Vært hos jordmor i dag ❤️

firetretoen

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Septemberlykke 2015
I dag har jeg vært hos jordmor igjen :) det er jo så hyggelig og komme dit, få lytte på magen og høre at alt er bra ❤️ Pulsen hadde gått ned fra 152 til 146, men det er vel fortsatt jentepuls? Gleder meg sånn til og få vite hvem som bor der inne ;) Bare 15 dager til oul ❤️
Er det flere som går til jordmor? Bruker dere både lege og jordmor? Her har jeg en ivrig lege som kjører på full kontroll hver måned som jeg er for oppfølging og sykemelding, og jeg vil egentlig bruke jordmor mest, så her har jeg fått i pose og sekk ;)

Jeg har vært hos lege på 1. Kontroll men har vært innom etter det også pga sykemelding. Har vært hos jm på to kontroller etter det,så føler jeg får veldig god oppfølging egentlig :)
Er det forskjell på jentepuls og guttepuls? :o det viste jeg ikke :p
Skal på oul neste onsdag 1.april ♡

Så herlig :) det er så kost å dra til jordmor :D deilig med full oppfølging da! Da er du i trygge hender..

Ja, er forskjell på jente og gutte puls ;) jenter har mye raskere puls enn gutter :)

Sniker litt, venter jente nr 2 og har en gutt. Alle tre har ca hatt samme puls, så ikke noe gutt/jentenpuls her :)

Nei ikke alltid dette med pulsen stemmer, men har bare sånn følelse på jente, og når pulsen er høy, så føler jeg det enda sterkere... Men; den 8. april skal vi endelig få vite hvem som bor der inne ❤️;) (så sant den ikke gjemmer det)

Her blir d kun oppfølging av lege, veldig fornøyd med fastlegen min og når plutselig timen min hos jordmor rett etter påske blei kansellert og dem ikke hadde mulighet å gi meg ny time før 2-3uke seinere så avgjorde æ at d kun blei lege...

Jeg har kun hatt 1 kontroll hos lege til nå - tenker neste "kontroll" blir oul, så skal jeg få ut fingern og bestille time hos jordmor veldig snart. Kunne tenkt meg en kontroll rett etter oul. Jeg er i tillegg rhesus negativ, så må nok til legen for litt hyppigere blodprøver uansett, men i utgangspunktet kunne jeg tenkt meg å kun gå til jordmor.

Jeg skal til jordmor for første gang på torsdag, og lurer litt på hva som egentlig skjer på en jordmortime i forhold til en svangerskapskontroll hos lege? Skal man ha med urinprøve eller helsekort? :)

Det er koselig å høre hjertelyden :D under 140 er guttepuls og over er jentepuls :p
Jeg bruker både lege og jordmor, alltid koseligere hos jordmor :p

Det med "guttepuls" vs "jentepuls" er uansett for tidlig å ta stilling til, det er mot slutten av svangerskapet det kan stemme bedre... Selv om det er ingen regel uten unntak i dette gamet :P

Så bra at du har funnet deg en hyggelig jordmor! :) Her blir det forhåpentligvis bare jordmor fremover, første kontrollen hos henne skjer nemlig ikke før etter OUL, men gleder meg til det! :D

Har foreløpig vært to ganger hos legen, men ikke hos jordmor enda. Skal prøve å huske å bestille time imorgen ;) har et risikosvangerskap så det blir flere turer til legen, men vil til jordmor også for det er så koselig :joyful:

Back
Topp