Vært hos jordmor i dag!!!

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Ooooh, nå er det ikke lenge igjen:) magen sunket og ungen ligger langt nede:) alle prøver var i dag helt toppers og alt var bra :)
Så skulle ny time settes opp, og det er nå tid for time annenhver uke. Så sier hun: vi setter opp time om 2 uker igjen, også ser vi om du kommer da ;) mannen min (som var med) fikk beskjed om å pakke noen varme tepper i bilen, samt hvor han skulle ringe når fødselen satte igang. Det var jo bare å kjøre inn til siden om jeg måtte tisse på veien til sykehuset, for da måtte jeg nok ikke tisse men ungen måtte ut;) han fikk instrukser i hvor hjemmejordmødrene bodde på veien til sykehuset, samt en betryggende beskjed om at han måtte ringe føden og fikk veiledning om hva han skulle gjøre i forhold til det å ta imot barnet ;)

Haha, gubben er nå superstresset over at jordmor tror fødselen går fort og at vi kanskje ikke rekker inn på sykehuset ;)

Ooooh, nå er det ikke lenge igjen:) magen sunket og ungen ligger langt nede:) alle prøver var i dag helt toppers og alt var bra :)
Så skulle ny time settes opp, og det er nå tid for time annenhver uke. Så sier hun: vi setter opp time om 2 uker igjen, også ser vi om du kommer da ;) mannen min (som var med) fikk beskjed om å pakke noen varme tepper i bilen, samt hvor han skulle ringe når fødselen satte igang. Det var jo bare å kjøre inn til siden om jeg måtte tisse på veien til sykehuset, for da måtte jeg nok ikke tisse men ungen måtte ut;) han fikk instrukser i hvor hjemmejordmødrene bodde på veien til sykehuset, samt en betryggende beskjed om at han måtte ringe føden og fikk veiledning om hva han skulle gjøre i forhold til det å ta imot barnet ;)

Haha, gubben er nå superstresset over at jordmor tror fødselen går fort og at vi kanskje ikke rekker inn på sykehuset ;)
Oi, så spennende!!:D Hvor langt er du på vei nå? Skal til jordmor nå på torsdag, så blir spennende å se hva hun sier til meg da;)

Såpass! Sjekket hun modning? Samme hos meg og samme termindato, men jeg tenkte å vente noe uker til!

Wow!! Så spennende!! :) litt skummelt også da med tanke på å ikke rekke frem i tide! Du har sikkert ikke lyst å føde i en rundkjøring med masse tilskuere heller :)

Når du føler at bebisen har lagt seg langt ned- kjenner du presset også i rompa? Hm.. Jeg kjente på det i dag og sånn var det ikke sist!! Har vært litt dårlig i magen også, kanskje fordi ungen har lagt seg lengre ned?

Samme her :-D
Men mannen får ikke lov å kjøre meg inn, må ringe ambulansen med en gang og bli hentet :-)

Så flott at alle prøver var fine ! :-D

Hvorfor må du bli hentet av ambulanse? Om jeg får lov å spørre.. :)

For å ikke riskiere å føde i bilen/langs veien. Har ikke så lang reisevei (25min). Men forrige gang fødte jeg på motorveien på vei til sykehuset og hadde da 15 min reisevei...
pluss at jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes i dag og fødsel langs veien er ugunstig da, i og med at baby skal overvåkes litt ekstra under fødsel og etter :-)

For å ikke riskiere å føde i bilen/langs veien. Har ikke så lang reisevei (25min). Men forrige gang fødte jeg på motorveien på vei til sykehuset og hadde da 15 min reisevei...
pluss at jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes i dag og fødsel langs veien er ugunstig da, i og med at baby skal overvåkes litt ekstra under fødsel og etter :-)
Åh!! Herregud da!! Stakkars deg at du måtte føde på motorveien!! Godt de passer på deg nå! Jeg og har sv.dia.. Og må også overvåkes, men jeg kommer til å bli satt i gang da.. Vet du egentlig hvorfor de må overvåke pga det?

Åh!! Herregud da!! Stakkars deg at du måtte føde på motorveien!! Godt de passer på deg nå! Jeg og har sv.dia.. Og må også overvåkes, men jeg kommer til å bli satt i gang da.. Vet du egentlig hvorfor de må overvåke pga det?

Det er i hovedsak pga nye regler fra helsedirektoratet sa jordmora på sykehuset i dag.
Helsepersonell skal være trygge og mor og barn skal være trygge.

Baby skal også teste blodsukkeret sitt 4 ganger + i døgnet etter fødsel.

