Vært hos jordmor :)

LeneB

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Marsboere 2020
Nå har endelig fått vært hos jordmor å snakket om mine bekymringer rundt fødselen. Godt var det! Hun var super hyggelig og har jobbet som jordmor i 23 år :) jeg har hatt angst for disse pressriene, siden jeg hadde dem i gode 5 timer...noe jeg ikke akkurat har lengtet etter og har godt i minne! Men hun var så sikker at jeg var en typisk person, som kunne oppleve det stikk motsatte denne gangen :) at jeg måtte ringe inn på føden med en gang jeg kjente tegn til rier og få be om å komme inn. Hun var sikker i sin sak at jeg kommer til å bli overrasket hvor stor åpning jeg har, og fem timer pressrier kunne jeg bare glemme! Hun ga meg Max en time :) og for meg høres det helt fanatastisk ut :) men uansett man får se...alt er bedre enn det jeg opplevde med datteren vår.

Hun fikk hvertfall roet meg betydelig! Flott jordmor som har jobbet på sykehus i mange år, føderiket og har hatt mange hjemmefødsler :) anbefalte meg å skrive et fødselsbrev å nevne mine bekymringer. Kort og godt :)

Noen som har opplevd stor angst for fødselen eller Andre bekymringer ? Hva anbefalte jordmor deg?


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Så deilig å høre da :D
Har aldr født selv, gruer meg ikke (naiv enn så lenge) til tross for en JM som prøver å skremme livet av meg :p
 
Jeg har veldig angst for å føde denne gangen.. Men førstemann gikk alt så altfor fort! Jeg hadde rier konstant uten noe pause mellom. Å 8 cm åpning kom på 2 timer,au. Da fikk jeg epidural, etter at mamma ba dem om å sette (jeg skulle hoppe ut av vinduet i 5 egt). De 2 neste cm gikk litt tregere siden jeg hadde epidural, men pressriene kom etter 1 time. Så var det 1,5 med pressrier.. Det gikk jo greit men var temmelig sliten etterpå!:)

Så hvis det de sier er sant, om at den første fødselen er den lengste har jeg jo virkelig noe å se frem til, not!! Vi bor 1 time å 15 minutter unna sykehuset, så vi må ringe ambulanse med en gang riene setter inn. Skal bli deilig når det hele er ovetstått:)
 
Er godt å få snakket om bekymringene sine. Jeg ble også oppfordret til å skrive et slikt brev til sykehuset. ER jo betryggende å vite at de på forhånd vet hvordan en har det.
 
Så godt å høre at du ble så godt ivaretatt! :) Heldigvis for dyktige jordmødre og andre helsearbeidere som kan jobben sin :)


❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
 
Så fint at du har fått pratet om det, det bruker å hjelpe veldig :) Og skriv ned beskymringene i fødebrevet så er du sikker på at de får det med seg :) Jeg har ikke angst for selve fødselen ( aner ikke hva jeg begir meg inn på), men har fryktelig stor angst for nåler. Har endt opp med panikkangst-anfall pga en sprøyte en gang, så kjenner igjen angsten. Jeg har tenkt å prate med jordmor om det på neste kontroll for å lette litt på trykket :)
 
Jeg har veldig angst for å føde denne gangen.. Men førstemann gikk alt så altfor fort! Jeg hadde rier konstant uten noe pause mellom. Å 8 cm åpning kom på 2 timer,au. Da fikk jeg epidural, etter at mamma ba dem om å sette (jeg skulle hoppe ut av vinduet i 5 egt). De 2 neste cm gikk litt tregere siden jeg hadde epidural, men pressriene kom etter 1 time. Så var det 1,5 med pressrier.. Det gikk jo greit men var temmelig sliten etterpå!:)

Så hvis det de sier er sant, om at den første fødselen er den lengste har jeg jo virkelig noe å se frem til, not!! Vi bor 1 time å 15 minutter unna sykehuset, så vi må ringe ambulanse med en gang riene setter inn. Skal bli deilig når det hele er ovetstått:)
Oi såpass! Hun sa vel også i forhold til meg som kandidat ;) at jeg var en typisk person som må passe på mer enn første gangen. For jeg er slik at jeg forventer at dette tar laaaaaaang tid :) så hun ville forsikre meg at jeg burde ta å komme meg før til føden enn jeg ville ha gjort, og da ringe med en gang.

