Våre forslag til babyverden!

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
1. Slutt å flytt tråder rundt overalt, og om dere så absolutt må gjøre det. Ikke flytt hele tiden, men legg igjen en link der inlegget opprinelig var slik at man heller blir sendt videre til underforumet når man trykker seg inn i tråden ;)
Det eneste dere oppnår ved å flytte trådene er at det ikke er noen som ser de og svarer, og det vil drive brukere som ikke får svar på trådene sine ut av forumet.
Dere har pr. dags dato ikke nok brukere til å fylle det store antallet underforum dere har, så se dere fornøyde med at det faktisk er aktivitet på de store romma ;)

2. Lag heller konkuranser som får med småpremier over lengre tid, type "NÅ skal vi gi en gave til den brukeren med flest inlegg" som en overaskelse. Eller gi en liten premie til en av topp 100/50/20/10 en gang i måneden. Det kommer til å trekke brukere over lengre tid og aktiviteten opp. De konkuransene dere har nå trekker inn brukere som bare er her i korte perioder og forsvinner igjen ;)
Ett gavekort i bokklubben f.eks, eller del opp de store gavekortene dere får og heller bruk de som småpremier ;)
Vi trenger ikke store fancy premier som bare er for mødre med babyer, dette er ett forum som faktisk tilhører familieverden også, det er brukere her med større unger som ikke har noe behov for å delta i konkuransene for premiene er ubrukelige for de.

3. Moderatorer og admin-er samt forumsansvarlig bør være enige med hverandre om hva som skal flyttes og når. Hvis ikke lyser det av forskjellsbehandling og skaper dårlig stemning. Eksempel, man flytter en måttråd, mens 3 andre blir liggende også tråder om barnevogner og annet utstyr som også da helt klart bør inn på et underforum, eller at en tråd som omhandler gjeld og lån blir stående, med en admin med på diskusjonen når denne helt klart burde inn på økonomiforumet.

4. Lytt til hva brukerne ønsker seg. Ikke peis på med egne regler, forandre de i hytt og gevær uten å informere oss. Det er dårlig stil. "Vi" hadde en avtale med "dere" om at innlegg skulle bli liggende til de var døde før de ble flyttet. Hensiktsmessig både for dere og for oss, mtp at forumet dør mer og mer, og det kanskje er en liten tanke å holde litt liv i Generelt som snart er det eneste forumet med aktivitet. 
Vis ydmyket og forståelse, ikke hierarki og overkjøring. Dere har mistet mange brukere, og det er enda flere av oss som snart takker for oss pga dette.
 
3. Moderatorer og admin-er samt forumsansvarlig bør være enige med hverandre om hva som skal flyttes og når. Hvis ikke lyser det av forskjellsbehandling og skaper dårlig stemning. Eksempel, man flytter en måttråd, mens 3 andre blir liggende også tråder om barnevogner og annet utstyr som også da helt klart bør inn på et underforum, eller at en tråd som omhandler gjeld og lån blir stående, med en admin med på diskusjonen når denne helt klart burde inn på økonomiforumet.

4. Lytt til hva brukerne ønsker seg. Ikke peis på med egne regler, forandre de i hytt og gevær uten å informere oss. Det er dårlig stil. "Vi" hadde en avtale med "dere" om at innlegg skulle bli liggende til de var døde før de ble flyttet. Hensiktsmessig både for dere og for oss, mtp at forumet dør mer og mer, og det kanskje er en liten tanke å holde litt liv i Generelt som snart er det eneste forumet med aktivitet. 
Vis ydmyket og forståelse, ikke hierarki og overkjøring. Dere har mistet mange brukere, og det er enda flere av oss som snart takker for oss pga dette.
 
Helt enig!
 
Hei Rekekreke!

Takk for tilbakemeldingen din!

Håper jeg har klart å svare på alt nedenfor:

Nr. 1. Det skal gå ut en pm ved flytting slik at trådstarter skal finne igjen tråden sin. Hvis noen opplever at det ikke hender vær vennlig å kontakt meg pr. pm eller send en epost til janet.usken@sandviks.com, så skal jeg tak i det.