Hvorfor blir du satt i gang? Om jeg får lov å spørre... :-)

Det er i hovedsak pga nye regler fra helsedirektoratet sa jordmora på sykehuset i dag.
Helsepersonell skal være trygge og mor og barn skal være trygge.

Baby skal også teste blodsukkeret sitt 4 ganger + i døgnet etter fødsel.

Hvorfor blir du satt i gang? Om jeg får lov å spørre... :-)
Det er jo godt man blir tatt vare på!!

Jeg blir satt i gang mest pga antistoffer ;) men også da pga sv.dia. Husker jo at de målte blodsukkeret sist hele tiden og måtte bli på sykehuset noen ekstra dager pga at jeg sleit med amming- så de måtte sjekke ekstra pga det... Men tenkte kanskje det var flere grunner til at de måtte overvåke også under fødsel!?

Det er jo godt man blir tatt vare på!!

Jeg blir satt i gang mest pga antistoffer ;) men også da pga sv.dia. Husker jo at de målte blodsukkeret sist hele tiden og måtte bli på sykehuset noen ekstra dager pga at jeg sleit med amming- så de måtte sjekke ekstra pga det... Men tenkte kanskje det var flere grunner til at de måtte overvåke også under fødsel!?

Hun nevnte hjerterytme til baby også, men hovedsaklig så var det pga trygghet, og det er jo mye som ligger i det begrepet.
Så bra at du blir følgt opp :-)
Jeg har aldri hatt noe ekstra tilsyn i fødsler så jeg gruer meg veldig tiø elektrode på hodet og ctg osv - hvis vi når det da. Men det går nok fint, ut kommer ho uansett :-D

Oi steike bananas! Føde på motorveien, stoppet dere da? Dro du sent til sykehuset eller var det bare full fres?

Wow!! Så spennende!! :) litt skummelt også da med tanke på å ikke rekke frem i tide! Du har sikkert ikke lyst å føde i en rundkjøring med masse tilskuere heller :)

Når du føler at bebisen har lagt seg langt ned- kjenner du presset også i rompa? Hm.. Jeg kjente på det i dag og sånn var det ikke sist!! Har vært litt dårlig i magen også, kanskje fordi ungen har lagt seg lengre ned?
Dårlig i magen her også de siste dagene... Kjenner litt press bak ja;) det er nok bare ungen som presser seg plass der nede;)

Høres jo veldig trygt ut, å få slike råd til mannen! :-)
Det kunne jeg ønsket meg også! :-)
Har du lang reisevei, eller kun at du har født fort tidligere?

Jeg hadde styrtfødsel, sist, så litt bekymret for om sambo må ta imot.
Men så sier jo de fleste at nummer tre er en mellomting mellom fødsel nummer en og to. og min første fødsel var på 3 timer, så da burde vi jo kanskje rekke fram likevel... :-)

Hvorfor tippet jordmor to uker?
Kjente hun at baby lå langt nede, sf mål, eller ultralyd?
Bare lurer jeg altså, fopr er jo så spennende! :-)
Og har du født før termin tidligere? :-)

2 uker går veldig fort da, så håper du har pakket klar fødebagen? :-)

Høres jo veldig trygt ut, å få slike råd til mannen! :-)
Det kunne jeg ønsket meg også! :-)
Har du lang reisevei, eller kun at du har født fort tidligere?

Jeg hadde styrtfødsel, sist, så litt bekymret for om sambo må ta imot.
Men så sier jo de fleste at nummer tre er en mellomting mellom fødsel nummer en og to. og min første fødsel var på 3 timer, så da burde vi jo kanskje rekke fram likevel... :-)

Hvorfor tippet jordmor to uker?
Kjente hun at baby lå langt nede, sf mål, eller ultralyd?
Bare lurer jeg altså, fopr er jo så spennende! :-)
Og har du født før termin tidligere? :-)

2 uker går veldig fort da, så håper du har pakket klar fødebagen? :-)
Ja det er greit at han vet hva han bør gjøre om det skjer :) første fødsel varte i 10 timer, andre i 36 timer ;) så håper det tar rundt en 15-20 timer denne gangen:)
Hun tippet rundt to uker pga hvor langt ned baby lå nå, og siden hun har ligget slik så lenge. Symfysemålet er godt over den grønne linjen, det har det vært hele tiden, og jeg har kun magen:) så det hadde ikke noe å si. Født 3 uker før tidligere, så blir spennende når dette skjer:) baggen pakkes nå de nærmeste dagene ;)

Har 70 min ca reisevei :)

spennende da :) Jeg har forhåpentligvis siste jordmor time på tirsdag. Men kan fort hende d blir 1 til etter d, ikke godt å si med denne luringen.... :P er i hvert fall veldig klar nå!

Back
Topp