Våkentid

Alt mellom 45 min og to-tre timer. Hun er 3 måneder nå :)
Okei! Tusen takk for svar. Nå er min bare litt over 2 mnd, men syns han er så kort tid våken før jeg føler han må sove igjen. Skjedd flere ganger at han har vært våken «for lenge» (tror jeg) og da er det tidenes show å få han til å sove igjen: huff
 
  • Liker
Reactions: HCS
Okei! Tusen takk for svar. Nå er min bare litt over 2 mnd, men syns han er så kort tid våken før jeg føler han må sove igjen. Skjedd flere ganger at han har vært våken «for lenge» (tror jeg) og da er det tidenes show å få han til å sove igjen: huff

Ja, tror det var smellen jeg gikk på også. For slet ekstremt med dagsovingen de første månedene. Men skal sies at det også blir lettere å se etter hvert når de er trøtte. Mye mer synlige tegn :) men flere venninner med barn har fått beskjed på helsestasjonen at de ikke skal være våkne lengre enn 1,5 de første månedene.
 
Min baby er 11 uker og er våken mellom 1-3 timer mellom hver soving. Han har den lengste våkentiden og av og til litt uro på kvelden, men sover på natt sammenhengende ca 8-9 timer.
 
Lille her er 9 uker og er våken alt mellom 15-20 min og 1-1.5time. :happy:
 
Lille frøkna her er snart 11 uker og hun er som regel våken hele dagen! Kanskje en dupp på 1 eller 2 timer sånn midt på dagen! Men sovner rundt 19/20 og sover til 07/08 da:) om vi går lang tur og er ute sover hun mere :) men det skjer ikke vær dag:)
 
Sønnen min på 10 uker sover veldig lite på dagen. Er nok fort våken opptil 2,5 time mellom duppene, og de varer sjelden mer enn en time men oftest mindre. :) Han sover godt om natten da. :)
 
Sniker fra mars min datter er født i januar og er 10 uker, hun sover veldig mye. Er mest våken om morningene og kveldene da ca 15 min til 1time. Hadde 2 veldig våkne dager på camping i påsken da smilte hun masse og pratet og nå rekker vi ikke å smile og prate mellom duppene på dagtid bare sovner. Vært litt bekymra om det er normalt men hun spiser godt å tisser og bæsjer som normalt bare en veldig sove baby på dagtid. Hun er også født 6uker før termin med lav fødselsvekt.
 
Okei! Tusen takk for svar. Nå er min bare litt over 2 mnd, men syns han er så kort tid våken før jeg føler han må sove igjen. Skjedd flere ganger at han har vært våken «for lenge» (tror jeg) og da er det tidenes show å få han til å sove igjen: huff
Før to mnd hadde han en del magevondt, så da var han mer urolig og mer våken. Mellom 2 og 3 mnd var lille veldig kort våken før han måtte sove igjen. Jeg reagerte på det, og lurte feks på hvordan vi skulle få inn magetrening. Nå når han er bikket 3 mnd er han hakket mer våken:happy:
 
Jenta mi er litt over 12 uker gammel nå. Hun er våken 45 min til 2 timer. 2 timer er absolutt max, og som regel trenger hun å sove etter litt over 1 time. Merker godt hvis vi har holdt hun våken for lenge ja, myyye vanskeligere å få henne til å sovne både på dag og kveld da. Her er en tabell jeg fant et sted, stemmer iallefall bra hos oss akkurat nå. Håper hun snart får mer våkentid, for jeg rekker ikke så mye i mellom duppene nå..

Edit: bildet ble helt uleselig når jeg lasta det opp her tydeligvis. Langt nede i denne artikkelen så fant jeg tabellen https://babybloggerne.no/baby/sovn-baby/leggerutiner/
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210405_221807_com.facebook.orca.jpg
    Screenshot_20210405_221807_com.facebook.orca.jpg
    20,5 KB · Visninger: 16
Back
Topp