Våtserviettar

Vet ikke heilt hvilke som ligger i stelleveska..... Men noen fra di gratispakkene en kan få ;)

Bruker når vi er avgårde....

Hjemme bruker vi tørre filler fra apoteket, tar vann på...

Libero sina har vi brukt. Men akurat nå så bruker me veldigt lite av våtservietter

Libero. Bruker dem til å tørke stumpen, og til hender og kropp om morgenen, for hun bader bare en gang i uka. (Men må begynne mer nå for nå har hun kommet til et stadie at hun liker å bade hehe).

Nå har jeg ikke bleie barn akkurat nå, men sist endte jeg opp med å lage selv siden de ble snillere på atopisk eksem og fungerte mye bedre.

Blandet ca 50/50 vann og natusan babyolje i en tupperware boks an den tylen som er beregnet til våtserveter (klaff på toppen som gjør de lette å ta ut), puttet en bunke av disse myke tørr-servetene til babyer man får på kjøpt på apoteket og lot det trekke inn.

Takk for tips. Det skal jeg gjøre. Er det de mesoft du mener?

Kjøpt inn endel bambus. Kommer ikke til å bruke vårservietter på kroppen.

Her ble drt utslett av natusan sine.

Bruker rema sine eller til nød nøytral(synes de er litt tørre , og pakningen revner alltid)

Bruker libero sine :-)

Her brukte vi libero eller neutral. De få gangene det kommer i nærheten av barnehud ;-)

Pampers sine kommer faktisk dårlig ut i testet pga allergifremkallende stoffer og miljøbelastende stoffer.

Dessverre er nettsiden gronnhverdag.no nedlagt, de hadde test av våtservietter for en tid tilbake
Då veit eg det. :) Gullet har ikkje reagert noko negativt på dei, heldigvis, dessutan er dei tjukke og gode.
Coop ha to merker, trur eg. X-tra (tynne og frykteleg tørre og ru, nesten som sandpapir på stumpen hans, syns eg), og Änglamark. Har berre prøvd den eine. Kjem nok til å gå av Soft Style frå Rema, eller Natusan her, trur eg. Og Rimi sin på tur ettersom den har lukkedunksjon. Fekk sånn dispenser med den gratis Rimi-pakken, så då er det ikkje behov for lukke-lokk på pakkane eg bruker heima. Syns forøvrig at Vidi-klutane er grei nok, men dei er så små!

Brukte det ytterst sjelden, men de gangene det ble brukt var det enten Neutral eller Coop Ãnglamark sine. Brukte stort sett alltid Mesoft som ble fuktet med vann (hadde evt med en pose der jeg hadde lagt våte Mesoft oppi). Det var det beste for huden hans :).

Til dykk som brukar våtserviettar; kva merke syns de er best?
Eg foretrekkjer pampers foran Libero sine. Syns Rimi sine var gode, sjølv om dei kjentes litt såpete ut. Rema sin Soft Style er også god nok. Kjøpte Coop sin i dag. Den var FÆL! Tynne (greit nok det), men fy flate så ru dei føltes. Stakkars veslepjokken likte ikkje dei.. :-(
Pampers inneholder allergifremkallende stoffer!
Her liker jeg libero og englamark sine best. Men har prøvd de selv ved løs mage og libero svir litt, noe englamark ikke gjør. Neutral svir heller ikke.

Hjemme bruker jeg mesoft med vann, har kun våtservietter i stellevesken, så blir ikke så ofte brukt.

Her hadde vi plutselig en haug forskjellige typer når babyen ble født, men vi (eller i hvert fall jeg) bruker stort sett tørrservietter til daglig, så har ikke fått prøvd alle. Jeg må si jeg ikke har merket noen forskjell på dem jeg da, eneste er at de fra Apotek 1 alltid kommer ut 2-3 stk av gangen, og det er irriterende. Om jeg skulle behøve å kjøpe våtservietter igjen kommer jeg nok til å gå for Änglamark sine da, jeg vil helst ha økologisk :)

Back
Topp