Værgudene spyyyyyr

Tjukkaaa

Forumet er livet
kulden inn i huset mitt! Jeg vet ikke hvor det kommer ifra. Alle vinduer er lukket... huset er ikke såååå jævlig dårlig isolert altså! Forslag?[&:] Har nå hatt peisen på full guffe i hele dag, samt å ha tatt en goooood vaskerunde med tilhørende bruk av tørketrømmel - og akkurat når jeg føler at det blir varmere - så merker jeg at kulden kommer tilbake igjen[&:][&:][&:] verst på kjøkkenet[&:]

Etterisolering og nye vinduer?

ORIGINAL: Vand

Etterisolering og nye vinduer?

[8|][8|][8|][8|][8|][8|]
Ikke akkurat det jeg har tenkt å bruke tid eller penger til[8|][8|][8|][8|][8|] Vinduene skal være greie også... Men kanskje etterisolering er det som trengs?[:@][:@][:@][:@][:@][&:]

ORIGINAL: MammaMø og Kråka

Heftig sex

Den metoden taes i bruk så snart mannen er tilbake fra tur[8D]

Hvor gammelt er huset ditt da? Og vinduene, er de blitt bytta ut noen gang? Kjenner til det altså - det er bikkjekaldt hos oss også for nå er varmepumpa utkobla pga oppussing. Vi skal bytte vinduene vi da, vårt er bygget i 1977. Kanskje varmepumpe hadde vært noe? Gir jevn og fin varme[:)]

ORIGINAL: Anis

Hvor gammelt er huset ditt da? Og vinduene, er de blitt bytta ut noen gang? Kjenner til det altså - det er bikkjekaldt hos oss også for nå er varmepumpa utkobla pga oppussing. Vi skal bytte vinduene vi da, vårt er bygget i 1977. Kanskje varmepumpe hadde vært noe? Gir jevn og fin varme[:)]

Huset er fra 1985 men vinduene er ganske tette. Men det hjelper vel ikke særlig på heller at det eneste jeg har av oppvarming på oppholdsetasjen er peis[8D]. Men det er nettopp pga av at vi klarer ikke bestemme oss om vi skal ha varmepumpe eller panelovn i tillegg til peisen[8D]. Når mannen kommer hjem blir det nok funnet ut av med ENGANG![8D]

ORIGINAL: Tjukkaaa

ORIGINAL: Anis

Huset er fra 1985 men vinduene er ganske tette. Men det hjelper vel ikke særlig på heller at det eneste jeg har av oppvarming på oppholdsetasjen er peis[8D]. Men det er nettopp pga av at vi klarer ikke bestemme oss om vi skal ha varmepumpe eller panelovn i tillegg til peisen[8D]. Når mannen kommer hjem blir det nok funnet ut av med ENGANG![8D]

Ja da er det ikke noe rart[8D] Anbefaler virkelig varmepumpe altså - holder huset varmt om vinteren og kaldt om sommeren! Men legg litt penger i de - er ikke alltid de til 10-15 000 er like gode..panelovn er jo også gode da, er vel den mest brannsikre ovnen det?
Vi hadde en sånn oljeovn(radiator?) tidligere, de synes jeg er så skumle[&:]

du har sikkert sjekket, men her var det ventilene over vinduene som ikke var helt tette. er hus fra 60-tallet da[;)]

Aller først; sjekk ventilene på vinduene!!![;)] Kan hende noen av de står åpne??

Og så kjøper dere en varmepumpe. Panelovner suuuger noe så grusomt med strøm i forhold til varmepumpe. Kan blir dyrt om vinteren blir kald.. Så er det vel mer brannfarlig enn varmepumpe og??
Vi frøs alltid sånn på vinteren, huset er fra 1971. Når vi fikk Anna så investerte vi i varmepumpe, så fyring blir sånn ekstravarme bare..[;)][:)]

ORIGINAL: sånja

Aller først; sjekk ventilene på vinduene!!![;)] Kan hende noen av de står åpne??

