Våtservietter eller tørrservietter

Våtservietter bruker vi kun på farten. Når snuppa begynte I barnehagen ble hun ofte rød på stumpen, det kom av våtservietter, så vi tok derfor også med tørr servietter til bhg :)

Jeg tipper det blir en kombinasjon av kluter og tørrservietter her. Vaskeklut til "vanlig" vasking, og tørrservietter til f.eks avføring. Synes det er greit å bare kunne hive akkurat det sammen med bleiene :p ellers vil det sikkert bli brukt litt våtservietter hvis vi skal steder hvor det ikke er tilgang på vann...

Brukte stort sett kun tørrservietter det første leveåret til kommende storesøster.. hadde di i en liten beholder med vann og olje eller i en pose men litt vann og olje når jeg skulle bort. Når hun ble større brukte vi våtservietter når vi dro bort ellers tørrservietter hjemme. Dem bruker og selge disse på apotek, 5 pakker for en hundrings;)

Vi bruker babykluter fra Kid og Princess hjemme. Kun med vann på, har aldri brukt såpe i stumpen. Vasker henne morgen og kveld, samt etter bæsjebleie. Er det bare tiss, bytter vi bare bleia uten å vaske. Aldri vært sår eller rød, annet enn helt forbigående ved diaré eller bøsj som ikke har vært oppdaget i "tide". Har våtservietter i stellebagen. Har kanskje brukt 5-6 pakker på to og et halvt år. Anbefaler dette "regimet" på det sterkeste! Miljøvennlig og stumpevennlig:)

jeg bruker kun vaskekluter, har kjøpt sonen som er tynne og myke for babyer.

beklager så jeg skrev på september og ikke oktober.

Back
Topp