Være hjemme

Førstegangs

Glad i forumet
Vi har ikke rett på barnehageplass før høsten 2015 og her skal pappaen ha gradert permisjon fra august. Han skal da være hjemme to dager i uka. Jeg har ingen jobb å gå tilbake til og føler det blir vanskelig å finne en jobb hvor jobben må ta hensyn til når jeg kan jobbe. Hvordan gjør dere det? Kunne tenkt meg å vært hjemme med lillegutt frem til barnehagestart, men kanskje vært greit å jobba de to dagene pappaen skal være hjemme ihvertfall. Har også bestemødre som kan stille opp innimellom da. Den største bekymringen er jo økonomien. Skjønner ikke hvor jeg skal få penger fra. Er i tillegg student, men har kun ett fag til høsten og bachelor til våren igjen. Det gjør at jeg ikke har rett på dagpenger :/
 
Vi har ikke rett på barnehageplass før høsten 2015 og her skal pappaen ha gradert permisjon fra august. Han skal da være hjemme to dager i uka. Jeg har ingen jobb å gå tilbake til og føler det blir vanskelig å finne en jobb hvor jobben må ta hensyn til når jeg kan jobbe. Hvordan gjør dere det? Kunne tenkt meg å vært hjemme med lillegutt frem til barnehagestart, men kanskje vært greit å jobba de to dagene pappaen skal være hjemme ihvertfall. Har også bestemødre som kan stille opp innimellom da. Den største bekymringen er jo økonomien. Skjønner ikke hvor jeg skal få penger fra. Er i tillegg student, men har kun ett fag til høsten og bachelor til våren igjen. Det gjør at jeg ikke har rett på dagpenger :/
Jeg skal gå i ulønnet permisjon fra juli til desember. Har også begynt å bekymre meg veldig for økonomien.
Kan du få deg en deltidsjobb da? Som du også kan fortsette i mens du studerer?
 
Jeg skal gå i ulønnet permisjon fra juli til desember. Har også begynt å bekymre meg veldig for økonomien.
Kan du få deg en deltidsjobb da? Som du også kan fortsette i mens du studerer?
Jeg håper på å få en jobb som kan passe til de dagene jeg kan jobbe. Er vel ikke før barnet er 13 mnd. en får kontantstøtte?
 
jeg skal ha ferie og 2 mnd ulønnet perm. før pappan skal vere hjemme i 4 mnd. da skal jeg jobbe 100%. rekner med jeg tar mer ulønnet perm etter det fram til bhg. start august 15. men som du sier, blir knipent på øko-fronten.. vi har reknet med at det skal gå. veldig glad for det, sist gang hadde jeg ikke sjans til det, så er gull verdt. kontantstøtta hjelper veldig.
 
Her er planen at jeg går ut i jobb i september, 75% stilling turnusskift helg, kveld/dag, og far tar 50 % permisjon i 28 uker. Etter det (i mars) blir det ulønnet permisjon og kontantstøtte, men tenkte å spe på med litt ekstravakter om kvelden/helg for å spe på budsjettet.
Det går an å være f.eks dagmamma noen mnd, det er sosialt for babyen, og du kan tjene noen tusen ekstra samtidig som du går hjemme. Alt du trenger er en tvillingvogn. Jeg var dagmamma i 6 mnd da min største var liten. Slitsomt, men kos.
 
Back
Topp