Nr. 2. Veldig gode innspill til konkurranser, noterer dem og tar dem med videre, skal se om vi klarer å få til noe som dette i september :-)

Nr. 3.  Alle arbeider etter samme retningslinjer. Hvis du eller noen andre oppfatter at det er forskjellsbehandling oppfordrer jeg dere til å kontakte meg pr. pm eller sende en epost til janet.usken@sandviks.com - slik at jeg kan ta tak i dette. Ønsker svært gjerne beskjed når det oppstår konkrete tilfeller.

Nr.4. Vi har ikke forandret på forumreglene,  jeg skjønner ikke helt din uttalelse med at vi peiser på med egne regler.  Oppfordrer alle til å kontakte meg ved konkrete tilfeller pr. pm eller pr. epost til janet.usken@sandviks.com. Vi prøver også å være flinke til å dytte opp tråder slik at alle skal få svar. Jeg kjenner ikke til hele historien her med hva som er lovet og hva som har vært praksis, derfor kan jeg ikke her og nå si og love noe konkret. Jeg skal ta opp dette med de andre - og sørge for at vi alle håndterer flytting av tråder likt.

Vil også oppfordre til å rapportere inn innlegg en ser som burde vært flyttet eller er upassende slik at de kan håndteres raskere, vi ser ikke alt hele tiden.

Håper dette var gode svar for nå.

Ellers vil jeg også bare si at vi hører på dere og tar dere alvorlig, vi arbeider intenst for å legge forholdene til rette for dere, og vi håper at vi i løpet av høsten skal kunne gjøre dere veldig fornøyde :-)
 
nr1. det hjelper lite at VI får linken når ingen andre går inn på den og svarer!?!?
Hva er det dere ikke forsstår, dere har ikke nok brukere til å holder 130 underforum aktive, konsentrer dere på ett og heller ta underforumene senere!!
 


ForumAnsvarlig Janet skrev:
Hei Rekekreke!

 Alle arbeider etter samme retningslinjer. Hvis du eller noen andre oppfatter at det er forskjellsbehandling oppfordrer jeg dere til å kontakte meg pr. pm eller sende en epost til janet.usken@sandviks.com - slik at jeg kan ta tak i dette. Ønsker svært gjerne beskjed når det oppstår konkrete tilfeller.

 Vil også oppfordre til å rapportere inn innlegg en ser som burde vært flyttet eller er upassende slik at de kan håndteres raskere, vi ser ikke alt hele tiden.

 Ellers vil jeg også bare si at vi hører på dere og tar dere alvorlig, vi arbeider intenst for å legge forholdene til rette for dere, og vi håper at vi i løpet av høsten skal kunne gjøre dere veldig fornøyde :-)

Jeg har latt noe fra dette innlegget være igjen for det er noe jeg ønsker å kommentere på dette.

1. At alle jobber etter samme retningslinjer føler jeg vi er mange som ikke går med på. Det er stor forskjell på moddene og admin. Stor forskjell.
Og det skal ikke være nødvendig å sladre til deg om dette, for som du sier, alle skal jo jobbe etter samme retningslinjer, skal de ikke det? Hmm.

2. Det med rapportering av innlegg/tråder, det er det ufattelig stor trynefaktor på gitt! Noens tråder som til og med er postet ene og alene med intensjoner om salg blir stående, til tross for at det iht reglene ikke er lov. Mens andre tråder om f.eks reklame blir slettet umiddelbart og andre tråder blir slengt inn i underforum som er helt døde. 
Så jeg har mistet  helt troa på rapportering jeg, rett og slett.

