Våre positive tester

Du mener kanskje 4+2?
Jeg tror kanskje det bare er vi som er vant med IVF som aldri bruker mensdato for å beregne hvor langt man er :hilarious: Blir aldri klok på hvorfor ikke flere bruker eggløsningsdato for å beregne lengde!! I hvertfall når man har testet og/eller tempet, og kjenner tydelige tegn på EL, inkludert helsepersonell.
Da jeg ringte jordmor ble hun nesten oppgitt når jeg sa hvor langt jeg var, og senere spurte etter mensdato, og jeg forklarte at jeg regnet fra EL.

Min venninne med 35 dagers syklus sa til meg at hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde fortalt henne hvordan dette hang sammen, så hadde hun jo vært sikker på at det hadde vært noe galt når man blir satt tilbake en hel uke på tidlig ultralyd. Hun var helt oppgitt over hvordan lege og jordmor i starten bare hadde fokus på mensdato, og hvordan hun lå an i forhold til den datoen, kontra EL dato, helt frem til uke 20! (Hadde OUL sent pga ferie).
 
Du mener kanskje 4+2?
Har bare gått ut fra appen der jeg la inn sist menstruasjon. (Både babyverden og Helseoversikt)De sier jeg er 4+4. Og jeg har testet eggløsningen med clearblue så ganske sikker på at jeg er 16 DPO. Men er det feil med 4+4 i forhold til DPO mener du? «Hilsen første gangs gravid og ny» hehe ☺️
 
Jeg tror kanskje det bare er vi som er vant med IVF som aldri bruker mensdato for å beregne hvor langt man er :hilarious: Blir aldri klok på hvorfor ikke flere bruker eggløsningsdato for å beregne lengde!! I hvertfall når man har testet og/eller tempet, og kjenner tydelige tegn på EL, inkludert helsepersonell.
Da jeg ringte jordmor ble hun nesten oppgitt når jeg sa hvor langt jeg var, og senere spurte etter mensdato, og jeg forklarte at jeg regnet fra EL.

Min venninne med 35 dagers syklus sa til meg at hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde fortalt henne hvordan dette hang sammen, så hadde hun jo vært sikker på at det hadde vært noe galt når man blir satt tilbake en hel uke på tidlig ultralyd. Hun var helt oppgitt over hvordan lege og jordmor i starten bare hadde fokus på mensdato, og hvordan hun lå an i forhold til den datoen, kontra EL dato, helt frem til uke 20! (Hadde OUL sent pga ferie).
Så ikke denne før nå.
Men det kan godt være ja. Ved mine to andre SA har de alltid gått ut fra sist menstruasjon, så har ikke tenkt over det. Men om jeg tar fra eggløsning stemmer det at jeg er 4+2 som Litjmora sier ☺️
Uansett er jeg glad for utviklingen som visest ❤️ Har aldri fått 2-3 på den digitale før, så det er stas. Håper på at spiren sitter.
 
Last edited:
Tok en digital med uker i dag igjen, men var visst for tidlig...
 
Så ikke denne før nå.
Men det kan godt være ja. Ved mine to andre SA har de alltid gått ut fra sist menstruasjon, så har ikke tenkt over det. Men om jeg tar fra eggløsning stemmer det at jeg er 4+2 som Litjmora sier ☺️
Uansett er jeg glad for utviklingen som visest ❤️ Har aldri fått 2-3 på den digitale før, så det er stas. Håper på at spiren sitter.
Jada, var ikke egentlig rettet bare mot deg, men om den beregning generelt :)
Hovedberegningen er liksom mensberegning, men det er en gammel metode. Jeg tenker jo det burde vært motsatt, at man hovedsaklig beregner ut fra antatt eggløsningsdag, og så beregner ut fra mens om man ikke aner når eggløsningen har funnet sted.
I IVF-verden brukes jo den metoden, fordi man vet hvor gammelt embryo som settes inn er, og for mange, meg inkludert, vil mulig avvik i antall dager fra antatt eggløsning til befruktningsdato være lavere enn avviket i antall dager som oppstår ved bruk av mensdato :)
Strengt tatt har det ikke veldig mye å si når det er snakk om få dager, men om man faktisk måler en uke bak på tidlig UL så kan det være tegn på at utviklingen ikke er god.
 
20220930_204045.jpg
Hvis det hadde dobblet seg annenhver dag skulle jeg ha hatt 2800 i hcg nå, burde ikke da 3+ ha slått ut?
 
Svaaaak positiv i kveld.
Holder på å bli gal. Liv redd for å få forhåpningene opp for mye :nailbiting:
 

Vedlegg

  • 6BDE51F6-8EFE-4899-ADEC-41BD51EDC900.png
    6BDE51F6-8EFE-4899-ADEC-41BD51EDC900.png
    5,4 MB · Visninger: 54
Back
Topp