Og så kjøper dere en varmepumpe. Panelovner suuuger noe så grusomt med strøm i forhold til varmepumpe. Kan blir dyrt om vinteren blir kald.. Så er det vel mer brannfarlig enn varmepumpe og??
Vi frøs alltid sånn på vinteren, huset er fra 1971. Når vi fikk Anna så investerte vi i varmepumpe, så fyring blir sånn ekstravarme bare..[;)][:)]

Vi har akkurat skrudd ventilene på etter opppussing så de er lukket. Men vi heller mer mot varmepumpe såklart. Bare at vi syns ikke det er noe særlig fint...[8|][8D]. HVor i vår nyopppusset stue skal vi ha plass til den driten liksom?[8|] Hehe... overflatisk? hvem?

Vi har akkurat skrudd ventilene på etter opppussing så de er lukket. Men vi heller mer mot varmepumpe såklart. Bare at vi syns ikke det er noe særlig fint...[8|][8D]. HVor i vår nyopppusset stue skal vi ha plass til den driten liksom?[8|] Hehe... overflatisk? hvem?

Helt enig!! Vi har vår på gangen i 1.etasje.. Slippe å høre på susinga også..

Men nå er våre 3 etg ganske åpne. Altså deter en åpen trapp fra kjeller til loft. Vi ble anbefalt å ha den i stuen (værste mulige sted i stuen faktisk,sånn skjønnhetsmessig sett) for at den skulle gjøre mest mulig gagn.
Hvordan er det hos dere? er deres hus også sånn "åpent" eller er det mer lukket?

Vi heller nesten mot LG varmepumpe fordi den kommer litt sånn "design" aktig og blir mindre stygg å se på i stuen enn alt annet - men design vil muligens koste oss effektivitet siden han fyren som selger både LG og den "beste" på markedet sa at LG -en hang seg heller opp i mye frost enn den andre...

aaaaaaarg1!!!!what to do!!![:@]

åååh kjenner igjen det problemet.. huset her er ikke mer enn 10 år gammel... men det er noen suppehuer som har byggd huset her da[:@]

Men nå er våre 3 etg ganske åpne. Altså deter en åpen trapp fra kjeller til loft. Vi ble anbefalt å ha den i stuen (værste mulige sted i stuen faktisk,sånn skjønnhetsmessig sett) for at den skulle gjøre mest mulig gagn.
Hvordan er det hos dere? er deres hus også sånn "åpent" eller er det mer lukket?

Vi heller nesten mot LG varmepumpe fordi den kommer litt sånn "design" aktig og blir mindre stygg å se på i stuen enn alt annet - men design vil muligens koste oss effektivitet siden han fyren som selger både LG og den "beste" på markedet sa at LG -en hang seg heller opp i mye frost enn den andre...

aaaaaaarg1!!!!what to do!!![:@]

Vi får ikke optimal utnyttelse av å ha den i 1.etasje, men huset er varmt og godt det. Vi fyrer jo i tillegg. Heller det enn å ha den på stua..[;)]
Vi har trapp som fører direkte inn på stue/kjøkken.

Vi kjøpte vår varmepumpe for 7 år siden, og det er det lureste vi noen sinne har gjort!

Den henger på veggen i stuen, og ja, vi hører suset! Men vi får optimal utnyttelse av den, og vi ser den ikke nå lenger! [;)]

Anbefaler det virkelig!!!!!!!!!!!!!!!!!! [:D]

Tror jeg bare måsnakkemeddem og få høre på hvilkenfronter og hvorvidt LG-en erdårligere... nei vetkje...

Tror jeg bare måsnakkemeddem og få høre på hvilkenfronter og hvorvidt LG-en erdårligere... nei vetkje...

Jeg syns faktisk at du skal prioritere effektivitet fremfor utseende! Dere blir mer misfornøyd hvis pumpen ikke leverer som den skal eller henger seg i frost, enn at den er litt styggere enn LG-en! [;)]

Se etter forbrukertester! [;)]

test/artikkel fra 2009[;)]

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=536179

ORIGINAL: Vand

Jeg syns faktisk at du skal prioritere effektivitet fremfor utseende! Dere blir mer misfornøyd hvis pumpen ikke leverer som den skal eller henger seg i frost, enn at den er litt styggere enn LG-en! [;)]

Se etter forbrukertester! [;)]

Litt er egentlig en "understatement"[8D]
Vi hadde undersøkt dette i februar så vi vet hvem er "best". Vi må bare komme frem til en beslutning som vi kan leve med - så snart haner hjemme igjen[:D]

Back
Topp