3. Det er ikke lett å ta BV-ledelsen kjempeseriøst lengre. Det er det mange som sluttet med etter BV-kræsjet ved påske i fjor. Lite respekt fra ledergruppen, lite/ingen informasjon og den informasjonen som kom var jo bare latterlig lite troverdig. Den stemte heller ikke for den saks skyld. 
Og det er kommet sååå mange gode  forslag på hva som kan gjøres, men det er ingen som blir hørt. Hva med å høre på brukerene som faktisk har LYST å være på BV, som har LYST å hjelpe til med å få BV opp på beina igjen og som faktisk har peiling på hva som funker og ikke.  Uten brukerene har BV ingenting igjen. Ingenting. 
Jeg ser det er noen av admin/moddene som har begynt med å dytte på tråder. Det er vel og bra det, men det hjelper ikke så lenge det er tråder inne på underforum som ingen bruker. 
Da underforumene ble så mange som de er nå var det mange som sa tydelig i fra om at det ble for mange. Men det ble heller ikke hørt på. Hva med å revurdere alle de forskjellige underforumene nå? 

Jeg håper virkelig BV kan bli bedre. Det kan bare gå en vei nå. De brukerene som faktisk lager liv her inne, eller i alle fall prøver, de gjør en kjempebra jobb! De er de som skal ha ros for at det er noe liv her inne i det hele tatt. Ikke konkurransene som ikke funker..
Så.. Min bønn er at dere hører etter og tar ting til etterretning. Takk!
 
Jeg er så enig så enig... De underforumene som er her blir brukt alt for lite til at det går å holde dem sånn som det er akkurat nå. Jeg er for det meste inne på terminforum og på generell fordi det er de forumene der det skjer mest. Jeg synes det er gørr kjedelig å gå innom de andre forumene fordi det er jo liksom aldri noe nytt. Samme tema kan ligge på topp i flere dager før det kommer noe nytt. Da blir det til at jeg heller sveiver innom generell og terminforumet mitt for å se om det har skjedd noe nytt siden forrige besøk. 
 
Hei igjen!

Jeg og Rekekreke har sendt pm`er. Men ville gjerne legge igjen et ekstra svar her også slik at alle kan se.

Vi er helt enige med dere i flere av tingene dere tar opp, blant annet dette med underforum. Dessverre er det ikke like lett å bygge om etter de først er opprettet som det er å opprette dem, men vi arbeider med å ta bort/slå sammen, slik at det ikke blir så mange underforum.
Moderatorer og administratorer gjør ikke helt denne samme jobben, men alle moderatorene har like oppgaver, og alle administratorene har like oppgaver. Hvis noen føler eller tror/mener det er "trynefaktor" eller urettferdighet vil jeg svært gjerne ha en pm om konkrete tilfeller slik at jeg kan ta tak i dette.

Fordi vi tar dere på alvor og deres trivsel er viktig for oss har jeg informert alle om at nesten alle typer tråder skal få lov til å ligge på generelt til de har dødd ut før vi flytter dem videre. (Ihvertfall inntil vi får gjort noe med strukturen på forumet.) Unntaket er: Stemmesankingstråder, kjøp/salg og teknisk utfordringer/tilbakemeldinger.
     Ang. tilbakemeldinger/tekniske utfordringer - slike tråder blir ikke flyttet for å dø ut, de blir flyttet for å samle alle et sted som også er åpent for alle dere, vi gjør dette for å kvalitetssikre at alle får hjelp og svar.

Omleggingen i påsken i fjor var ikke vellykket. Vi er lei oss for dette, og vi arbeider med disse tingene. Og vi håper at vi utover høsten skal klare å vise dere at vi hører på dere, og at deres meninger og trivsel er viktig for oss.
 


ForumAnsvarlig Janet skrev:
Hei igjen!

Jeg og Rekekreke har sendt pm`er. Men ville gjerne legge igjen et ekstra svar her også slik at alle kan se.

Vi er helt enige med dere i flere av tingene dere tar opp, blant annet dette med underforum. Dessverre er det ikke like lett å bygge om etter de først er opprettet som det er å opprette dem, men vi arbeider med å ta bort/slå sammen, slik at det ikke blir så mange underforum.
Moderatorer og administratorer gjør ikke helt denne samme jobben, men alle moderatorene har like oppgaver, og alle administratorene har like oppgaver. Hvis noen føler eller tror/mener det er "trynefaktor" eller urettferdighet vil jeg svært gjerne ha en pm om konkrete tilfeller slik at jeg kan ta tak i dette.

