Vårt lille knøtt har kommet!

Chubchubs

Flørter med forumet
Natt til mandag kjente jeg endelig at de falske riene jeg hadde hatt i ei uke, hadde blitt til ekte. Kvart på 4 våkned jeg og merket sterkere smerter under riene. Kl 7 ca ringte jeg føden, selv om det var lang tid imellom, og de var uregelmessige om jeg satt (9 min) eller sto (5 min).

Jeg fikk komme inn til en sjekk, og var der ca kl 8.30. Da var det kun 1 cm åpning, men mormunnen var veldig myk. Vi slapp å bli sendt hjem, mot at vi rusla litt rundt på sykehusplassen en time. Da kl var halv 12, var det ny sjekk. Nesten 3 cm. Jeg fikk ligge å sove på observasjonspost en stund, og rett før kl 4, var riene blitt så sterke, og smertefulle for meg, at jeg ble sendt på føden.

På føden vurderte de rask at jeg trengte epidural, for jeg ville ikke klare å ha nok energi til fødselen. Jeg fikk sitte å dusje som smertelindring, med mannen sittende bak og massere meg. Det var herlig. Enda herligere var det når epiduralen ble satt, og ryggen endelig fikk hvile under riene! Men veldig raskt kjente jeg pressrier, så jordmor tok vannet. Da skjedde ting veldig raskt.

Fra 6 cm til full åpning, tok det knappe halvtimen. Jeg ropte at nå presser jeg hodet ned, jordmor sa "neida", men tok en kikk, og der lå hodet rett innenfor! 5 sterke pressrier og mye smerte, men mye støtte fra jordmor og mann, så var hodet ute. 1-2 rier til, så var babyen endelig ute!

"En jente", var svaret på vår store overraskelse. Lille Amalie kom til verden kl 20.21 (12 timer etter innskjekk), 3466 cm lang, 48 cm :) 11 dager før termin, og heeeeeelt perfekt! Nå koser vi oss på barselhotellet, blir bedre kjent, og lærer kunsten å amme.

Gratulerer så mye med jenta! :)
Så spennende at forløpet kan gå så fort - alt i alt hørtes det ut til å være en fin fødsel :)

Gratulerer :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Gratulerer så mye med prinsessen!!:)

Gratulerer:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer så mye! :D

Sent from my iPad using BV Forum

Gratulerer så masse:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Gratulerer <3

Gratulerer så mye med ei prinsesse!!!

Jeg ser vi hadde samme termin dag... Å nå ble jeg litt veldig klar for å komme i mål:) håper amming går bra!

Back
Topp