Våre strikkeprosjekter!

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
J

Janet

Guest
Her er det jeg strikker på for øyeblikket :-)

Dette skal bli en lue til min 8 mnder gamle datter.

Strikker på rundpinne 3,5 eller 4 tror jeg, bruker alpakka fra Sandnes Garn, fargen er dus lys lillatone.
Har ingen oppskrift, strikker bare annenhver rett og vrang fordi jeg synes det ser fint ut. Også skal jeg bare strikke til jeg synes den ser lang nok ut, så avslutter jeg og syr i sammen på toppen, også tenkte jeg å lage 2 eller 3 dusker og feste på toppen.

Så fin farge!! Den blir sikkert nydelig :-) Jeg holder på med en tunika til jenta mi, men jeg husker ikke hvordan jeg legger ut bilder her... :-P

Slik legger vi inn bilder:

1.

2.

3.

4.

Håper dette er god hjelp :-)

Det var en god forklaring, men fikk beskjed om at det var for stort...hjelp!!!! Er utrolig dårlig på sånne datating

Holder på å strikke skjerf, helt genialt garn som er super enkelt å strikke med.
(går veldig sent, så kanskje ferdig til jul)

Holder på med 2 forskjellige typer akkurat nå.

Sånn blir de når de er ferdig:

Geniale julegaver

Jeg holder på med "tubesokker" til den lille i magen. Litt spent på om de vil holde seg på foten, det er ikkke hel på de. Jeg strikker med Drops baby alpakka, utrolig mykt og godt!!

Så har jeg laga en omslagsbody i samme garn (hvit), men har ikke montert den ennå...skal legge ut bilde når den er ferdig

*charlie* skrev:
Holder på å strikke skjerf, helt genialt garn som er super enkelt å strikke med.

Geniale julegaver

Disse var flotte, og som du sier, geniale julegaver :)

Hvilket garn bruker du ?

jc skrev:

Jeg holder på med "tubesokker" til den lille i magen. Litt spent på om de vil holde seg på foten, det er ikkke hel på de. Jeg strikker med Drops baby alpakka, utrolig mykt og godt!!

Så har jeg laga en omslagsbody i samme garn (hvit), men har ikke montert den ennå...skal legge ut bilde når den er ferdig

Så fine de var :)

Jeg har strikket ei hullrad ca 1-2 cm nedenfor toppen når jeg har laget slike, og tvinna ei snor jeg trer gjennom slik at jeg har ei knyting i de, da holder de seg fint på plass :)

ÆÆÆH! Uansett hvor mye jeg formisker bildene så får jeg ikke lagt dem inn!
Skal vi opprette oss en side på facebook som er låst for bare oss?? :)

Det heter Ballerina og Flamenco.
Kjøpt i denne nettbutikken: http://luxyarn.yarnshopping.com/

Jeg har aldri sett at butikkene har denne type garn faktisk.

Moderator 5 skrev:

*charlie* skrev:

Geniale julegaver

Disse var flotte, og som du sier, geniale julegaver :)

Hvilket garn bruker du ?

Oioi, her var det flere kjekke ting som jeg må prøve etter luen :-)

Og det skjerfet var ja virkelig genialt!! Stilig :-)

Ønsker svært gjerne at vi skal være her, her kan dere også være anonyme i tillegg til at dere også kan delta i mange forskjellige samtaler/diskusjoner innenfor mange emner.
Dessuten har jeg hørt et rykte om at det ganske snart vil komme en konkurranse som dere nok ikke vil gå glipp av ;-)

Jeg holder på med 3 forskjellige monsterbukser samtidig.... viktig å ikke gå lei ;) Så er planen min å strikke en cardigan i en brun/beige farge til eldstejenten, men må finne den rette fargen og mønsteret først :)

Her er omslagsbodyen jeg har laga, er veldig fornøyd selv for dette er vel 3. skikkelige plagget jeg strikker etter oppskrift. Så jeg øver og øver

Har akkurat vert å snopet meg boka "Myk start" .. Hadde bestemt meg for å kjøpe den for penger jeg fikk til bursdagen, så når jeg skulle betale var den jo på tilbud også..:)
Holder for tiden på med en vest som blir julegave til mitt tantebarn, men så fort den er ferdig skal jeg gå løs på babykær...Gleder meg :)

julibia skrev:
Har akkurat vert å snopet meg boka "Myk start" .. Hadde bestemt meg for å kjøpe den for penger jeg fikk til bursdagen, så når jeg skulle betale var den jo på tilbud også..:)
Holder for tiden på med en vest som blir julegave til mitt tantebarn, men så fort den er ferdig skal jeg gå løs på babykær...Gleder meg :)

Den har jeg også nettopp kjøpt, mye fint der!!!!
Den omslagsbodyen som jeg har laga er fra den boka

Back
Topp