våkner med en gang hun legges ned..

Eirin85

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Oda-Nikoline er ikke så veldig glad i å sove på dagtid lenger.. Hun kan sovne, men da mens hun bæres rundt eller ligger på meg på et eller annet vis.. Når jeg legger henne inn i senga kan jeg nesten banne på at hun våkner etter noen få minutter.. I dag har hun sovet 12 minutter én gang (Fra 12.02) og hele 4 minutter ca 40 min etterpå.. og nå sover hun igjen, på meg.

Hva ville dere gjort, skal jeg bare fortsette å prøve å legge henne ned, eller skal jeg la henne sove på meg så hun faktisk får litt søvn? Hun må vel bli overtrøtt av å drive å våkne sånn hele tida..

Samme tendensene KAN vise seg på kveld/natt, men da pleier det å gå greiere. Om hun slår seg helt vrang sover hun i senga med meg. Er det en dårlig måte å gjøre det på? Blir så usikker[:(]
 
hun er vel ikke klar for å sove alene ennå...
her har jeg en mini som hyler og skriker hver gang han blir lakt for å sove også går det 5 min så er det helt dø stille...
jeg har bare latt han grine og ikke tatt han opp fordi at han sovner av seg selv og det er hans måte og roe seg ned på.
føler meg som verdens værste mor når jeg gjør det, men det er bedre at han sovner av seg selv innimellom og heller får kos når han er virkelig urolig og ikke finner roen etter de 5 minuttene.. (først sjekkes bleie, og om han er sulten så lar jeg han grine)
 
Er sånn her og. men jeg legger meg ved siden av han til han sovner så legger jeg han i senga si. ellers så ligger han ved siden av meg i sofaen på dagtid å sover :)
 
Jeg er veldig obs på at hun skal legges våken, ellers får jeg henne ikke til å sove! Litt sutring har mange babyer før de sovner, men du må selv kjenne på hva som er grensa. De skal jo helst ikke gråte for seg selv før 3-4 mnd..
 
ORIGINAL: Rappo

Jeg er veldig obs på at hun skal legges våken, ellers får jeg henne ikke til å sove! Litt sutring har mange babyer før de sovner, men du må selv kjenne på hva som er grensa. De skal jo helst ikke gråte for seg selv før 3-4 mnd..


Her har ikke det vært prøvd så mye faktisk, å legge henne våken. Kan kanskje prøves til kvelden, hvertfall når jeg selv legger meg. Jeg synes ikke noe om å la dem ligge og virkelig gråte for seg selv nei, det tror jeg ikke de har spesielt godt av. Leste også noen søvnråd der det stod at man ikke skulle drøye mer enn 2-3 minutter før man tar de opp nå når de er så små. En sjelden gang har hun roet seg av seg selv etter å ha grått litt, men det er ikke noe jeg gjør ofte.
 
ORIGINAL: Bina

Er sånn her og. men jeg legger meg ved siden av han til han sovner så legger jeg han i senga si. ellers så ligger han ved siden av meg i sofaen på dagtid å sover :)


En sjelden gang funker det at jeg legger henne ned ved siden av meg i sofaen, men det må også være etter at hun har sovnet på meg. Og stort sett våkner hun igjen og vil tilbake til meg.. klengebaby assåå![:-] hehe.
 
Det skal nevnes at dette ikke var noe problem før hun nærma seg 4 uker. Før det var hun tidenes sovebaby og brydde seg ikke om noenting..
 
Sånn var eldste også.. Hun hadde KISS da, men er jo ikke sikkert det var grunnen heller, for den del..
Men kan jo være lurt å sjekke jenta di, hvis du ikke har gjort det :)
 
her bytter han litt på. enkelte dager kan han sove masse i vugga på dag og natt mens andre ganger, som i dag, skriker han så fort han blir lagt ned om han sover eller er våken.
har ingen gode råd dessverre[&:]
 
Har det helt likt på dagtid. Skjer ikke at hun skal sove andre plasser enn på meg da. Legger jeg henne ned er hun våken etter 10 min.

På kvelden sover hun me en gang hun sovnet etter 10 en gang. Men det er da en kamp å få henne til å sovne, da hun er aalt for trøtt pga lite søvn på dagen
 
slet med dette til å begynne med vi også....fant fort ut at hun måtte legges på siden. Etter det sover hun lenge og godt[:D] Hun liker ikke å bli båret liggende heller...må ligge på skulderen for hun skal ha med seg alt som skjer[:D]
 
Kan jo også være fordi det blir "kaldt" når du legger henne ned. I forhold til den varmen hun får når hun sover på deg. Går an å prøve å legge en varmeflaske en liten stund i sengen eller der hun skal ligge[:)]
 
Han sover lenge hvis vi er ute og triller.
Ellers sover han somregel kun på meg.
 
fikk faktisk ådne endelig til å sovne nå, bank i bordet, hååper ikke han våkner med en gang.
han sutra når jeg la han ned, men jeg pakket teppet stramt og godt rundt ham armene langs siden og puttet teppet under ham liksom.
virker som det funka akkurat nå i alle fall.
men har prøvd det samme før uten effekt
 
Sån er det he og får gjort fint lite i huset eg som helst vil støvsuge kvar dag og vaske gulv vertfall annenkvar[:@] Sitt med ei sovande lite tulla på bringa nå, så har mykkje data tid for tida[8D]
 
ORIGINAL: første mann

Sån er det he og får gjort fint lite i huset eg som helst vil støvsuge kvar dag og vaske gulv vertfall annenkvar[:@] Sitt med ei sovande lite tulla på bringa nå, så har mykkje data tid for tida[8D]


Sliter med det samme her - har av og til effekt hvis jeg legger henne ned på magen istedet..

Anyways - jeg får (og må) fremdeles gjort noe - bruker bare bæretøy [;)] Og nå kan jeg vel snart putte henne på ryggen, så da blir det litt lettere [;)]
 
Nå hoppa jeg over og leses en del tråder da, men mitt råd til deg er og prøve
og ha henne i et teppe når hun skal sove, når du da legger henne ned så er
det ikke kaldt som det ville vært uten et teppe. og når du kan legge henne
ned uten at hun våkner kan du begynne med gradvis tilvenning til og bli lagt
ned våken osv.

Her skal vi begynne med og vekke han når vi legger han ned for og sove,
for at han skal sovne av seg selv og ikke av vår kroppsvarme.
Er selvfølgelig kjempe koselig og la han sove på fangene våre, men det
kommer den dagen at han blir året og skal sove for seg selv og av seg
selv.
 
ORIGINAL: Raemec

Sånn var eldste også.. Hun hadde KISS da, men er jo ikke sikkert det var grunnen heller, for den del..
Men kan jo være lurt å sjekke jenta di, hvis du ikke har gjort det :)


Vet ikke hva det er engang, jeg..
 
ORIGINAL: Eirin85

ORIGINAL: Raemec

Sånn var eldste også.. Hun hadde KISS da, men er jo ikke sikkert det var grunnen heller, for den del..
Men kan jo være lurt å sjekke jenta di, hvis du ikke har gjort det :)


Vet ikke hva det er engang, jeg..


Er en låsning i nakken. Mange spedbarn får dette. Heter Kiss Kid Syndrom. Du finner nok litt om det om du søker i google eller noe [:)]
 
her sovner hun i vippestolen sin, og når jeg ser at hun sover godt og tungt så bæres hun forsiktig inn i sengen sin.. ofte jeg må prøve flere ganger fordi hun våkner.. har gått fra kl 3 om natten til å klare å legge hun rundt 24-01 [:D]
 
Back
Topp