Vår avslutning

fano

Gift med forumet
Dagen i går var så utrolig flott. Den reaksjonen jeg fikk dagen før var nok en reaksjon på hva som virkelig skulle skje, mine gutter skulle ikke være på riksen lenger, de skulle ligge i kista, og så skulle de bort......bort for alltid. Jeg fikk panikk og ble veldig redd, men skyldfølelsen kan ingen ta bort, det er noe jeg må leve med resten av livet. Vi surra litt rundt på morgenen, vi kjøpte 2 hvite roser vi skulel legge på kista, og vi kjøpte 2 hjerter og 2 hvite fugler på spir vi skulle sette på gravplassen vi har fått utdelt så de fuglene skal vente på at guttene kommer dit. Vi var i kirken kl 13, fikk vist plassen vår, den var en nydelig plass på barnefeltet rett ved kirken, og under et tre hvor den ene grenen strakk seg over gravplassen vår, veldig gvakkert. Vi satt hjertene og fuglene der. Vi gikk så inn i kirken, der sto den hvite kisten, nydelig dekortert med et blått teppe under, men mange små råde roser spredt rundt på teppet. Oppå kisten var den kun 1 bårekrans, den var fra meg og mannen, mamma og søster. Det var et hjerte med røde roser og 2 hvite roser i midten som symboliserer guttene våre. Det var litt brudeslør rundt og flotte brede blader som omkranset det hele, og hvite sløyfer som vår hilsen sto på. Det var godt og bare sitte der alene litt før alle kom, bare få litt ro. Vi tok bilder av alt. DEt var ingen andre blomster i kirken etter våre ønsker, det var masse tente lys overalt, det ga en rolig atmosfære. Min gode venninde kom og skulle øve litt på sangen hunskulel synge, det var sterkt og høre på, men veldig godt. Etterhvert kom en etter en, la ikke helt merke til det for jeg satt bare og så på kista og plutselig begynte klokkene og ringe. Presten hadde også kommet og kondolert oss og gitt oss en klem. Da klokkene var ferdig så var det salmen, vi hadde valgt " vet en deilig have " ganske barnevenlig. Etter den så pratet presten litt om livet før han kom inn på vår historie. Alt han fortalte og måte han sa det på gjorde at jeg fikk en slags ro over meg, endelig skulle noen fortelle historien min, jeg slapp og dele den selv. Han gjorde en veldig god jobb og fikk formidlet at vi har satt veldig stor pris på alle som har fulgt oss, samholdet i familien ble sterkere i svangerskapet, at vi har levd i frykt og glede og selve hendelsene som kom på løpende bånd.Det var veldig sterkt og tårene trillet. Når minnetalen var ferdig så gikk venninda mi opp og leste diktet dere hadde skrevet, det diktet har brent seg fast for det sier ALT, hun leste det med så innlevelse så det var akkurat som det var direkte fra guttene våre.... Så gikk hun opp på "balkongen" og sang.... "So ro lillemann " vet ikke om dere kan den sangen, den er fra hakkebakkeskogen, og den er så enkel og rolig og vi byttet ut teksen fra "mus" til "barn" da lyder den så her, "so ro lillemann, nå er dagen over. Alle barn i dette land ligger nå og sover......Det var veldig sterkt når hun sang, men sååå godt alikevel, noen sang for våre gutter som lå der. Når sangen var ferdig så ba vi og så pratet presten om livet og døden hvor han dro eksempler ut av bibelen, og han klaret og finne stykker som hadde på en måte med oss og gjøre, det var godt og høre på. Når det så var ferdig la vi rosene på kisten og de avsluttet med et rolig orgelspill. Så ringte klikkene og vi gikk etter presten ut. Det var først når jeg kom ut jeg så hvor mange som hadde kommet, det varmet veldig og vite at vi ikke var alene. Presten kom og snakket med oss og fortalte at han var veldig rørt, han følte med oss og ville gjerne være der for oss uansett når vi måtte trenge hjelp. Dette er en så utrolig flott prest som reddet dagen vår. Den ble ikek så vondt og tung som jeg hadde forestilt meg, jeg fikk en ro i kroppen og det var hans skyld. Det skal ikek sies at jeg har fått en åpenbaring eller lignende, men hele opplevelsen med han i spissen gjorde godt. Vi gikk inn igjen og henta bårekransen vår og vi la den på gravplassen vår, der skal den ligge til urnen kommer og hjertet med skriften kommer opp, en slags ventekrans. Det ble veldig vakkert. Vi ble stående ute og prate litt alle sammen, og vi fikk et par konvolutter med kort og penger til et nytt bidrag. Vi ble rørt og veldig satt ut, det ga oss et lite håp igjen. Etter en liten stund gikk jeg inn i kirken alene, jegfølte at jeg ville legge hånden på kisten og si hade før de dro, jeg spurte de 2 begravelsesmennene som var igjen og ryddet og jeg kunne få se dem. Jeg hadde bestemt meg for og ikke gjøre det, men jeg måtte bare ha en bekreftelse på at de var der. De tok av lukket og jeg var redd for hva som møtte meg. De var godt pakket inn i nydelig hvite kleder. Jeg tok av kledene selv om de var pakket inn inni der også, så jeg pakket opp lillegutt, han var så fredelig og hadde ikke forandret seg siden vi var på sykehuset, ikke farge en gang. jeg strøyk han over kinnet og kjente på hjertet hans som var faktisk stoppet. lå handen min på hode hans og sa et stilel farvel inni meg. Pakket han fint inn og gikk ut. det var veldig godt for meg og gjøre det. Det ble liksom en slags endelig avslutning for meg. Jeg trengte og vite at de var der. Nå kunne jeg reise hjem. De dro ikke med kisten før vi hadde forlatt omerådet. Da skal vi sette ned urnen om et par tre uker, da kommer de på sin plass. Det var en haug med venner som ble med hjem etterpå, det var hyggelig, jeg kunne smile og le uten og føle at det ikke var lov, det ble en lett stemning. I går kveld fikk jeg en masse hendvendelser om en del venner som hadde snakket sammen og ville gjerne åpne en konto for oss og legge inn bidrag og sende det rundt, de vil gjerne få være med på og gi oss en sjangste til og få oppleve dette en gang til. Vi ble helt måløse. Vi har åpnet en sparekonto selv hvor vi skal sette inn de pengene vi fikk i går og formidlet dette til de som har spurt, og det skulle de spre videre. jeg vet ikek helt hvordan jeg skal reagere på en sånn handling, men det er noe jeg egentlig ikek har ord for, men føler så godt inni hjerterota at noen faktisk vil hjelpe oss  Så da får vi se utover hvor mye den vokser, kanskje vi er i gang fortere enn det vi hadde trodd selv. Eller mere riktig er jo at nå har vi en mulighet til og faktisk sette i gang etterhvert 

