Våre must-haves

Mammatilgull

2017 og 2020 <3
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
♡Novemberhjerter 2025♡
Hva er dine "must-haves" i graviditet og barseltiden? Noe du kjøpte inn ved en eventuell tidligere graviditet/barseltid som du angrer på?

Denne gangen har jeg noen få ting på listen min over ting jeg SKAL kjøpe:

- moonboon (hadde kolikkbarn sist)
- gravidpute/ammepute (husker ikke navnet på den puta nå)
- naturebond
- vippestol fra stokke steps (elsker den)
- vurderer najell baby carrier fordi den ser kjekk ut
- bæresjal (har fra sist)

• Liker
Reactions: vo
  • BB hug me puten er fast inventar i sengen min både som gravid og ikke :hilarious: Liker at man kan justere ‘fastheten’.
  • Bæresjal (moby wrap kanskje, og/noe ferdigknytt)
  • Bæresele
  • Vippestol (har solgt unna babybjørn, men vil gjerne kjøpe den samme igjen)
  • Newborn set til Tripp trapp (solgt unna)
  • Baby nest? Greit å ha en trygg plass å legge fra seg baby
  • Har litt lyst på mosekurv eller noe slik, men litt usikker

• BB hug me puten er fast inventar i sengen min både som gravid og ikke :hilarious: Liker at man kan justere ‘fastheten’.
  • Bæresjal (moby wrap kanskje, og/noe ferdigknytt)
  • Bæresele
  • Vippestol (har solgt unna babybjørn, men vil gjerne kjøpe den samme igjen)
  • Newborn set til Tripp trapp (solgt unna)
  • Baby nest? Greit å ha en trygg plass å legge fra seg baby
  • Har litt lyst på mosekurv eller noe slik, men litt usikker
Bb hug me var det jeg tenkte på!

Jeg har solgt unna alt utenom bæresjal, vogn og babycall så her må alt kjøpes inn på nytt. Bruker forøvrig neonate babycall som jeg er superfornøyd med

-Vi elsker stokkes babysete! Det skal frem igjen
-vi blir å kjøpe moonboon fra start, forrige skrek og sov nesten ikke på dagtid på 8 mnd før hun fikk påvist melkeallergi, så det skal på plass fra start. Vi kjøpte det da hun var 2 mnd , men hun behandlet den som en karusell :arghh:
-vi skal kjøpe bæresjal fra start, førstemann sov kun når hun fikk sove på meg og jeg ble helt kvalt og prøvde febrilsk å flytte henne fordi jeg fikk sånne smerter , så hun sov utrolig lite , håper at sjal (i tillegg til mopnboon ) skal gjøre det lettere.
-bbhugme skal også handles inn. Forrige graviditet var jeg så oppsatt på at det var tullete for det var jo så kort tid . Det var de lengste månedene i livet mitt :laughing002
-jeg sikler også på najell babynest, men usikker på om det er verd prisen

Det jeg elsket å ha har jeg beholdt! Det jeg angrer på å ikke ha kjøpt

BB hug me!!
Så må vi ha:
Baby del til Emmaljungaen vi enda bruker litt.
Søskenbrett
Lyst på sånn elektrisk stol:hilarious: men burde teste om det faller i like god smak til neste mann som til forrige..
Nytt utstyr til Mandela pumpa..sikkert!

Barnevogn som har bilstol man kan klikke på :) Hadde ikke det sist og det virker så praktisk! Slipper å flytte babyen.

Tripptrappstol. Begge våre er solgt gitt.

Bedside crib! Kjekt å ha.

Babynest. Hadde til begge mine, må sy et nytt nå... Veldig kjekt å ha.

Enten bæresjal eller sele, litt usikker. Hadde Close Caboo sist, men begge ble så ekstremt varme av det sjalet...

Ellers må jeg nok oppdatere meg på hvor mye nytt det er der ute. Har nok skjedd endel på 10 år ;)

• Liker
Reactions: vo
Barnevogn som har bilstol man kan klikke på :) Hadde ikke det sist og det virker så praktisk! Slipper å flytte babyen.

Tripptrappstol. Begge våre er solgt gitt.

Bedside crib! Kjekt å ha.

Babynest. Hadde til begge mine, må sy et nytt nå... Veldig kjekt å ha.

Enten bæresjal eller sele, litt usikker. Hadde Close Caboo sist, men begge ble så ekstremt varme av det sjalet...

