Våre ultralyder

Hei
Bestilt dere spesifikt tidlig ul elle er det noe som skjer automatisk ? Her har jeg fått henvisning til ul i des. Stå at det er normalt å ta rundt uke 18. Har vært hos legen, og ny time i uke 12 i oktober.
Ultralyder før uke 11-13 må bestilles privat, med mindre man har en grunn til å få enda tidligere ultralyd. Eks historier med spontanaborter eller andre komplikasjoner under tidligere svangerskap :)
 
Ultralyder før uke 11-13 må bestilles privat, med mindre man har en grunn til å få enda tidligere ultralyd. Eks historier med spontanaborter eller andre komplikasjoner under tidligere svangerskap :)
Aha trodde det var noe nytt som kom og at alle kunne få det, slik det er på den som man får i uke 17-19 . Takk da skal jeg sjekke ut privat, eventuelt vente på den i des. :)
 
Aha trodde det var noe nytt som kom og at alle kunne få det, slik det er på den som man får i uke 17-19 . Takk da skal jeg sjekke ut privat, eventuelt vente på den i des. :)
Alle skal få tilbud mellom uke 10-13, i tillegg til ordinær UL. Jeg bestiller privat før det fordi jeg har opplevd MA, og trenger å se et hjerte banke. Med barn nummer 2 hadde jeg kun ordinær UL, gikk jo bra det også :laughing002
 
Aha trodde det var noe nytt som kom og at alle kunne få det, slik det er på den som man får i uke 17-19 . Takk da skal jeg sjekke ut privat, eventuelt vente på den i des. :)
Alle skal visst få tilbud rundt uke 12, står det på HelseNorge, men tror ikke alle vet om det. Jeg bestilte opprinnelig privat tul uke 12, før jeg ble gjort oppmerksom på at det vil jeg få gratis som del av ordinær oppfølging. De på legekontoret som satte opp timen visste ikke om denne endringen. Sist jeg var gravid var jeg kun på ordinær rundt uke 18-20 :happy:
 
Aha trodde det var noe nytt som kom og at alle kunne få det, slik det er på den som man får i uke 17-19 . Takk da skal jeg sjekke ut privat, eventuelt vente på den i des. :)
Lege eller jordmor må sende henvisning til sykehuset for tidlig ultralyd rundt uke 12. Jeg var hos fastlegen på tirsdag og fikk innkallingen i dag.
 
Gikk ut fra siste menstruasjon, men på ultralyd, så var bebisem litt mindre enn forventet altså 6+5 , så satt tilbake til 6 :happy:
Stemmer det bedre med eggløsning? Hvis di vet når du hadde det da :) Vet legen min sendte henvisning på bakgrunn av menstermin, men det kommer ikke til å stemme da jeg hadde noe sen EL:)
 
Back
Topp