Våtservietter i ansiktet?

lilleburrito

Glad i forumet
Desemberskatter 2016
Novemberlykke 2018
Er klar over at dette sikkert er en evig diskusjon...

...men jeg bruker ikke våtservietter i ansiktet (eller på hendene for den saks skyld) på mini om ikke det er krise. Vi bruker tørre stellekluter med vann. Føltes absolutt rett når han var baby og det henger fortsatt i.

Nå skal mini, 19 mnd, begynne i barnehage og på bli-kjent-besøket så jeg at de brukte våtservietter til snørrtørking. Og da tenker jeg at de generelt bruker våtservietter til «alt». Det er jo veldig lettvint. Men det blir veldig mange ganger vask med slike hver dag. Frokost, lunsj, frukt og eventuelt snørr.

På våtserviettpakkene står det jo at de kan brukes på rumpe, hender og ansikt. Så da kan det vel ikke skade?

Mini har ømfintlig hud, men siden jeg ikke bruker slike i ansiktet på han selv, så vet jeg ikke om han reagerer. Har ikke reagerte de få gangene jeg har måtte gjøre det i allfall.

Hva tenker dere?

Jeg tenker at så klart baby ikke skal vaskes med det. Men hva med større barn?
 
Jeg hadde gitt beskjed om at jeg ikke ønsker at mitt barn blir vasket med våtservietter. Jeg bruker "aldri" våtservietter, fordi jeg synes det svir på min egen hud.
 
Jeg hadde gitt beskjed om at jeg ikke ønsker at mitt barn blir vasket med våtservietter. Jeg bruker "aldri" våtservietter, fordi jeg synes det svir på min egen hud.

Er det jeg har tenkt å gjøre. At jeg skulle gi beskjed at de ikke skal bruke det på han. Men vil ikke virke hysterisk.

Jobbet for to år siden halvannet år på en småbarnsavdelingen en annen plass i kommunen og vi brukte ikke våtserviett i ansikt om ikke det var en kriseløsning (glemt sånne andre på tur feks).
 
Er det jeg har tenkt å gjøre. At jeg skulle gi beskjed at de ikke skal bruke det på han. Men vil ikke virke hysterisk.

Jobbet for to år siden halvannet år på en småbarnsavdelingen en annen plass i kommunen og vi brukte ikke våtserviett i ansikt om ikke det var en kriseløsning (glemt sånne andre på tur feks).
Jeg synes ikke det er hysterisk. Det er jo tross alt ditt barn, og dine ønsker skal respekteres.
 
Og nå ser jeg at jeg har trengt meg på i en annen termingruppe igjen. :sorry:
 
Vi har heller «aldri» brukt våtservietter (mulig det har gått med 1-2 pakker på disse 2 årene når det er det som har vært tilgjengelig[emoji28]). Bruker samme som deg, tørre stellekluter med vann, skal vi på tur «vanner» vi en passe bunke og tar med i plastpose. Har aldri bitt meg merke i hva de bruker i bhg, heller aldri tenkt over det. Men om du ikke ønsker de skal bruke det synes jeg slett ikke det er feil å si i fra, er jo ikke så vanskelig om de lager poser med tørrkluter og vann akkurat[emoji848][emoji4]
 
Jeg er heller ingen fan av våtservietter. Mannen min som er førstegangspappa skjønte ikke hvorfor jeg har kjøpt inn hundrevis med tørre engangskluter...men regner med han forstår etterhvert :laughing002
 
Det er sikkert lurt. Jeg har stort sett brukt våtservietter på alt, inkludert tørking av flekker på gulv . Mellomste har vært en del rød rundt munnen på vinteren, så der har vi unngått det. Det er i grunnen enkelt med vanlige vaskekluter og vann også, vet ikke helt hvorfor det har blitt sånn.
 
Er klar over at dette sikkert er en evig diskusjon...

...men jeg bruker ikke våtservietter i ansiktet (eller på hendene for den saks skyld) på mini om ikke det er krise. Vi bruker tørre stellekluter med vann. Føltes absolutt rett når han var baby og det henger fortsatt i.

Nå skal mini, 19 mnd, begynne i barnehage og på bli-kjent-besøket så jeg at de brukte våtservietter til snørrtørking. Og da tenker jeg at de generelt bruker våtservietter til «alt». Det er jo veldig lettvint. Men det blir veldig mange ganger vask med slike hver dag. Frokost, lunsj, frukt og eventuelt snørr.

På våtserviettpakkene står det jo at de kan brukes på rumpe, hender og ansikt. Så da kan det vel ikke skade?

Mini har ømfintlig hud, men siden jeg ikke bruker slike i ansiktet på han selv, så vet jeg ikke om han reagerer. Har ikke reagerte de få gangene jeg har måtte gjøre det i allfall.

Hva tenker dere?

Jeg tenker at så klart baby ikke skal vaskes med det. Men hva med større barn?

Bruker våtservietter til flekkfjerning i huset, og ville aldri brukt de på ungene. :hilarious: de funker nemmelig gull på fingermerker på dører og vegger uten å strippe malingen. :hilarious:
I barnehagen han gikk i hadde de ikke våtservietter, men om de hadde brukt det, ville jeg gitt beskjed om at han har så sensitiv hud at han ikke tåler det. :)
 
Hmm... bruker våtservietter til alt overalt vi [emoji85] Har aldri hatt noen problemer med det [emoji4]
 
Back
Topp