Fordi vi tar dere på alvor og deres trivsel er viktig for oss har jeg informert alle om at nesten alle typer tråder skal få lov til å ligge på generelt til de har dødd ut før vi flytter dem videre. (Ihvertfall inntil vi får gjort noe med strukturen på forumet.) Unntaket er: Stemmesankingstråder, kjøp/salg og teknisk utfordringer/tilbakemeldinger.
     Ang. tilbakemeldinger/tekniske utfordringer - slike tråder blir ikke flyttet for å dø ut, de blir flyttet for å samle alle et sted som også er åpent for alle dere, vi gjør dette for å kvalitetssikre at alle får hjelp og svar.

Omleggingen i påsken i fjor var ikke vellykket. Vi er lei oss for dette, og vi arbeider med disse tingene. Og vi håper at vi utover høsten skal klare å vise dere at vi hører på dere, og at deres meninger og trivsel er viktig for oss.


Hvorfor er mine innlegg i denne tråden slettet? Uten å ha fått pm om det? 
 
Hei IsThaBeth!

Du har ikke svart i denne tråden, det ble opprettet en lik senere i går etter denne ble flyttet til teknisk. Den som du svarte på ble fjernet siden det allerede var en tråd på dette, og det ble sendt pm til trådstarter.
 


ForumAnsvarlig Janet skrev:
Hei IsThaBeth!

Du har ikke svart i denne tråden, det ble opprettet en lik senere i går etter denne ble flyttet til teknisk. Den som du svarte på ble fjernet siden det allerede var en tråd på dette, og det ble sendt om til trådstarter.


Ok. 
 


ForumAnsvarlig Janet skrev:
Hei igjen!

Jeg og Rekekreke har sendt pm`er. Men ville gjerne legge igjen et ekstra svar her også slik at alle kan se.

Vi er helt enige med dere i flere av tingene dere tar opp, blant annet dette med underforum. Dessverre er det ikke like lett å bygge om etter de først er opprettet som det er å opprette dem, men vi arbeider med å ta bort/slå sammen, slik at det ikke blir så mange underforum.
Moderatorer og administratorer gjør ikke helt denne samme jobben, men alle moderatorene har like oppgaver, og alle administratorene har like oppgaver. Hvis noen føler eller tror/mener det er "trynefaktor" eller urettferdighet vil jeg svært gjerne ha en pm om konkrete tilfeller slik at jeg kan ta tak i dette.

Fordi vi tar dere på alvor og deres trivsel er viktig for oss har jeg informert alle om at nesten alle typer tråder skal få lov til å ligge på generelt til de har dødd ut før vi flytter dem videre. (Ihvertfall inntil vi får gjort noe med strukturen på forumet.) Unntaket er: Stemmesankingstråder, kjøp/salg og teknisk utfordringer/tilbakemeldinger.
     Ang. tilbakemeldinger/tekniske utfordringer - slike tråder blir ikke flyttet for å dø ut, de blir flyttet for å samle alle et sted som også er åpent for alle dere, vi gjør dette for å kvalitetssikre at alle får hjelp og svar.

Omleggingen i påsken i fjor var ikke vellykket. Vi er lei oss for dette, og vi arbeider med disse tingene. Og vi håper at vi utover høsten skal klare å vise dere at vi hører på dere, og at deres meninger og trivsel er viktig for oss.



Men har alle fått det med seg?
Og hvor går grensen for kjøp/salg/gi bort tråder?
Jeg hadde tråd om at en hundeskole i Akershus trengte forverter for å klare å trene nok førerhunder. Det ble tydeligvis sett på som om jeg prøvde å gi bort hunder, og den ble flyttet til gies bort...
 
Jeg savner smileyene jeg. Mitt forslag til babyverden er å få de tilbake. Da vi bare kunne klikke på en smiley på venstre side, så var den på plass med en gang. Eller vi kunne finne de kule smileyene som holdt på å le seg ihjel. Savn...
 
