Vær forberedt på de første dagene etter fødselen!

Ikke i bruk

Forumet er livet
Du har kanskje ønsket å bli gravid lenge, og har nå rundt 40 ukers svangerskap bak deg. Etter flere timers hardt arbeid, har du brakt et barn til verden. Du har endelig kommet i mål som mamma!

Det er litt av en prosess du og kroppen din har vært gjennom! Men forandringene har kommet gradvis, og du har egentlig hatt ganske god mulighet til å "henge med" i svingene. Noen har trivdes med disse forandringene, mens andre ikke fant seg helt til rette i den gravide kroppen. Begge deler er like normalt.

Hva skjer egentlig med kroppen de første ukene etter fødselen? Les mer her

Ja jeg var veldig overrasket over alt som skjedde etter fødsel med nr 1, var ingen som sa noe om alt i tiden etterpå, trodde alt var bare lykkerus men det var mye vondter og ubehag de første ukene altså.

Værste va hemorroidene første gang, de som kom etter at ho kom ut. Vondt! Å har de igjen no..værste e jo at det tar tid før de går bort.

Noen som husker hvor lang renselsesperioden var? Har blokkert den fra minnet :facepalm:

Førstegangs, og jeg syns disse etterriene er vonde altså. Også alle stingene :/

Ja jeg har med ekstra paracet og ibux mot etterriene. Dét og brystsalve, nesespray og kleenex i fødebagen. Forberedt på noen av vondtene jeg vet kommer.

Ja jeg har med ekstra paracet og ibux mot etterriene. Dét og brystsalve, nesespray og kleenex i fødebagen. Forberedt på noen av vondtene jeg vet kommer.
Lurt! Har med det samme, og har brukt alt allerede :D

Jeg skal ta keisersnitt, og hvis det er tørr luft e.l på sykehuset så vil jeg unngå å nyse. Gjør så vondt. Så har med det i tilfelle. Ble ganske tett sist jeg var der.

Aha, det hadde jeg aldri tenkt på! Må og pakke det da. Skal ha setefødsel så er sjangse for at det ender i keisersnitt så like greit å forberede seg :)

Aha, det hadde jeg aldri tenkt på! Må og pakke det da. Skal ha setefødsel så er sjangse for at det ender i keisersnitt så like greit å forberede seg :)
Ikke noe digg å nyse når man er sydd og har strekt litt på musklene nedentil heller :D

Nei, det kan jeh forestille meg. Man får sånn nesespray som motvirker tørre slimhinner på apoteket. Pastiller er også kjekt, i tilfelle man får ei hostekule:)
Jeg fikk en sånn hostekule nå mens jeg ammet. Stakkars lillegutt falt av puppen før han bare støvsugde seg på igjen haha :D

Sniker fra februar. Hadde keisersnitt i 2012 (vanlig fødsel denne gang) og et tips dere må ta med dere er å rulle sammen et håndkle som dere kan presse mot keisersnittsåret i tilfelle dere må nyse eller bæsje. Rett og slett! Det hjelper! :)

Back
Topp