våkner på nettene..

RangLa<3

Elsker forumet
Junilykke2018
Gutten min våkner hele tiden på nettene, sover alene i senga si i ca 1-2 timer så våkner han for han vil ligge i senga mi, så legger jeg han tilbake, men da våkner han med engang, er utrolig slitsomt [&o] Har vart nå ca i 4-5 dager [>:]

sånn ca går dette: Legger han kl 19.00 (noen ganger 8) våkner rundt 9-10 og vil sove på meg, så sovner han igjen, men kan ikke legge han fra meg, bare gråter, eller så våkner han etter litt..

Noen som har vært gjennom dette eller kan hjelpe meg uansett, blir lite med søvn på meg, ikke så veldig opplagt om dagene [&:]

Ble litt langt, men er bare veldig sliten nå [:o]

mats oxo drivver og våkner om kvelden nå sover 1 time så våkner han og suter oppmerksomhets suting og det holder han på meg i 3 timer tilslutt sovner han igjen!

ORIGINAL: Mamma$ lille £ngel

Jeg har vært igjennom det, hun er sånn når hun får tennene sine. Mitt råd er å bare ikke ta han opp til deg i det hele tatt og la han sovne igjen av seg selv. Litt slitsomt kanskje de første nettene, men bedre enn hvor slitsomt det kan bli.

Jeg har prøvd å ikke ta han opp og bare la han skrike, men det går ikke. På helsestasjoenen sa de at det måtte tre netter til, men han til oss ble bare enda verre av dette. Trenger sårt råd selv, for dette går ikke når jeg starter på jobb.

Det er brutalt men må si meg enig med lonamor her!!! Vi hadde det slik med Hanna...Hu våkna 4-5 ganger til natta og sov toppen en halv time om gangen..... da jeg spurte etter råd fra helsesøster sa hun at jeg måtte slutte å gjøre nettene interessante.... Ingen pupp, ikke vann, ikke ta henne opp for å trøste...ikke engang legge henne ned viss hun sette eller reiste seg opp!! ("kan hun reise seg opp selv, kan hun legge seg ned selv også", var hennes eksakte ord!!) Kun gå inn å si go natt, nå må du sove med jevne mellomrom!! Det første jeg tenkte var at denne dama er riv rusk gal!!! Meeen, jeg var desperat....villig til å prøve alt!! Etter en natt var det gjort.....neste natta sov hun fra 19.30-06.30!!! Da tenkte jeg; "at jeg ikke gjorde dette før!!!"

Selvfølgelig kan det ta mer enn en natt, men jeg har stor tro på det med å slutte med disse forsiktige overgangene.... Natta skal man sove....ikke drikke vann og bli dulla med!!!

(håper ikke dette innlegget oppfattes krasst, var absolutt ikke ment slik[:)])

har akkuratt det samme problemet med tutta selv for tiden.. igår f.eks så la vi henne kl 19..så våknet hun igjenn 20.30..og var våken til 23.30..lot henne bare ver i sengen og gikk frem og til bake for å legge henne ned igjen og gi sutten..

Ikke selv, men en venninne av meg har en gutt på 19 mnd nå som var akkurat slik. Og ikke for å være pessimist, men han er akkurat likedan ennå. Våkner i 22 tiden på kvelden, og skal kun ligge sammen med dem. Tror nok det eneste rådet må være at man må bare være steinhard mot dem, å tvinge dem til å ligge i sin egen seng. De er så store nå, og han vet nok akkurat hva som skal til. Må bare vise han hvem som er sjefen i huset.

Jeg har faktisk klart å la være å ta henne opp før kl ca halv 6 da får hun komme inn til meg. Hun har stort sett vært våken hver eneste natt etter hun ble fødd, vi hadde en uke i 14 dager der hun sov rundt.

