Våre tester

Disse to testene er tatt med en ukes mellomrom 4+0 og 5+0. Håper dette er fin økning. Streken i dag kom hvertfall med en gang ❤️ Jeg venter noen dager med ny digital i håp om å få 3+:)

Vedlegg

• IMG_20220123_220002.jpg
    IMG_20220123_220002.jpg
    1,8 MB · Visninger: 69
  • IMG_20220130_101643_edit_596222801585584.jpg
    IMG_20220130_101643_edit_596222801585584.jpg
    2 MB · Visninger: 69
  • IMG_20220130_101834.jpg
    IMG_20220130_101834.jpg
    1,8 MB · Visninger: 67
Jeg er jo så lur at jeg bare fortsetter å teste hver dag :grumpy: Å idag er streken litt svakere enn i går, så nå er jeg jo selvfølgelig innmari stressa :sorry: øverste fra igår midt på dagen og nederste er fra tidlig idag

Jeg vet jo at det sikkert ikke betyr noe og at testen sikkert er sterkere om et par dager, men jeg klarer ikke å tenke rasjonelt :arghh: dritt altså

Vedlegg

• 52BD4D7E-B586-4A6B-AB80-4641602A0BAC.jpeg
    52BD4D7E-B586-4A6B-AB80-4641602A0BAC.jpeg
    906,4 KB · Visninger: 78
Jeg er jo så lur at jeg bare fortsetter å teste hver dag :grumpy: Å idag er streken litt svakere enn i går, så nå er jeg jo selvfølgelig innmari stressa :sorry: øverste fra igår midt på dagen og nederste er fra tidlig idag

Jeg vet jo at det sikkert ikke betyr noe og at testen sikkert er sterkere om et par dager, men jeg klarer ikke å tenke rasjonelt :arghh: dritt altså
Det kan ikke ha noe å si at du tester på forskjellige tidspunkt? Ser flere her inne skriver at de tester sterkere på ettermiddag i forhold til morgen.

Det kan ikke ha noe å si at du tester på forskjellige tidspunkt? Ser flere her inne skriver at de tester sterkere på ettermiddag i forhold til morgen.
Jo, jeg tester som regel litt sterkere ut på dagen så jeg vet jo at jeg foreløpig bekymrer meg uten grunn :laughing002 Spørs om jeg ikke må svi av enda en test i ettermiddag for å sjekke
Blir jo helt tullete av dette her

Jo, jeg tester som regel litt sterkere ut på dagen så jeg vet jo at jeg foreløpig bekymrer meg uten grunn :laughing002 Spørs om jeg ikke må svi av enda en test i ettermiddag for å sjekke
Ja en blir helt tullete:hungover:
Heldigvis har jeg testet sterkere hver morning, og stopper å teste idag:) sier meg fornøyd etter å ha testet daglig siden tirsdag:D
Men så er det såå gøy også:laughing001 det liksom siste gangen jeg får oppleve dette!!:(
Har en test til og en digital som jeg skal ta i neste uke en gang bare :D

Uff jeg skjønner så godt at du tenker sånn, jeg hadde gjort akkurat det samme! Men det er jo såå mange grunner til å ikke stresse over dette, det kan jo være at bare den ene testen har dårligere farge, kanskje har du drukket mer enn sist før test. Dette tror jeg du skal ta heeelt med ro, ta en ny litt utpå ettermiddagen så skal du se den er like sterk igjen:Heartred

Du, jeg fikk helt skrekken i morges. Testet supersvakt og siden jeg har blødd litt tenkte jeg at løpet var kjørt. Men opplever selv at testene kan ha variasjon i h or mye fargestoff de har i seg. Tok derfor en ny en 5 min etter, på ny urin.

Dårlig bilde, men det er altså den øverste jeg tok i morges og den nedom rett etterpå. Megastor forskjell!

Hvis du i tillegg tar med i beregningen at så tidlig har urinkonsentrasjon og hvordan kroppen skiller ut hcg mye å si, som jeg skrev i går tester jeg alltid sterkere ettermiddag fks.

20220130_101716.jpg

Neineinei..den fra i dag er ikke svakere. Den fra i går ser sterkere ut,fordi den er tørket :Heartbigred.
Ettersom du blir stresset når testen ikke stiger iløpet av et døgn,så la det gå et par dager mellom hver gang du tester. Disse testene er ikke laget for å kontrollere stigning,da fargestoffet varierer fra test til test. Blir du bekymret pga blødning eller at symptomer forsvinner,så ville jeg heller bestilt en legetime.

Nå ble jeg litt streng her:smiley-ashamed008,men synes det er tullete at vi skal pålegge oss unødvendig stress pga feil bruk av tester.

Neineinei..den fra i dag er ikke svakere. Den fra i går ser sterkere ut,fordi den er tørket :Heartbigred.
Ettersom du blir stresset når testen ikke stiger iløpet av et døgn,så la det gå et par dager mellom hver gang du tester. Disse testene er ikke laget for å kontrollere stigning,da fargestoffet varierer fra test til test. Blir du bekymret pga blødning eller at symptomer forsvinner,så ville jeg heller bestilt en legetime.

Nå ble jeg litt streng her:smiley-ashamed008,men synes det er tullete at vi skal pålegge oss unødvendig stress pga feil bruk av tester.