Helt ærlig er en fødsel vondt uansett og bare jeg slipper de mange timene med pressrier er jeg meget fornøyd :)

Jeg ville nok ringt med en gang om jeg hadde vært i din situasjon uansett, for tilfelle babyen kommer fort. Bedre å være på sikre siden hvertfall :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Så deilig å høre da :D
Har aldr født selv, gruer meg ikke (naiv enn så lenge) til tross for en JM som prøver å skremme livet av meg :p
Uff jordmødre som skremmer hjelper ikke! Jeg syns det var bedre å være naiv ;) ikke vite hva jeg kommer til og bare ta det som det kommer :) uansett så er oj hver fødsel forskjellig, og man vet vel aldri helt hva man kommer til neste gang :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Er godt å få snakket om bekymringene sine. Jeg ble også oppfordret til å skrive et slikt brev til sykehuset. ER jo betryggende å vite at de på forhånd vet hvordan en har det.
Så enig! For jeg var virkelig usikker på om jeg gadd å skrive brev denne gangen :) men da gjør jeg det slik at de vet hvertfall ;) ja som det hjalp! Hun var aller tiders jordmor, glad jeg kom til henne :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Så godt å høre at du ble så godt ivaretatt! :) Heldigvis for dyktige jordmødre og andre helsearbeidere som kan jobben sin :)


❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️
Ja veldig heldig! Kunne ikke vært heldigere faktisk :) bare møtt på hyggelige mennesker på det sykehuset jeg skal føde denne gangen også. Så mer kan jeg ikke forvente :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Så fint at du har fått pratet om det, det bruker å hjelpe veldig :) Og skriv ned beskymringene i fødebrevet så er du sikker på at de får det med seg :) Jeg har ikke angst for selve fødselen ( aner ikke hva jeg begir meg inn på), men har fryktelig stor angst for nåler. Har endt opp med panikkangst-anfall pga en sprøyte en gang, så kjenner igjen angsten. Jeg har tenkt å prate med jordmor om det på neste kontroll for å lette litt på trykket :)
Ja syns faktisk det hjalp veldig, fordi hun var så dyktig og hyggelig :) måten hun snakket på roet meg betydelig :) skal fortelle deg at jeg hadde så angst for nål, at jeg nesten kastet opp hver gang jeg så en nål....etter å ha måtte ta masse blodprøver har jeg lært meg å tåle nåla mer... Måtte bare. Men er fortsatt ikea glad i nåla nei. Gruet meg mer til å få nåla enn å føde. Men den nåla gir deg ikke smerte, den hjelper deg ;) vet du hva...veldig lurt å snakke om det. Jeg har bare fått høre at jeg var pysete og måtte bare gjøre det av leger...ikke gøy! Men det er faktisk mange mennesker som har angst for nåla og da trenger man oppmuntring...ikke få slengt i tryne at man er pyse. Det hjelper hvertfall ikke! Men hjalp veldig å fortelle om angsten min til de som skulle stikke meg og når dem nedverget meg sa jeg rett ut at dette ikke var spøk for meg! Etter det aldri hørt noe mer og nå takler jeg nåler :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Nå har endelig fått vært hos jordmor å snakket om mine bekymringer rundt fødselen. Godt var det! Hun var super hyggelig og har jobbet som jordmor i 23 år :) jeg har hatt angst for disse pressriene, siden jeg hadde dem i gode 5 timer...noe jeg ikke akkurat har lengtet etter og har godt i minne! Men hun var så sikker at jeg var en typisk person, som kunne oppleve det stikk motsatte denne gangen :) at jeg måtte ringe inn på føden med en gang jeg kjente tegn til rier og få be om å komme inn. Hun var sikker i sin sak at jeg kommer til å bli overrasket hvor stor åpning jeg har, og fem timer pressrier kunne jeg bare glemme! Hun ga meg Max en time :) og for meg høres det helt fanatastisk ut :) men uansett man får se...alt er bedre enn det jeg opplevde med datteren vår.

Hun fikk hvertfall roet meg betydelig! Flott jordmor som har jobbet på sykehus i mange år, føderiket og har hatt mange hjemmefødsler :) anbefalte meg å skrive et fødselsbrev å nevne mine bekymringer. Kort og godt :)

Noen som har opplevd stor angst for fødselen eller Andre bekymringer ? Hva anbefalte jordmor deg?


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
Så deilig at det var en fin samtale:) Nå gleder jeg meg enda mer til min samtale neste uke, sliter også med en del ting fra sist gang. Men jordmor har bedt om papirene fra sist gang slik at vi kan gå igjennom det og sette opp en "plan" for hvordan ting skal håndteres denne gangen:)
 
Back
Topp