Vårt lille mirakel

Og kvalmen har kommet for fullt. Morgenkvalmen er verst, men jeg blir lett kvalm i løpet av dagen, og i går kveld var jeg kjempekvalm fordi jeg var trøtt. Nå sitter jeg på jobb, og her skal jeg være til 17. Det virker lenge. Alt for lenge. Jeg har mye jeg burde gjort. Kjenner samvittigheten gnager. Mange har forventninger til meg på jobben. Ansvaret mitt blir større og større, og det var jo mitt eget ønske. Men nå kjenner jeg at jeg sliter. Jeg må skrive lister, lage oversikter fra databasen, jeg skal sende fakturaer, jeg skal skrive kontrakter, og svare på mail. Jeg hater å ikke gjøre jobben min 100%.. Lite utpust fra meg i dag.


Etter jobb skal jeg kjøre hjem, ta dynen med på sofaen, og ligge der og se tv-serier hele kvelden :D Kanskje spise noe middag også, men lite som frister når jeg er så kvalm.
 
Jeg har ikke sliti med noe kvalme ennå jeg :p men nå som det er sagt kommer den vel sikkert fra helgen av når jeg har passet 7 uker :p
 
Jeg har ikke sliti med noe kvalme ennå jeg :p men nå som det er sagt kommer den vel sikkert fra helgen av når jeg har passet 7 uker :p

Det hørtes deilig ut. Men samtidig så er jeg litt glad for alle symptomer. Første gang jeg er gravid, så jeg kjenner etter alt som er nytt og spennende :) :)
 
Da var jeg 6+2. Og jeg tror de neste dagene kommer til å gå veldig fort, og plutselig er jeg 7 uker på vei :) I dag skal jeg jobbe kveldsvakt. Hjemme klokken 22. Så må jeg skynde meg å pakke litt, før jeg skal dra i morgen klokken 7. Opp til fjels! :D Det blir veldig godt. Og så plutselig er det mandag! :D Og på tirsdag er jeg 7 uker!


:D :D
 
Da var jeg 6+2. Og jeg tror de neste dagene kommer til å gå veldig fort, og plutselig er jeg 7 uker på vei :) I dag skal jeg jobbe kveldsvakt. Hjemme klokken 22. Så må jeg skynde meg å pakke litt, før jeg skal dra i morgen klokken 7. Opp til fjels! :D Det blir veldig godt. Og så plutselig er det mandag! :D Og på tirsdag er jeg 7 uker!


:D :D
Skal på fjellet i morgen jeg også :D endelig litt fred å ro på hytta med bikkja til mamma og pappa som knekdrer på alt mulig rart og bikkja mi som følger etter å hermer bare for å være en del av gjengen :D nå skal jeg få lurt mamma til å lage vaniljevafler og tacopizza til meg :D god helg til oss fjellfolk :D
 
6+3 har gått fort. :) 6+4 i morgen og enda en fin dag på fjellet! God natt fra meg!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
6+4 i dag. Veldig kvalm i dag.. Men jeg har fri, er på fjellet og kan bruke dagen til å slappe av, og bare kose meg. Så jeg er sikker på at dagen blir veldig fin likevel :D
 
På grunn av mye bekymringer, og mange vonde tanker har jeg nå bestilt meg time til UL i morgen 10.30


Håper av hele mitt hjerte at alt er som det skal, og at jeg får se et bankende hjerte <3
 
Jeg har sett og hørt et bankende hjerte på UL i dag. Det var fantastisk, og jeg er så lettet. Nå skal jeg nyte!


Jeg ble satt tilbake 4 dager. Ny termin 09.06.14, som vil si at jeg er 6+3 på vei i dag...



IMG_1562.JPG
 
UKE 7

- Termin - Termin jeg fikk vite på UL: 09.06.13 (Menstermin: 05.06.13)
- På vei - I følge UL termin 7+0
- Igjen til termin - 233 dager
- Trimester - 1. trimester
- Neste kontroll - Bare 12 dager til! 31.oktober
- Kjønn - Magefølelser sier jente akkurat nå. Men egentlig helt uten grunn.
- Navn - Vi har snakket om, men ikke helt seriøst.
- Utålmodig - Utålmodig til 12 uker
- Nye innkjøp - Ingen. Men er klar for å handle når jeg har passert de magiske 12!
- Utstyr så langt - Har ingenting, men jeg vet at vi får endel fra familie
- Melk i brystene - Nei
- Aktivitet - Nei
- Tungt - Nei
- Kynnere - Nei
- Hodet festet - Nei
- Barnerom - Ikke gjort noe mer.
- Matkick - Dårlig matlyst. Men av og til får jeg noe jeg bare MÅ ha. Sist var det salat.
- Plager - Veldig kvalm. Kaster opp hver morgen.
- Humør - Overlykkelig, og litt nervøs. Litt sliten pga kvalme og jobb
- Sykehusbagen - Nei, ikke ennå
- Høygravid - Nei.
- Tanker om fødselen - Jeg gleder meg fortsatt :)
 
