Vært med jordmor..

P.I.J

Elsker forumet
Junibarna 2015
Da ble det tårer og frykt..symfysemålet mitt er skyhøyt,gått opp 7 kg på 4 uker,har mye hodepine og har mye mensmurringer:( jordmor var ikke positiv og ringte fødeavdelingen. Ender opp med glukosetest i morra pga frykt for svangerskapsdiabetes og ul og undersøkelser videre på tirsdag på sykehuset..mye kynnere også,så redd for tidlig fødsel..er kun uke 23 nå..håper på det beste og er takknemlig for det norske helsevesenet☺
 
Huff da, skjønner godt du er bekymret! Men det behøver ikke bety at det er noe galt! ( ikke lett å ikke bekymre seg da, når man får sånne beskjeder...) gikk opp 6 kg på 4 uker selv til sist kontroll, og symfysemålet ligger på det høyeste innen normalen. Legen min viste ingen tegn til bekymring... Skal på glukosebelastning i uke 28, og det var ikke snakk om å fremskynde den. Har mye murringer og menssmerter selv, men har ikke tenkt på at det gjør noe...
Håper alt er bra hos deg!
 
Jeg har gått opp 6 kg de siste 4 ukene, så du er ikke alene der. Bra å bli sjekket uansett så det i det minste kan utelukkes. Håper du ikke har sv. diabetes!
 
Jeg ble hvertfall litt mer beroliget da jeg leste at fra uke 18-23 var den tiden da magen vokste mest og de fleste la på seg mest!
 
Lykke til, det går nok veldig bra! Har murringer jeg og, og det er tiden man legger på seg endel! Bra du får en grundig sjekk! <3
 
Håper virkelig at det ikke er noe galt! Har allerede hatt en glukosetest og skulle ikke ha igjen,så var visst veldig nødvendig..det er i alle fall veldig bra at de tar det seriøst☺ jordmoren synes pulsen til jenta vår var litt høy..160. Trodde det var normalt? Hva har dere andre hatt?☺
 
Jeg lå også over streken, har lagt på meg 3 kg de siste 4 ukene, men 8 kg totalt. Pulsen til den lille var 137. Hun sa ikke noe til meg om at jeg lå over, men hun lurte på om jeg spiste usunn mat.
 
Her er streken..
2490b44567033dc67288a083427c79ff
 
Har ikke målt siden uke 12, og da var den 160! Er helt sikker på dette går bra, nå går du masse oppfølging <3 Du, hvilken uke var du selv født i? Husker du var en nyskjerrigper som ville ut tidlig :)
 
Har ikke målt siden uke 12, og da var den 160! Er helt sikker på dette går bra, nå går du masse oppfølging <3 Du, hvilken uke var du selv født i? Husker du var en nyskjerrigper som ville ut tidlig :)

Ble født 2 og en halv måned før,mamma fikk svangerskapsforgiftning. Er vel derfor de er ekstra observant..flink å huske du;)
 
Ble født 2 og en halv måned før,mamma fikk svangerskapsforgiftning. Er vel derfor de er ekstra observant..flink å huske du;)
Altså, huska bursdagsdatoen din enda, var ikke alle akkurat som fikk lov å gå først når brannalarmen gikk :) haha !! Ja, er svangerskapsforgiftning arvelig ?
 
Skjønner godt du er nervøs.. Men prøv å slapp av... De passer godt på deg nå og snart får du en avklaring.. Stor klem.
 
Håper virkelig at det ikke er noe galt! Har allerede hatt en glukosetest og skulle ikke ha igjen,så var visst veldig nødvendig..det er i alle fall veldig bra at de tar det seriøst☺ jordmoren synes pulsen til jenta vår var litt høy..160. Trodde det var normalt? Hva har dere andre hatt?☺
Med begge mine første lå hjertelyden alltid rundt 160. Høres ut som en jordmor som er en smule redd for alt som ikke er helt midt på normalen! Ville ikke bekymret meg for mye, men uansett godt å få sjekket skikkelig. Har symfysemålet vært høyt ved tidligere målinger også?
 
Back
Topp