Jeg tar henne ikke opp, for melk oppi senga, snakker ikke til henne bare legger henne ned igjen. Dersom hun er våken 3-4 timer på natta i strekk så kapitulerer jeg til slutt og lar henne komme inn i stua, men null stilmuli. Pleier da å bli ganske fort trett, kanskje ikke så merkelig etter mange timer men da sovner hun som regel igjen.

jeg tok skrikemetoden å den fuka her verfall[:)]selvom den er  trist i begynnelsen er det deilig når det er over :) den første dagen grein emma i 3 kvarter,den andre dagen i en halvtime, den 3 dagen i et kvarter, den 4 dagen 2min[:)]legg ungen  ned i sengen sin etter kveldstellet og syng en fast natta sang  kyss å dull som du pleier gå derretter ut å la ungen grine[:(]gå inn vært 6 til 10 min og si nå er det natta å gi evt smokken å gå ut igjenn  men ikke ta ungen opp for da tenker ungen aha når jeg griner lenge nokk så tar mamma meg opp ...men du må være sta og ikke ta ungen opp...etter 4 dagen gidder ikke ungen dette mer [:D][:D]

Har egentlig ikke problem med å være streng nok (far har men det er et annet kapitell), men når barnet begynner å skrike på 4-5 timen så begynner jeg å føle meg rimelig desperat.

ORIGINAL: Pewzen_

Gutten min våkner hele tiden på nettene, sover alene i senga si i ca 1-2 timer så våkner han for han vil ligge i senga mi, så legger jeg han tilbake, men da våkner han med engang, er utrolig slitsomt [&o] Har vart nå ca i 4-5 dager [>:]

sånn ca går dette: Legger han kl 19.00 (noen ganger 8) våkner rundt 9-10 og vil sove på meg, så sovner han igjen, men kan ikke legge han fra meg, bare gråter, eller så våkner han etter litt..

Noen som har vært gjennom dette eller kan hjelpe meg uansett, blir lite med søvn på meg, ikke så veldig opplagt om dagene [&:]

Ble litt langt, men er bare veldig sliten nå [:o]

Sånn her har vi hatt det i et par mnd!!

Vi har nettopp vendt Hauk til å sovne alene igjen (han var så flink før!). Det var ikke noe moro [&o], men det gikk egentlig veldig greit. Gråt en time første dagen, tre kvarter neste, deretter 15 minutter og 2 minutter, og nå sovner han pent og stille! [:)] Et par av nettene har han våknet hver time, men vi har vært konsekvente og ikke tatt ham opp. Pappa'n har gitt smokk. Det har vært veldig slitsomt, men jeg tror det er verdt det i lengden.

Er du alene med ham? Er det noen du kan alliere deg med for å komme over den verste kneika? For det er ganske tøft, og det er godt å ha litt støtte...[:)] Anbefaler deg allikevel å forsøke å sette hardt mot hardt. Dere tjener på det begge to i det lange løp... [;)]

Lykke til! [;)][:)]

ORIGINAL: Nala

Vi har nettopp vendt Hauk til å sovne alene igjen (han var så flink før!). Det var ikke noe moro [&o], men det gikk egentlig veldig greit. Gråt en time første dagen, tre kvarter neste, deretter 15 minutter og 2 minutter, og nå sovner han pent og stille! [:)] Et par av nettene har han våknet hver time, men vi har vært konsekvente og ikke tatt ham opp. Pappa'n har gitt smokk. Det har vært veldig slitsomt, men jeg tror det er verdt det i lengden.

Er du alene med ham? Er det noen du kan alliere deg med for å komme over den verste kneika? For det er ganske tøft, og det er godt å ha litt støtte...[:)] Anbefaler deg allikevel å forsøke å sette hardt mot hardt. Dere tjener på det begge to i det lange løp... [;)]

Ja jeg er alene med ham, mamma har flyttet ut så bor nå alene, kjæresten min sover hos meg noen ganger, men får håpe alle deres tips fungerer, skal begynne med dette i dag! Håper så at det fungerer

Tusen takk jenter [:)]

ORIGINAL: Pewzen_

ORIGINAL: Nala

Ja jeg er alene med ham, mamma har flyttet ut så bor nå alene, kjæresten min sover hos meg noen ganger, men får håpe alle deres tips fungerer, skal begynne med dette i dag! Håper så at det fungerer

Tusen takk jenter [:)]

Kanskje du kan få deg barnevakt en kveld/natt før du begynner prosessen? Sånn at du får sovet litt ut og er "klar til kamp". Det kan være godt å ha litt ekstra energi å gå på! [;)]

Nok en gang, lykke til! Dette fikser du fint! [;)]

Back
Topp