Våkner tilig

TinaCelineeey

Forumet er livet
Hva gjør man med småtroll som våkner i mellom 05.00 og 05.30 ??
Knøtta på 2 har funnet ut at det er kult å våkne tilig :p
Hun har fått stor-jente seng å synes såklart at det er mye kulere å leke :p

MEN problemet er at når hun er oppe så tilig, så ødelegger hun hele dagen for seg selv, for hun er stup trøtt!  O.o

Har prøvd å legge hu igjen, men ho står bare opp :(
Også føler jeg at det blir litt dumt å prøve å forklare en 2åring at hun må sove litt til osv.. eller?

Jenta mi hadde en sånn periode i vinter. Hver eneste morgen våknet hun i 5-6 tiden, jeg prøvde "alt" for å få henne til å legge seg igjen, men det var ikke snakk om.. Hun var stup trøtt, men nekta å sove.. Heldigvis gikk det over av seg selv etterhvert:)

Følger med på denne tråden. Sånn er mini også, bortsett fra at han sover i sprinkelseng fortsatt. Og så er han stuptrøtt og sovner om vi legger han igjen etter 1-2 timer...

Vi har også en som våkner tidlig. Han har sprinkelseng enda, men skal over i storseng i løpet av sommeren. Vi har tenkt til å kjøpe en kidsleep klokke. http://www.lilleprinsen.no/product/469096/..KID%27Sleep-bla.html Verdt et forsøk kanskje?

Har samme problemet med gutten min på snart 3 år.. Her fungerer det 8 av 10 ganger å forklare at det enda er natt og følge ham i seng igjen. Bruker å si at han ikke trenger å sove, men må ligge i senga si til mamma sier det er morgen.. Noen ganger legger han seg fint og sovner igjen, andre ganger ligger han og snakker og synger fram til det er på tide å stå opp..Og noen få ganger nekter han plent og vi må stå opp likevel..  Har tenkt å forsøke en sånn klokke sånn at vi kanskje slipper at han står opp og at jeg må følge han i seng igjen...

Når har jeg ikke så store barn, men det var en tråd her i går om det samme, hvor jeg tror noen sa at det kanskje hjalp å legge barnet tidligere ?

ja da står man opp da :p vi er oppe vær dag vi ca 5.30 før så sov lille til 8 og 9 men nå er han tidlig opp han har ikke tid til og sove mer han kan jo gå glipp av noe da, så her er vi tidlig oppe men  noen dager sover han lenger, men da får vi hvertfall mye ut av dagen :p

For dumt å forklare for en 2-åring?
Da synes jeg du undervurderer barns evne til å forstå...
Jeg ville absolutt forklart at det er tidlig, passet på at rommet er mørkt og kanskje kuttet ned på dagsovingen.

Det er nok ikke for dumt å forklare for henne at det er natt og at man skal sove litt lenger. Det går an å kjøpe en sånn klokke hun kan ha på nattbordet som viser om det er natt eller dag. Når den viser natt så må hun bli værende i sengen sin, når den så viser dag så kan hun stå opp. Vet det har virket for mange. Du stiller selvfølgelig selv inn når det er natt og når det er morgen.

Kidsleep funka kjempebra hos oss :)

Back
Topp