værdens BESTE lege

lillefoxen

Glad i forumet
jeg må bare si at jeg har værdens beste lege.

skjønner ikke hvordan jeg skal klare flytte østover etter sommeren. hehe.

var på kontroll i dag.
han var kjempe snill og sjekket meg grundig siden han var så redd for at jeg ble dehydrert i varmen, enda jeg ikke er så kvalm i dette svangerskapet.
så han hadde veldig lyst å legge meg inn på kk bare for sikkerhets skyld.

etterpå sykemeldte han meg 2 uker tilbake i tid og 4 hele deilige uker frem i tid til jeg skal på ferie.
slik at jeg skal få lønn ettersom kontrakten min gikk ut for 2 uker siden.
jeg er jo dårlig, men andre leger ville ikke sykemeldt tilbake og bare 2 uker frem. hihi.

der løste han en økonomisk situasjon jeg må innrømme å ha vært veldig bekymret for. Deilig :-)

måtte bare få skryte litt. hehe.

Hørtes ut som en hyggelig lege det. Finnes hyggelige leger her borte og da, du må bare lete litt. ER stor fornøyd med vår fastlege:) Positiv ogkoslig fyr som bryr seg og tar seg tid til å prate.
Ha en fortsatt fin sommer og god flyttings etter ferien:)

hehe, jaja vet det er det.
men er liksom ingen garanti når man velger lege på nettet. hehe.

hmmm, ja men eneste grunnen til den er tilbakedatert er siden jeg måtte snakke med han om det.
siden egentlig kune jeg ringe den 22.06.2009 om jeg trengte mer sykemelding.
og har vært i kontakt med jobben så de vet jeg var syk da og.

er uansett nav jeg mottar lønn fra.

sist jeg var gravid (snart to år siden) hadde jeg egenmelding, og en mnd etterpå sa jobben jeg ikke kunne ha det siden jeg hadde vært sykemeldt før så da ville jeg bli trukket i lønn.
da ba de meg ringe legen å høre om han kunne tilbakedatere men de tvilte på han gjorde det så lenge etter.
men det gjorde han så da fikk jeg lønn.
så da burde de faen meg bare godkjenne det nå å. hehe.

krysser fingrene jeg da.

tror ikke det skal være noe problem.
legen min tilbakedaterte min sykmelding, og arb.giver sa at det gikk i orden.
mulig noen kan være tverr å si nei, men når det gjelder kun 14dager så tror jeg ikke det skal være noe problem. verre om det er snakk om flere mnder.

ja sant det.

og har tenkt litt på det. og tror det at så lenge man er i kontakt med lege mens man er syk, slik at legen kan "bekrefte" at jeg har vært syk er det ikke noe problem.

Det regelen sier er at hvis man har vært i kontakt med lege når man ble syk eller det er en påfølgende sykemelding så kan de tilbakedatere. Det skal stå på sykemeldingen når man har vært i kontakt med legen hvis den blir tilbakedatert.
En arb.giver kan nekte på å godta sykemeldingen for tilbakedateringen hvis ikke dette kommer frem. Jeg har jobbet steder hvor vi ikke har godtatt tilbakedatering fra en dag og lenger.

ja det hadde jeg jo vært. så da går det nok bra.

ja, deilig med forståelsesfulle leger.

men skal jo sies han var kjempe kjempe bekymret for meg å var utrolig usikker på om ha nbare skulle sende meg rett på sykehus.

Back
Topp