Jeg ville bare dele denne hitorien med dere alle sammen. Stoooooor klem fra oss

Tusen takk jentene mine. Jeg er så glad for at dere tar dere tid til og lese historiene mine. Jeg håper ikke at det skremmer noen av dere på noen måte [&o] Det er i allefall ikke meningen på noen som helst måte.
Jeg håper at framover så kan jeg dele håp og tro om et nytt mirakel. At ventetiden på fryseforsøket vårt blir kort. Kroppen min må rydde opp og komme seg orntlig i gang så den er fit for fight til og la frysebabyen/e feste seg. Vi vi derfor gå til jevnlig kontroll for og sjekke at kroppen gjør seg klar som den skal.
Jeg vil si til dere alle at jeg er glad i dere selv om jeg ikek kjenner dere, men det venneskapet og den støtten dere gir gjennom ord på en skjerm er ubeskrivelig. Jeg skal også prøve og være like flinke som dere til og gi håp og tro og gratulere med svangerskap og det som følger med. Jeg er innom her hver dag og føler med selv om jeg ikke alltid komenterer så kommer nok det seg etterhvert [:D] Tusen takk til dere ALLE sammen   Stooooor klem fra Fano og co [:D]

Tårene triller her etter å ha lest om dagen deres[:(] Synes dere er utrolig sterke. Ønsker dere alt vel fremover. Stor klem over til dere.

Å Fano, det var både godt og vondt å lese historien din. Godt fordi det virket som om dåke fekk eit vakkert farvel med guttene, og vondt fordi dåke måtte oppleve dette..

Så godt å høyre at dåke har mange rundt som støtter dåke! Så utrulig snille vennene dåkes er som vil bidra.

Stor klem fra meg[:)]

Kjære Fano!

jeg er målløs over det du skriver - det var en nydelig avsluttning for dine to små. Så sterkt og fyllt av sorg og kjærlighet. Tårene triller her, jeg skulle så ønske at ingen skulle måtte oppleve det dere har gåttt gjennom. Det fortjener ingen!

Men måten dere har taklet på og alt dere har gjort.. dere er sterke og flotte mennesker og jeg er glad du skal prøve igjen og at så mange vil bidra til det. jeg heier på dere - og kommer til å titte innom deg på hvordan det går, du er en del av februarforum også - så kikk veldig gjerne inn til oss også!!

Stor klem fra meg

ORIGINAL: vestlandsjento

Å Fano, det var både godt og vondt å lese historien din. Godt fordi det virket som om dåke fekk eit vakkert farvel med guttene, og vondt fordi dåke måtte oppleve dette..

Så godt å høyre at dåke har mange rundt som støtter dåke! Så utrulig snille vennene dåkes er som vil bidra.

Stor klem fra meg[:)]

Signerer og legger igjen en stor klem fra meg.

