Vært hos jordmor idag :)

KFH83

Endelig mamma :D
jentene i juni13
Da har jeg vært hos jordmor. En herlig dame, med mange år i tjenesten :)
Selv om jeg er andregangsfødende, brukte vi en hel time på denne kontrollen - veldig kjekt :)
Blodtrykk, urin, blodprosent, alt var slik det skulle.
Hun ville ikke måle mage, da dette var tullete før uke 20 sa hun. Fikk høre hjertelyd, og hun fortalte hvordan babyen lå osv.
Skal tilbake om 5 uker :) Herlig å bli fulgt opp av en så god dame :)

Noen andre som har vært?

Så bra at du blir godt tatt vare på, og at alt er som det skal :)

Da jeg ringte for å bestille time hos jordmor fikk jeg beskjed om at det fikk man ikke før etter uke 20... :(

Så bra du har hatt en fin time hos jm :)

Selv kommer jeg ikke til å gå til jm, da jeg syntes det er greit å gå til legen istedet og så skal man vist ha 3 samtaler med jm og arbeidsgiver er det bestemt i kommunen jeg er ansatt i for å se at alt går som det skal og om det er noe som må gjøres noe med. Så da kan jeg virkelig ikke se noen grunn til å gå til jm.

Last edited:
Så bra du har hatt en fin time hos jm :)

Selv kommer jeg ikke til å gå til jm, da jeg syntes det er greit å gå til legen istedet og så skal man vist ha 3 samtaler med jm og arbeidsgiver for å se at alt går som det skal og om det er noe som må gjøres noe med. Så da kan jeg virkelig ikke se noen grunn til å gå til jm.
Skal man ha samtaler med arbeidsgiver og jordmor ??? Hvor står det??

Jeg var hos jm i uke 6 eller 8 eller noe sånt, også skal jeg tilbake i morgen. Jordmoren min er helt fantastisk og både samboer og jeg kommer veldig godt overens med henne :) gleder meg til kontrollen i morgen.

Åååå du er så heldig :) får ikje komme til henne før i uke 24.
Men ny kontroll hos legen om 14 dager ;)

Var der forrige mandag. Så ny time om 4 uker fra i dag. Hun målte ikke SF-mål på meg heller, ville vente til etter OUL.
Koselig å ha samme jordmor som med guttene :D

Jeg bytta jm siden jeg fikk samme som sist. Og hun likte verken mannen eller jeg. Har første jm time neste torsdag. Håper jeg får høre hjertelyden ❤ :) Da er jeg 17+1. Uka etterpå er det OUL!

Da skjønner jeg... Så for meg at jeg måtte dra med sjefen til jordmor nå.. Skrekk....

Hehe nei det slipper du nok ;) her er det egen jordmor som er ansatt for å følge opp kommunens ansatte som blir smelt på kjukka :P Men vet nå ikke helt om jeg er veldig fornøyd med det asså, føler liksom ikke å sitte med sjefen og en ukjent jordmor å diskutere meg og evt problemer :P

Back
Topp