Hei

Om du klikker på smileyen oppe til høyre i editor vinduet (ved posting av nytt innlegg), så får du opp neon smileys. Om du der klikker på de tre prikkene, så kommer alle de gamle smileysene frem.

 


IT-Sandviks skrev:
Hei

Om du klikker på smileyen oppe til høyre i editor vinduet (ved posting av nytt innlegg), så får du opp neon smileys. Om du der klikker på de tre prikkene, så kommer alle de gamle smileysene frem.


Nei, dere har droppet de vi brukte mest (selvfølgelig). De som la seg ned og lo for eksempel. Også var det veldig greit med de som var på siden og man bare kunne trykke direkte på de. Gikk mye fortere. Jeg har verdens tregeste pc, blir som regel bare tegn på slutten som dette :)

 


Trone skrev:
Hvorfor er det ingen som kan svare på hva i all verden er det som tar over 1 år på å fikse...???

Hei Trone!

Vi har jobbet intenst siden påsken i fjor med å forbedre forumet. Og veldig mye har blitt bedre. At det fortsatt dukker opp problemer, er jeg den første til å beklage. Vi synes dette er like frustrende som dere.

MEN: forandringer vil komme. Og det vil bli bedre! Jeg kommer tilbake med mer informasjon om dette etterhvert.

Og: Vi hører dere. Og vi ser dere.

Takk for alle innspill!

mvh
Karine
Sjefredaktør

 
Hei :-)

Alle fikk som nevnt informasjon i går, jeg har oppdatert informasjonen inne på Kjøp/Salg slik at det skal være enklere å vite hvor grensen går.
Men av og til kan også vi ta en feilvurdering ang. tråder, vi er bare mennesker, feil vil skje. Viktig at dere sender admin på vakt en pm hvis dere føler det er gjort en feil vurdering eller dere kan sende meg en pm.

*lykkeligst* skrev:


ForumAnsvarlig Janet skrev:
Hei igjen!

Jeg og Rekekreke har sendt pm`er. Men ville gjerne legge igjen et ekstra svar her også slik at alle kan se.

Vi er helt enige med dere i flere av tingene dere tar opp, blant annet dette med underforum. Dessverre er det ikke like lett å bygge om etter de først er opprettet som det er å opprette dem, men vi arbeider med å ta bort/slå sammen, slik at det ikke blir så mange underforum.
Moderatorer og administratorer gjør ikke helt denne samme jobben, men alle moderatorene har like oppgaver, og alle administratorene har like oppgaver. Hvis noen føler eller tror/mener det er "trynefaktor" eller urettferdighet vil jeg svært gjerne ha en pm om konkrete tilfeller slik at jeg kan ta tak i dette.

Fordi vi tar dere på alvor og deres trivsel er viktig for oss har jeg informert alle om at nesten alle typer tråder skal få lov til å ligge på generelt til de har dødd ut før vi flytter dem videre. (Ihvertfall inntil vi får gjort noe med strukturen på forumet.) Unntaket er: Stemmesankingstråder, kjøp/salg og teknisk utfordringer/tilbakemeldinger.
     Ang. tilbakemeldinger/tekniske utfordringer - slike tråder blir ikke flyttet for å dø ut, de blir flyttet for å samle alle et sted som også er åpent for alle dere, vi gjør dette for å kvalitetssikre at alle får hjelp og svar.

Omleggingen i påsken i fjor var ikke vellykket. Vi er lei oss for dette, og vi arbeider med disse tingene. Og vi håper at vi utover høsten skal klare å vise dere at vi hører på dere, og at deres meninger og trivsel er viktig for oss.



Men har alle fått det med seg?
Og hvor går grensen for kjøp/salg/gi bort tråder?
Jeg hadde tråd om at en hundeskole i Akershus trengte forverter for å klare å trene nok førerhunder. Det ble tydeligvis sett på som om jeg prøvde å gi bort hunder, og den ble flyttet til gies bort...


 
Back
Topp