Vært hos legen idag...

Lykkeliten_87

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Desemberskatter 2016
Og nå har hun snakket med sykehuset så jeg skal få prøve zofran, takk og lov! Kvalmen er på det værste og hadde gått ned 3 kg! (Hyperemesis er noe dritt!)

Men fikk en ekstra ultralyd av nurket hvertfall da :) Alt stod bra til med den lille. Mensterminen min sier 13 uker på vei men babyen er mindre enn det (noe vi også så på første ultralyd) så jeg er ca 10-11 uker :)

Ikke lenge igjen til magiske 12 uker nå :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Får håpe zofran hjelper. Kan ikke helt sette meg inn i hvor jævlig det må være ha hyperemesis :S
Fint å få sett nurket på ul da. Må være deilig å nærmes seg den magiske grensen :)

Så heldig du er.. er ikke snakk om å få Zofran her.. legene her skjønner ikke hva hypermesis er engang :(
Så jeg ligger hjemme dag ut og dag inn på soverommet å kaster opp :(
Heldig du som får hjelp.. :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Såå kjedelig da! :( håper det funker!! Jeg har også hyperemesis, gått ned 7 kg, men ting har heldigvis bedret seg noe de siste dagene :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Å huff! Føler med dere!
Jeg var gravid som 19 åring, og da hadde jeg også hypremesis, uten at jeg kjente det navnet. Kjente meg bare syk.
Men det ble jo lettere å ta abort, barnefaren var ikke god, så for meg var det eneste valget.

Håper det funker med Zofran :) Hvis ikke så er Phenergan et alternativ. Men det er allergitablett som tas om kvelden. Dette måtte jeg ty til sist. Helt forferdelig med all den kvalmen. Heldigvis tar barnet til seg den næringen den trenger og så er det oss det går utover..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Uff. Godt å vite at du har fått hjelp :)

Alltid herlig med en liten titt av skatten i magen ;)

❤️Termin 17.jan.15❤️

Håper det funker med Zofran :) Hvis ikke så er Phenergan et alternativ. Men det er allergitablett som tas om kvelden. Dette måtte jeg ty til sist. Helt forferdelig med all den kvalmen. Heldigvis tar barnet til seg den næringen den trenger og så er det oss det går utover..

Phenergan er prøvd allerede. Fungerer ikke :/ så må over på sterkere medisiner. Ingenting fungerte i de tidligere svangerskapene mine så håper virkelig zofran kan hjelpe denne gang!

Såå kjedelig da! :( håper det funker!! Jeg har også hyperemesis, gått ned 7 kg, men ting har heldigvis bedret seg noe de siste dagene :)

7 kg? :o Det var mye. Jeg har ikke 7 kilo å gå på for å si det sånn :/ er undervektig allerede. Håper virkelig det snur! Håper det snur for oss begge! :)

Så heldig du er.. er ikke snakk om å få Zofran her.. legene her skjønner ikke hva hypermesis er engang :(
Så jeg ligger hjemme dag ut og dag inn på soverommet å kaster opp :(
Heldig du som får hjelp.. :)

---------------------------------------
♡ Vi venter nummer 3 ♡
☆Januar 2015☆

Da må du finne en ny lege å snakke med. Studier viser at med tidlig medisinering ved hyperemesis så kan tiden med kvalme og oppkast reduseres! Så ikke gi deg. Hyperemesis kan bli alvorlig. I mitt forrige svangerskap fikk jeg problemer med hjerterytmen, noe som kan være dødelig.

Phenergan er prøvd allerede. Fungerer ikke :/ så må over på sterkere medisiner. Ingenting fungerte i de tidligere svangerskapene mine så håper virkelig zofran kan hjelpe denne gang!

Uff så kjedelig. Her var det motsatt, Zofran hjalp ikke. God bedring og la oss håpe at Zofran hjelper :)

7 kg? :o Det var mye. Jeg har ikke 7 kilo å gå på for å si det sånn :/ er undervektig allerede. Håper virkelig det snur! Håper det snur for oss begge! :)

Har litt å ta av, så ikke krise sånnsett. Men så utrolig fortvilende å være sengeliggende uke etter uke uten å kunne spise mat/ kaste opp - er sliten å lei :( afipran funker noe, men ikke opptimalt.. men er 12 uker på lørdag så håper dette går over snart :-)

Har litt å ta av, så ikke krise sånnsett. Men så utrolig fortvilende å være sengeliggende uke etter uke uten å kunne spise mat/ kaste opp - er sliten å lei :( afipran funker noe, men ikke opptimalt.. men er 12 uker på lørdag så håper dette går over snart :-)

Ja får håpe det blir bedre. Jeg har også brukt afipran til nå men effekten var bare der i et par dager :/ Så håper zofran vil hjelpe mer. Jeg har hatt hyperemesis til fødsel i alle mine svangerskap så tviler på at jeg slipper så billig unna denne gang :/

Ja får håpe det blir bedre. Jeg har også brukt afipran til nå men effekten var bare der i et par dager :/ Så håper zofran vil hjelpe mer. Jeg har hatt hyperemesis til fødsel i alle mine svangerskap så tviler på at jeg slipper så billig unna denne gang :/

Huff, krysser alt jeg har for at dette ikke varer fram til fødsel!! :-) ønsker deg masse god bedring, håper zofran har bedre effekt, og at du får i deg litt mat :-)

Back
Topp