Så flott å høre at guttene dine fikk en så fin bisettelse. [:(]  Du er utrolig som klarer å beskrive dine opplevelser. Ønsker dere lykke til videre.

klem Darius

ORIGINAL: vestlandsjento

Signerer denne og sender mange varme klemmer til dere [:)]

Har sittet å lest siste halvdel av historien din gjennom et slør av tårer Fano, den er så utrolig sterk.[:(] Så godt at du fikk en ro over deg og føler at guttene dine har fått et verdig farvel. Høres ut som dere har en fantastisk gjeng rundt dere av familie og venner, bruk dem i tiden som kommer og støtt hverandre gjennom sorgen. Så fantastisk at de vil være med å hjelpe dere med penger til nytt forsøk, da er dere på god vei mot målet om å bli foreldre. Jeg er helt sikker på at dere blir fantastiske foreldre med masse kjærlighet å gi!

Mange klemmer fra Tullemor79

sitt her å tørka tårene, synd at dette måtte skje deg Fano, jeg ønsker dere masse lykke til videre, det va en veldig fin bisete dem fekk etter det jeg har lest, og at du er sterk nok til å gå tilbake og røre litt gutt.
sender to engler til dine to prinser

Snufs snufs...det var godt å lese om bisettelsen deres, så flott at du fikk en indre ro..sitter her å griner nå....flott at du fikk tatt et siste farvell med gutta deres.....jeg hvet ikke mer hva jeg skal skrive nå, er helt satt ut.

Men utrolig flott at dere fikk penger til et nytt forsøk...men ta den tiden dere trenger før dere starter opp på nytt, stell pent med hverandre nå.

Stor klem fra meg

Engleprinsene dine er heldige som har en mamma som deg å kikke ned på........du`verden så god du er!!!

uff nå måtte jeg også gråte[:(][:(][:(]en urolig fin avslutning dere hadde for guttene[:(][:(]for noen snille venner dere har[;)][;)]stor klem

Kjære Fano, også mine tårer triller ukontrollert når jeg leser historien din. Blir så rørt på deres vegne når jeg leser hva vennene deres gjør for dere. Det er ekte vennskap det!! Og det hørtes ut til å være en fantastisk flott bisettelse. Jeg hulket høyt når jeg leste at du hadde gått inn i til guttene dine igjen og sagt farvell. Det må ha vært ett veldig sterkt øyeblikk!! Vil bare si at for meg høres dere ut som flotte mennesker med gode verdier og ett sterkt samhold. Ønsker dere masse lykke til med kommende fryseforsøk. Krysser fingrene for full klaff med en gang. Sender over store Sarahklemmer.

Jeg gråt så mye i går når jeg leste historien din, at jeg måtte vente til i dag med å skrive inn ett svar her. Begravelsen hørtes virkelig nydelig ut, og det er godt å høre at det er mennesker rundt dere som er til god støtte nå! Jeg føler virkelig med dere, og tenker mye på dere nå. Synes det virkelig er ufattelig trist dette som dere nå går i gjennom. Kan ikke annet enn å si at varme tanker sendes fortsatt til dere, og jeg håper at med tiden så vil også dere oppleve å være foreldre til en skapning her på jorden. To nydelige engler har du jo allerede i himmelen. *Klemme på*

ORIGINAL: Nesing

Varme klemmer sendes din vei, fano! Du, din mann og deres to engler er i mine tanker hver dag! Måtte tiden lege de dypeste sårene og et nytt, lite mirakel spire i magen din. Mer enn fortjent! Ellers kan jeg ikke annet enn å signere alle de andre jentene her inne. Du er et ufattelig sterkt menneske. Heldigvis har dere også gode og nære venner som til og med stiller opp økonomisk for at deres drøm skal bli en realitet. Det er ekte vennskap, det! 

Jeg begynte å lese på dette i går kveld, men det var så sterkt og hjerteskjærende, og klumpen i halsen vokste og tårene presset på at jeg bare måtte avslutte og heller lese i dag...

Høres ut som dere har hatt en veldig nydelig avslutning[:)] Står respekt av at du valgte å gå inn igjen for å ta farvel. Det må ha vært ufattelig tøft og trist. Jeg har sagt det før og sier det igjen, du virker utrolig sterk oppi alt dere har vært gjennom. Og utrolig flott av vennene deres at de stiller sånn opp for dere som de gjør - men det skulle jo egentlig bare mangle. Jeg synes det var godt å lese historien din, lar meg alldeles ikke skremme av den. De 2 englene dine kan være stolt av å ha en så sterk og omsorgsfull mamma[:)]
Ser fram til å følge deg på neste forsøk når dere og kroppen er klar for det[:)]

Stor klem fra *blomsterpia*

Tuuusen takk for alle gode og støttende ord, det varmer godt [:D]

Back
Topp