Last edited:
I følge menstermin er jeg 8 uker i dag. Tirsdager var jo min favorittdag.. Men på tidlig UL ble jeg jo satt tilbake 4 dager, og jeg velger å følge den. Så da er jeg 7+3 i dag :)

Kvalmen er slitsom, men enn så lenge klarer jeg jobben! :)
 
UKE 8

- Termin
- Termin jeg fikk vite på UL: 09.06.13 (Menstermin: 05.06.13)
- På vei - I følge UL termin 8+0
- Igjen til termin - 226 dager
- Trimester - 1. trimester
- Neste kontroll - Bare 5 dager! 31.oktober
- Kjønn - Magefølelser sier gutt denne uken :p
- Navn - Vi har snakket om, men ikke kommet nærmere
- Utålmodig - Utålmodig til 12 uker
- Nye innkjøp - Ingen. Men er klar for å handle når jeg har passert de magiske 12!
- Utstyr så langt - Har ingenting, men jeg vet at vi får endel fra familie
- Melk i brystene - Nei
- Aktivitet - Nei
- Tungt - Nei
- Kynnere - Nei
- Hodet festet - Nei
- Barnerom - Ikke gjort noe mer.
- Matkick - Dårlig matlyst. Men av og til får jeg noe jeg bare MÅ ha. I kveld har jeg veldig lyst på klementin..
- Plager - Veldig kvalm. Slipper unna å kaste opp, dersom jeg klarer å sove til klokken 10.
- Humør - Overlykkelig, og litt nervøs. Litt sliten pga kvalme og jobb
- Sykehusbagen - Nei, ikke ennå
- Høygravid - Nei.
- Tanker om fødselen - Jeg gleder meg fortsatt :)
 
Da var jeg 8+2! :D Fornøyd med det altså, men jeg ønsker at det kan bli lørdag igjen og at jeg kan komme til uke 9..

Risiko for spontanabort:
  • 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
  • 15 % sjanse fra ca. uke 3.
  • 8 % sjanse fra uke 6.
  • 5 % sjanse fra uke 8
  • 2 % sjanse fra uke 9
  • mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Denne statistikken har fulgt meg i bakhodet siden dag 1. Jeg skjønner at den nok ikke stemmer helt, men i følge den er det stort å komme til uke 9.

Da er det 98% sjanse for at alt går bra! :) :) Nå må du bare klamre deg fast lille spire ❤


Jeg sitter i sofaen og drøyer tiden. Jeg skal på jobb, og er IKKE klar for det i det hele tatt. Kvalm og sliten. I tillegg har jeg vondt i en tann. Akkurat nå vil jeg bare legge meg..

9 timer jobb, og så hjem til sofaen ❤❤
 
Første legetime i morgen! :) Jeg gleder meg, selv om jeg nok tenker at det kanskje ikke er så veldig spennende likevel :D
 
AU i tannen. Må til tannlegen. ÆSJ. Hater det.
 
Det gikk fint hos tannlegen i går. Tannen er ikke lenger vond, men jeg må tilbake til tannlegen om 3 uker for å rotfylle tannen.. Gruer meg litt til det, men har nå funnet en veldig dyktig og hyggelig tannlege, så føler meg litt trygg når jeg skal tilbake til henne :)
 
UKE 9

- Termin
- Termin jeg fikk vite på UL: 09.06.13 (Menstermin: 05.06.13)
- På vei - I følge UL termin 9+1
- Igjen til termin - 218 dager
- Trimester - 1. trimester
- Neste kontroll - Vet ikke. Blir sikkert hos jordmor
- Kjønn - Magefølelser sier fortsatt gutt.
- Navn - Ikke snakket mer om. Venter nok til vi vet om det er jente eller gutt.
- Utålmodig - Utålmodig til 12 uker.. Og til å fortelle det til alle.
- Nye innkjøp - Ingen. Men er klar for å handle når jeg har passert de magiske 12!
- Utstyr så langt - Har ingenting, men jeg vet at vi får endel fra familie
- Melk i brystene - Nei
- Aktivitet - Nei
- Tungt - Nei
- Kynnere - Nei
- Hodet festet - Nei
- Barnerom - Ikke gjort noe mer.
- Matkick - Dårlig matlyst.. Blir mye junkfood..
- Plager - Veldig kvalm. Men ikke kastet opp hver dag.
- Humør - Overlykkelig, og litt nervøs.
- Sykehusbagen - Nei, ikke ennå
- Høygravid - Nei.
- Tanker om fødselen - Jeg gleder meg fortsatt :)
 
Back
Topp