Våkenperioder på dagtid?

Newbee

Gift med forumet
Junibarna 2015
Mailykke 2018
Hvor lenge er babyene deres våken mellom duppene på dagtid nå? Og hvor gamle?
Syns mi på 15 uker er ekstremt vanskelig å få til å sovne på dagtid for tiden, hun holder det gående både tre og fire timer før hun endelig sovner, uansett hva jeg forsøker for å få henne til å sovne o_O
 
Kanskje hun ikke er trøtt? Hvis hun sover mye om natten er det ikke så rart om det går 3-4 timer etter den lange natteøkten. Han min har alltid hatt lange våkenperioder på dagtid. Men så sover han lenge når han først sovner.
 
Gullet er tre måneder, og han er aldri våken mer enn halvannen time mellom duppene.
 
Min sover knapt på dagtid. Han er 12 uker.. Blir helt tussete av det, men så sover han på kvelden og natta.
 
Sjelden våken mer enn 2 timer, men sover stort sett bare hviler på 30-45 min. Sover hele natten da :) 11,5 uker.
 
Våken alt fra 2 til 4 timer. Blir ganske sutrete innimellom og må underholdes ganske mye. Men er ikke lov å klage, sover 11-12 timer på kveld/ natt, så har tid for oss selv på kvelden:)
 
Våken alt fra 2 til 4 timer. Blir ganske sutrete innimellom og må underholdes ganske mye. Men er ikke lov å klage, sover 11-12 timer på kveld/ natt, så har tid for oss selv på kvelden:)
Lurer på om jeg må slå meg til ro med en slik rytme jeg også, og bare underholde henne istedetfor å pushe på for å sove, blir temmelig mye sutring her også. Kom bare så brått på, fram til forrige uke var det bare halvannen til to timer mellom hver dupp... Hvor lange dupper er det der da?
 
Kanskje hun ikke er trøtt? Hvis hun sover mye om natten er det ikke så rart om det går 3-4 timer etter den lange natteøkten. Han min har alltid hatt lange våkenperioder på dagtid. Men så sover han lenge når han først sovner.
Ofte bare halvtimes dupp imellom våkeperiodene, litt for lite søvn totalt på dagtid syns jeg, til tross for lang natt. Og hun virker trøtt, gjesper og gnir seg i øynene, men tvilholder øynene åpne! Men tar gjerne en lang dupp utpå ettermiddagen. Så får vel bare slå meg til ro med at hun får nok søvn totalt iløpet av døgnet :)
 
Min sover knapt på dagtid. Han er 12 uker.. Blir helt tussete av det, men så sover han på kvelden og natta.
Slitsomt når det ikke blir litt tid til annet enn å underholde og forsøke å få den lille til å sove på dagtid o_O
 
Gullet er tre måneder, og han er aldri våken mer enn halvannen time mellom duppene.
Det høres herlig ut! ;) Selv om jeg liker tiden med henne våken, så hadde det vært greit med litt tid til husarbeid og annet iløpet av dagen. Mi var sånn tidligere, men har nå mer eller mindre bestemt seg for å være mest mulig våken mens pappaen er på jobb...
 
Sjelden våken mer enn 2 timer, men sover stort sett bare hviler på 30-45 min. Sover hele natten da :) 11,5 uker.
Godt når de sover hele natta da iallfall :) Selv om det er kjekt når de sover litt mer enn halvtimen i strekk på dagtid også...
 
Her varierer det veldig. Hun sovner vanligvis en time eller to etter at vi står opp, og da sover hun gjerne i tre timer. Deretter har hun lange våkenperioder avbrutt av korte dupper. Da kan hun godt være våken i tre timer i strekk.

I dag har hun knapt sovet på dagen, men har vært blid likevel. Trengte tydeligvis lite søvn i dag.
 
Min sover godt om natten og har 3-4 kviler på mellom 20-30 min dagtid.altfor lite om gangen.men er nå bedre enn det var før;)
 
Lurer på om jeg må slå meg til ro med en slik rytme jeg også, og bare underholde henne istedetfor å pushe på for å sove, blir temmelig mye sutring her også. Kom bare så brått på, fram til forrige uke var det bare halvannen til to timer mellom hver dupp... Hvor lange dupper er det der da?
Har to kviler på dagen på 1-2 timer, som oftest 1. Da gir jeg blaffen i husarbeid og tar meg en rolig stund for meg selv:)
 
Mi er våken nesten 2timer før første dupp, sover da 30min-2timer i 10 tiden. Er så våken til i 15-16 tiden og sover da max 30 min. Legger seg ca.19.30 og er våken bortimot annenhver time heeele natta.
 
Back
Topp