 gram.
Så jeg ble positivt overrasket på min vekstkontroll, men skal likevel få komme tilbake for ny kontroll i uker 32. :)
Fikk også sjekket både morkaken og gjennomstrømningen, og alt så helt fint ut! :)

Fikk ingen bilder med, og kun 2D. Jeg var jo der på "medisinsk grunnlag", så da får man ikke bilder sånn.
Og når de skal sjekke slike ting får de også sjekket bedre med 2D.
Tror heller ikke de har 3D der.

Dersom vekstavvik blir altfor stort blir du kanskje innlagt?
Da jeg spurte legen som tok min kontroll på føden, fikk jeg beskjed at de helst ikke vil sette igang, men at de ønsker å få i mor/baby mer næring. Men er det morkakesvikt eller lignende, og babyen ikke vokser, blir nok fødsel satt igang, om babyen får det bedre på utsiden. Det er jo det de må avgjøre: er det best i, eller utenfor magen?

Håper du får positiv beskjed ved neste kontroll!
Ja jeg er veldig glad for at jeg får komme på ny kontroll og håper hun finner ut hvorfor hun er så liten :-) jeg var hos privat så hun tok alle målene i 2D også fikk vi sett henne i 3D så hun sa at vi skulle prøve å få litt bedre 3D-bilder når jeg kommer tilbake om 2 uker :-)

Jeg vet ikke hvordan ting blir hvis vekstavviket blir for stort, men vi skulle ihvertfall finne ut på ultralyden hva som kunne være grunnen til vekstavviken så håper virkelig at hun legger på seg godt disse ukene og resten av svangerskapet :-) jordmor sa at hvis vekstavviket var på grunn av at hun ikke får den næringen hun trenger osv så blir jeg henvist videre til sykehuset for ekstra oppfølging resten av svangerskapet. Og det kan jo være at hun ikke får den næringen hun trenger inni magen og vil få det bedre utenfor.. nei huff, får håpe at er som det skal og at hun legger godt på seg videre sånn at hun får være inne i magen så lenge som mulig :-) men man blir jo såklart bekymret da!

Storebror uke 31+5
2015-02-07 16.29.17.jpg

Lillebror uke 29+0

2015-02-07 16.27.56.png

Jeg var på 3D ultralyd sist i uke 31+5 og fikk gode bilder! (Stor gutt så var vanskeligere men fikk heldigvis flotte bilder likevel), var nå med lillebror i uke 29+0 og fikk mange fantastiske bilder og videoer! Stor gutt dette og som er 5% større i vekst allerede :) Gikk tidligere denne gang siden det var såpass vanskelig å få gode bilder sist.
Håper du får gode bilder neste gang og at lille i magen har lakt på seg/vokst! :-) Var vel hos sigrids ultra du også gikk/skal gå?:)

Last edited:
Back
Topp