Takk! Det hjelper å lede det litt svart på hvitt :Heartred En ting er sikkert of det er at om det blir en «neste gang» så skal jeg la være å teste før ikm :laughing002 Har ikke godt av det her

Synes det hjalp legge inn i premom slik som jeg fikk tips om! Vet at det ikke er meningen å verken bruke tester til stigning eller premom til hcg måling, men hva gjør man ikke for å få litt ro:laughing002
Vurderer å prøve meg på en ny digital i morgen, tror dere den kommer til å slå ut på 2-3 eller ville dere ventet enda lengere? Jeg er 14 dpo i morgen og 4+0:Heartpink

Vedlegg

• 80CA2389-5F24-4108-946D-4B74BFE80299.jpeg
    80CA2389-5F24-4108-946D-4B74BFE80299.jpeg
    254,9 KB · Visninger: 49
Synes det hjalp legge inn i premom slik som jeg fikk tips om! Vet at det ikke er meningen å verken bruke tester til stigning eller premom til hcg måling, men hva gjør man ikke for å få litt ro:laughing002
Vurderer å prøve meg på en ny digital i morgen, tror dere den kommer til å slå ut på 2-3 eller ville dere ventet enda lengere? Jeg er 14 dpo i morgen og 4+0:Heartpink
Nei,jeg er jo ikke imot å teste jeg heller:p,men tenker bare at hvis man blir så urolig og nervøs hvis man ikke ser stigning hver dag,så går jo «vinninga litt opp i spinninga» om du skjønner. Synes det er gøy å se at det stiger jeg også,så har tatt to tester etter første positive, også kommer jeg til å ta en digital om et par dager,for å se om hcg stiger så raskt som sist gang.

Jeg fikk 2-3 uker på digital i går. Var da 4+0,men maks 14dpo pga kort lutealfase.

Nei,jeg er jo ikke imot å teste jeg heller:p,men tenker bare at hvis man blir så urolig og nervøs hvis man ikke ser stigning hver dag,så går jo «vinninga litt opp i spinninga» om du skjønner. Synes det er gøy å se at det stiger jeg også,så har tatt to tester etter første positive, også kommer jeg til å ta en digital om et par dager,for å se om hcg stiger så raskt som sist gang.

Jeg fikk 2-3 uker på digital i går. Var da 4+0,men maks 14dpo pga kort lutealfase.
Ja helt enig! Jeg blir jo kun beroliget fordi mine stiger, jeg kunne jo fått en svakere test i dag uten at det hadde vært noe farlig og da hadde jeg blitt kjempe redd helt unødvendig, så skjønner godt hva du mener!
Tror nok jeg forsøker å ta en digital i morgen og håper på at den sier 2-3:Heartred

Dette er to tester tatt på samme urin. Jeg gikk helt i kjelleren når jeg tok den første, for den var så mye svakere enn de to siste jeg hadde tatt. Tok derfor en til på samme urin.
Her ser dere hvor ulike testene kan være! Skjønner nå hvorfor de sier at man ikke kan måle hcg med strimmeltester!

Vedlegg

• 20220131_063833.jpg
    20220131_063833.jpg
    673,1 KB · Visninger: 55
Jeg er ny her, testet svakt positivt i går og har tatt disse i dag 10 dpo. Ikm er søndag 6 februar.

Hadde en XU 10 september 2021 der jeg måtte fjerne høyre eggleder. Vi har egentlig ikke prøvd denne måneden så kan nesten ikke tro at det sitter en liten spire nå:nailbiting: håper denne sitter på riktig sted og ikke i den siste egglederen….:(

Vedlegg

• 85579F03-3553-4FDE-BEE8-3368050F40C4.jpeg
    85579F03-3553-4FDE-BEE8-3368050F40C4.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 58
Jeg er ny her, testet svakt positivt i går og har tatt disse i dag 10 dpo. Ikm er søndag 6 februar.

Hadde en XU 10 september 2021 der jeg måtte fjerne høyre eggleder. Vi har egentlig ikke prøvd denne måneden så kan nesten ikke tro at det sitter en liten spire nå:nailbiting: håper denne sitter på riktig sted og ikke i den siste egglederen….:(

Gratulerer, og krysser fingrene for at lille spiren klorer seg fast på riktig sted ❤️

Jeg har også IKM 6 februar og hadde en exu 9 september 2021 og måtte fjerne høyre eggleder!! ❤️ Hurra for deg!! Håper det går vår vei denne måneden også

Fikk disse idag på IKM5B32E960-6AF0-424F-8D00-A7A3A4A4B1B7.jpeg
greier ikke helt å glede meg, da dette er min 7 graviditet men har bare 1 barn..
jeg vet at hcg er veldig individuelt og at man ikke skal måle stigning med strimler, men føler testene mine er litt svake til å være på IKM og har litt dårlig stigning (kan jo også være jeg hadde el litt senere enn jeg har tenkt) greier ikke la være å katastrofetenke..
men, får oppfølging av gynekolog - allerede vært i kontakt med dem og får vel komme inn til TUL uke 6-8 en gang.
Blir min første graviditet på støttemedisiner, fått beskjed om å begynne med progesteron og blodfortynnende fra positiv test (har jo vært helg så får ikke hentet ut før idag)

Fikk disse idag på IKMVis vedlegget 376626
greier ikke helt å glede meg, da dette er min 7 graviditet men har bare 1 barn..
jeg vet at hcg er veldig individuelt og at man ikke skal måle stigning med strimler, men føler testene mine er litt svake til å være på IKM og har litt dårlig stigning (kan jo også være jeg hadde el litt senere enn jeg har tenkt) greier ikke la være å katastrofetenke..
men, får oppfølging av gynekolog - allerede vært i kontakt med dem og får vel komme inn til TUL uke 6-8 en gang.
Blir min første graviditet på støttemedisiner, fått beskjed om å begynne med progesteron og blodfortynnende fra positiv test (har jo vært helg så får ikke hentet ut før idag)
Velkommen til oktobergruppa! Kan ikke tenke meg hvor vondt det er å miste så mange ganger. Krysser alt for at denne spira sitter til termin :love7

Back
Topp