Ellers må jeg nok oppdatere meg på hvor mye nytt det er der ute. Har nok skjedd endel på 10 år ;)
Veldig kjekt med sånn til å klikke bilstol på vogn, ja! Tror du kan kjøpe adapter til de fleste vogner

Tror vi kun trenger ny vogn denne gangen. Vi har alt fra før av. Blir det kolikkbarn vil jeg nok gå til anskaffelse av moonboon. Kanskje bytte ut bæresjalet for den er ganske godt brukt :hilarious:

Sist babytid så brukte vi mye
- trillevogna Britax smile 2
- bilstolen Britax Primo, helt gull at man kunne koble den til vogna
- elastisk bæresjal - han var veldig avhengig av nærhet
- vippestolen, satt i den imens vi spiste, hadde to, baby Bjørn sin er definitivt den beste
- bilstolpose og vognpose
- fotposer!!

Brukte lite
- pumpe, han ville ikke ta flaske
- bedsidecrib - den funker som sengehest
- babynest
- dyne - skulle kjøpt sovepose mye tidligere. Dyna ble bare sparket av.

Tror vi kun trenger ny vogn denne gangen. Vi har alt fra før av. Blir det kolikkbarn vil jeg nok gå til anskaffelse av moonboon. Kanskje bytte ut bæresjalet for den er ganske godt brukt :hilarious:

Sist babytid så brukte vi mye
- trillevogna Britax smile 2
- bilstolen Britax Primo, helt gull at man kunne koble den til vogna
- elastisk bæresjal - han var veldig avhengig av nærhet
- vippestolen, satt i den imens vi spiste, hadde to, baby Bjørn sin er definitivt den beste
- bilstolpose og vognpose
- fotposer!!

Brukte lite
- pumpe, han ville ikke ta flaske
- bedsidecrib - den funker som sengehest
- babynest
- dyne - skulle kjøpt sovepose mye tidligere. Dyna ble bare sparket av.
Hva gjør Moonboon? Yngste skrek 15/24t i døgnet. Begge var skrikebabyer...

Vi hadde også kolikk sist, men ungen sov kun på meg. Så sov alle blunder i bæresele fram til gav var tre måneder.. Vil moonboon fungere da? Er ikke helt sikker på hva som var galt, vi klippet tungebånd, men han kunne ikke ligge..

Egentlig er under at vi ønsket flere barn etter den traumatiske opplevelsen med han, han grein fra vi var på fødestua, de hadde ikke vært borti maken på føden, prøvde alle triks i boka meg bæring, byssing, mme, sukkervann, finger, smokk osv. Jeg var sikker på at det måtte være noe galt, og den intense griningen så lenge måtte skade hjernen hans. Ingen trøst hjalp.. Helt grusomt for mammahjertet! Kjenner jeg gruer meg skikkelig nå til den første tiden :(

Herlighet moonboon er dyrt! Koster like mye brukt som ny, og folk leier dem ut på finn. Er det verdt "hypen"?

Herlighet moonboon er dyrt! Koster like mye brukt som ny, og folk leier dem ut på finn. Er det verdt "hypen"?
Ja det er en syk pris! Men den er lett å selge brukt så man taper ikke noe særlig om man er flink til å holde den fin. Men derfor så jeg ikke vitsen for oss heller siden vi hadde en unge som var stort sett tilfreds og ikke hadde kolikk. Så ikke finn på å kjøpe før du har prøvd litt rimeligere måter. Er den tilfreds i senga si, babynestet, vogna så ser ikke jeg vitsen med moonboon :wacky:

Smart tenkt! @Bo-Mi :)

Prøver å holde et relativt lavt budsjett, så det å holde seg til nødvendigheter først er veldig lurt. Men jeg er jo generelt litt glad i å shoppe, så det klør i fingrene allerede. Men heldigvis holdt meg til å skrive lister over hva vi trenger og ønsker foreløpig!

Moonboon ser veldig bra ut, og har litt lyst på det, hvis jeg hadde ubegrenset budsjett hadde jeg nok kjøpt den, men det har vi ikke :angelic: Dessuten redd kommende storebror ville synes det så ut som et gøyalt klatrestativ

Moonboon ser veldig bra ut, og har litt lyst på det, hvis jeg hadde ubegrenset budsjett hadde jeg nok kjøpt den, men det har vi ikke :angelic: Dessuten redd kommende storebror ville synes det så ut som et gøyalt klatrestativ
Haha ja det er et poeng! Ser for meg eldste som bruker moonboon en som katapult og en svevende baby :hilarious: :nailbiting:

Vi kjøpte etterhvert moonboon sist. Husker ikke hvor gammel lillesøster var blitt da? Men så sykt verdt pengene! Den er ikke magisk så klart. Vi måtte fremdeles bære mye (kolikk). Men vi fikk litt pauser. Og etterhvert begynt hun å sove i den på natten. Ikke noe problem å avvende. Plutselig var hun bare ferdig å sove der. Nå sover hun i sprinkelseng på natt og bruker som regel moonboon på dag!

Back
Topp