Vært hos jordmor

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Vet ikke om dere husker at jeg skrev sist gang jeg var hos jm, at ho kom med litt diffuse uttalelser som "nå må du ikke føde helt enda" og "knip igjen noen uker til".. Ho fortsetter i samme sporet! Men litt mer tydelig i dag, ho sa rett ut at ho ikke trodde jeg kom til å gå til termin! Vesla har lagt seg enda lenger ned i bekkenet, hodet har begynt å feste seg, og jeg har hyppigere kynnere og kjenner at det skjer ting i "underetasjen". Det KUNNE bare være modning, men ettersom ho lå såpass langt ned så kunne det like greit være ting på gang. Har ny time hos ho om tre uker, så det er neste delmål :) Fikk beskjed om å slappe av og spise. Det siste klarer jeg helt fint tydeligvis, for vekta fortsetter å skyte i været - men den "slappe av biten" er jeg dårlig på! Men denne uka har jeg ingen planer, og sånn skal det få være. Og gubben skal få hente i barnehagen i dag OG lage middag ;)

Spennende da! Får håpe ho holder seg inne litt til, det er jo ikke noe morsomt om ho kommer alt for tidlig. Skal selv til jordmor i morgen og håper baby har lagt seg godt ned i bekkenet. Han har nemlig holdt på noe veldig nedider og presset seg nedover. Uansett.. Deilig å få oppvartning når man virkelig fortjener det ;-)

Vet ikke om dere husker at jeg skrev sist gang jeg var hos jm, at ho kom med litt diffuse uttalelser som "nå må du ikke føde helt enda" og "knip igjen noen uker til".. Ho fortsetter i samme sporet! Men litt mer tydelig i dag, ho sa rett ut at ho ikke trodde jeg kom til å gå til termin! Vesla har lagt seg enda lenger ned i bekkenet, hodet har begynt å feste seg, og jeg har hyppigere kynnere og kjenner at det skjer ting i "underetasjen". Det KUNNE bare være modning, men ettersom ho lå såpass langt ned så kunne det like greit være ting på gang. Har ny time hos ho om tre uker, så det er neste delmål :) Fikk beskjed om å slappe av og spise. Det siste klarer jeg helt fint tydeligvis, for vekta fortsetter å skyte i været - men den "slappe av biten" er jeg dårlig på! Men denne uka har jeg ingen planer, og sånn skal det få være. Og gubben skal få hente i barnehagen i dag OG lage middag ;)
Oi, bli spennende å se! Hvor langt på vei er du?
Jeg håper at min kommer litt før termin, vil selvfølgelig at hun skal være ferdig utviklet først, men har lite lyst å gå over termin. Kjenner det er slitsom allerede med kroppen :P

Jeg er 33+4 i dag, så jeg håper ho holder seg inne til 37 i alle fall! Etter dèt kan ho komme når ho vil :)

Men det er lite liv inni der i dag altså :/ Har jo hørt fin hjertelyd, og jeg kjenner små dult hist og her, men hvis ikke bevegelsene tok seg opp skulle jeg ringe føden..

Jordmoren min sa at babyen er langt nede i bekkenet siden uke 32 og at jeg måtte slappe av siden jeg har mye kynnere og menssmerter.

Idag er jeg 35+4 og lille har nesten festet seg i følge jordmor igår.

Slapp godt av og håper de lille blir litt til i vår mage.

Endte opp med en sjekk på sykehuset, ettersom jeg hadde kjent lite liv i dag.. Men selvfølgelig begynner ho å kravle som besatt inni der så fort jeg blir kobla opp på den maskina ;) Maskina kobla til og med FRA på et tidspunkt pga FOR livlig baby. Følte meg litt som en hysterisk kjerring da ;) Så all is well, og ho mor kan senke skuldrene..

Last edited:
typisk at det blir liv når en kommer inn til sjekk :) godt alt er i orden.

jeg fikk også beskjed i dag om hodeleie og at hode er godt nede. Ikke helt nede og heller ikke festet... har ikke rukket å tenke så mye over det. Bare at det er rart for begge gutter var i sete/tverrleie til rett før fødsel

Haha det skjedde med meg sist og, hadde bare lyst å rømme sykehuset i det jordmora gikk ut.

Godt at alt er bra da, spennende om det snart blir fødsel :)

Haha, det er så typisk! Heldigvis var det en jordmor av den bra typen ;) "Jammen vet du hva, det er mye bedre å få det sjekka slik at du også får slappa av igjen! Så nøl ikke med å komme èn gang til hvis det skulle være på samme måte en annen gang - vi skal ta slikt på alvor!"

Da følte jeg meg ikke SÅ dum i alle fall ;)

Så bra at du fikk ei kjekk jordmor :) det er jo slik de skal være ;) det er bedre å sjekke seg en gang for mye enn en gang for lite ;)

Back
Topp