Vært innlagt idag

Febbis

Gift med forumet
Våknet kl 5.30 imorges med intense smerter i den ene siden litt bak på ryggen. Trodde seriøst min siste time hadde kommet. Jeg fikk i tillegg en masse kynnere, sikkert fordi jeg giret meg opp. Jeg prøvde å ligge, sitte, gå og stå.. Ingenting hjalp[:(][:(] Etter en time ringte jeg føden, men det hørtes ikke ut som svangrskapsrelatert, så henvist til legevata. Jeg hater legevakta og jeg klarte neste ikke tanken på å komme meg i klær og ut av døra. Men når kl var blitt halv 8, og Emil ropte på meg, så måtte jeg vekke mannen og få han opp.
Fikk krøket meg på legevakta, hvor de fant ut at det mest sannsynlig er nyresten.[X(] Fikk ei sprøyte i skinka mot smertene og vi kom oss på ahus.
Der har jeg liggi hele dagen, og ventet, ventet og ventet[&:] Inn med lege, inn til ul, vente på lege. osv...
De ser at den venstre nyren min er utvidet, og urinen passerer ikke som normalt. Om det er en sten eller livmoren som presser på var litt vanskelig å se[:-]

Nå har jeg fått med meg noen smertestillende hjem og skal se hvor "avhengig" jeg er av disse i helgen. Blir det ikke bedre, må jeg tilbake. Da for vurdering av hva de kan gjøre med det[>:][>:][X(]

Og for siste gang: å fytti helvette!! Jeg har aldri i mitt hatt så vondt[:(][:o] Jeg føder heller 5 unger på en dag enn dette igen[&o][:-]
Dette var da dagen min[:)]

Uff! Det høres sikkelig fælt ut!!
Håper du blir bedre i helga da.
God bedring!!!

ORIGINAL: solisolden

God bedring!!!

sign!

God bedring!!!

Sign.

Huff da, hørtes ikke noe særlig ut! Håper du blir bedre og at du slipper mer innleggelse! Og så håper jeg at det ikke er nyresten, at det "bare" er livmora som presser på...for da går det vel over?

God bedring!

Huff, vet hva du snakker om ja. Har hatt gallestein og unner ikke min verste fiende dissie smertene, ifølge en bekjent som har hatt begge deler så er nyrestein og gallestein omtrent like vondt!(Og JA jeg hadde også heller født 5 unger på en dag enn å ha gallestein!)
Håper du blir bedre i løpet av helgen da og at smertene slipper taket,masse god bedring[:)]

God bedring!!!

klem

God bedring!!!

sign[;)]

God bedring!!!

sign... klem

Huff det vet jeg alt om. Har hatt mange nyrestensannfall i løpet av de siste 2 årene. Det siste hadde jeg i januar, da jeg var 22/23 uker på vei. Det var lite morsomt for å si det sånn. Ble da lagt inn på føden, og fikk smertestillende 3 ganger, fordi smertene kom igjen.

Nyrestensanfall er uten tvil det værste jeg har vært med på også. Mye vondere enn fødselen med nr. 1. Håper du slipper flere annfall:/

Velkommen til min "verden"[:'(][:'(]
Har hatt endel nyresteinsanfall og alltid når jeg er gravid..

Håper for din del at det ikke ligger noen stein i urinveiene dine og sperrer for.. For da må du operere og det er ett helvette[:(][&:]

God bedring.. [:)]

Sniker fra august 2010 her..[;)]
Jeg fikk diagnosen hydronefrose, altså vann-nyre, i forrigesv.skap da jeg var i uke 22, og i dette sv.skap nå i uke 20. Det eneste de kunne se på ul var et utvidet nyrebekken, og at nyra ikke fikk tømt seg slik den skulle. Veldig likt dine symptomer... Dette er helt forferdelig vondt, er vel samme smerter som ved nyrestein ol.. Det de gjorde med meg var å legge inn en stent (rør) i fra nyra og ned i blæra. Smertene ble borte, men hadde mye ubehag ved å ha stenten der, så de tok den ut igjen etter en uke. Etter dette ble det ikke like mye smerter, men hadde plager med dette resten av sv.skapet. Gikk over etter fødsel. Hos meg er det hormonet progesteron som påvirker muskulaturen i urinlederen som gjør at nyra ikke får tømt seg, siden det ikke er stein der som blokkerer passasjen.
Håper de finner ut hva som feiler deg, og god bedring!

Tusen takk alle sammen[:)]

Jeg fikk følelsen av at de ikke hadde så veldig lyst til å gjøre så mye mens jeg er gravid hvis det er en sten[X(] Får håpe det går over av seg selv eller at de finner en løsning. Jeg kan jo ikke leve på smertestillende resten av svangerskapet[:o] Det er ikke helt bra for lille prinsessa vår[:(] Da får hun heller komme ut litt før..

Om det er nyrestein, og den ligger i nyrene.. Så gjør de ingenting.
Som regel er de såpass små at de kommer ut av seg selv..
Flytter den seg ned i urinveiene og den setter seg fast der, så opererer de.. Uansett om du er gravid eller ikke, for der kan den ikke ligge.. Da blir nyrene dine ødelagte..

Jeg måtte operere i jula, på AHUS.. Fordi den steinen jeg hadde da var så stor at den satt seg fast.. Det er i og for seg en enkel operasjon, men tiden etterpå er ett helvette..

Mitt forrige svangerskap hadde jeg 3 anfall, men da kom steinen alltid ut av seg selv.. Da ble jeg satt igang til termin også..
Denne gangen har jeg til nå ha hmm 4 anfall tror jeg.. Og håper jeg slipper flere.. For det er det mest smertefulle man kan oppleve[:'(][:(][&:]

Må også si, at nå kommer du sikkert til å ha vondt og være øm i noen dager og kanskje ha behov for sm.stillende..
Men det er ikke noe du trenger over lengre tid..

Hvis det er nyrestein da.. [:)]

Back
Topp