vært hos legen i dag og vi begge fikk oss et lite "sjokk".

~~11.01.2013~~

Glad i forumet
Etter fin samtale med legen og mannen går ting mye bedre. Hadde nok en skikkelig dårlig dag hintet dagen. Men nå er det mye bedre. Legen og jeg fikk litt sjokk i dag på kontrollen når han skulle ta magemålene som ikke hadde økt noe særlig fra forrige kontroll. Men vi fant fort ut hvorfor. Her har hun lagt seg klar med hodet ned og langt ned i bekkenet. Hun ligger så langt nede at han sa at det er VEEELDIG lite sannsynlig at hun klarer å snu seg. Men han ble jo litt bekymret for at hun allerede har lagt seg klar. Så nå blir det ny kontroll allerede om 2 uker. Blodtrykket har steget en del og har spør av protein i urinen. Men ellers var alt kjempe bra. Så nå får vi se om det blir en 2012 eller 2013 baby på oss.
 
Hva var sjokkerende?
 
Så godt å høre! Det hjelper ofte å få sagt det høyt, og så flott at dere gikk til legen begge 2:) Så hun ligger allerede der hun skal.. Jøsses:) Hun har festet seg også? Når pleier det å skje da?
 


Real skrev:
Så godt å høre! Det hjelper ofte å få sagt det høyt, og så flott at dere gikk til legen begge 2:) Så hun ligger allerede der hun skal.. Jøsses:) Hun har festet seg også? Når pleier det å skje da?



Nei hadde ikke festet seg helt ennå. Det er ikke så vanlig at de gjør det hos flere gangsfødene. Og de pleier å bevege seg ned over når fødselen starter. Høna: det vi ble sjokkert over er at hun allerede nå i uke 29 har lagt seg klar og lagt seg langt ned i bekkenet. Noe de normalt ikke gjør før fødselen starter hos fleregangsfødende.
 
Min lille har ligget med hodet ned i minst fem uker nå, og har ikke snudd på seg siden, så det kan hende når som helst :) 

Så bra at dere fikk snakket med legen begge to, håper det bedrer seg fremover :)
 


dumidalia skrev:
Min lille har ligget med hodet ned i minst fem uker nå, og har ikke snudd på seg siden, så det kan hende når som helst :) 

Så bra at dere fikk snakket med legen begge to, håper det bedrer seg fremover :)



Veldig greit det da:) da vet du at de ligger riktig vei. Men han syns jo det var litt tidlig at hun allerede nå hadde funnet veien så langt ned. For var sikkert ikke lenge til at hun ville feste seg heller.
 


~~11.01.2013~~ skrev:


dumidalia skrev:
Min lille har ligget med hodet ned i minst fem uker nå, og har ikke snudd på seg siden, så det kan hende når som helst :) 

Så bra at dere fikk snakket med legen begge to, håper det bedrer seg fremover :)



Veldig greit det da:) da vet du at de ligger riktig vei. Men han syns jo det var litt tidlig at hun allerede nå hadde funnet veien så langt ned. For var sikkert ikke lenge til at hun ville feste seg heller.



Herlighet..:) Har det noen betydning for resten av svangerskapet? Det betyr ikke at hun kommer før el no sånt?
 


Real skrev:


~~11.01.2013~~ skrev:


dumidalia skrev:
Min lille har ligget med hodet ned i minst fem uker nå, og har ikke snudd på seg siden, så det kan hende når som helst :) 

Så bra at dere fikk snakket med legen begge to, håper det bedrer seg fremover :)



Veldig greit det da:) da vet du at de ligger riktig vei. Men han syns jo det var litt tidlig at hun allerede nå hadde funnet veien så langt ned. For var sikkert ikke lenge til at hun ville feste seg heller.



Herlighet..:) Har det noen betydning for resten av svangerskapet? Det betyr ikke at hun kommer før el no sånt?



Neida det tror jeg ikke. Men det er jo bra. Hun får bli til januar :)
 
Her har han også sunket ned i bekkenet :) Skal til JM neste uke for å sjekke sf-målene igjen, for hadde sunket 1,5 cm siden forrige uke. Men tror han gjør som storebror venter til termin :)
 


mrs_mamma skrev:
Her har han også sunket ned i bekkenet :) Skal til JM neste uke for å sjekke sf-målene igjen, for hadde sunket 1,5 cm siden forrige uke. Men tror han gjør som storebror venter til termin :)



Ja satser på at de holder seg inne lengst mulig :)
 
Gott att höra att det ser ljusare ut för dig:-)
 


~~11.01.2013~~ skrev:
Etter fin samtale med legen og mannen går ting mye bedre. Hadde nok en skikkelig dårlig dag hintet dagen. Men nå er det mye bedre. Legen og jeg fikk litt sjokk i dag på kontrollen når han skulle ta magemålene som ikke hadde økt noe særlig fra forrige kontroll. Men vi fant fort ut hvorfor. Her har hun lagt seg klar med hodet ned og langt ned i bekkenet. Hun ligger så langt nede at han sa at det er VEEELDIG lite sannsynlig at hun klarer å snu seg. Men han ble jo litt bekymret for at hun allerede har lagt seg klar. Så nå blir det ny kontroll allerede om 2 uker. Blodtrykket har steget en del og har spør av protein i urinen. Men ellers var alt kjempe bra. Så nå får vi se om det blir en 2012 eller 2013 baby på oss.

Jeg er 29 + 3 idag og var på jordmortime istad. Her har lille snupp lagt seg med hodet ned og laaangt ned. Hun kunne nesten si hun har festet seg. Men jordmor sa bare " Flink jente som vet hva hun skal gjøre".

Hvorfor ble legen bekymret egentlig? Min jordmor var fornøyd og syntes det var flott..
 
For jeg har tidligere med andre blitt lagt inn i uke 27 med rier. Og nå har jeg vist begynt å modnes der nede. Livmorhalsen er begynt å mykneseg og begynt å småblø litt av og til. Og det er tidlig for å være fleregangsfødende. Dette pleier å skje når fødselen starter.
 
Min frøken har også lagt seg med hodet ned og har ingen planer om å flytte på seg:p men det engster ingen. Det har ingen ting å si om ungen har lagt seg ned for når fødselen starter:p
 
Min ligger oxo med hode ned og godt ned, men sf målene mine vokser enda for det pga morkaka vokser. Ikke noe tegn il at han skal komme før uansett om storebror kom før termin. Og je er ajndregangsfødende. Storebror festa seg i uke 30
 
Back
Topp