Våkendager ??

Klaramor

Elsker forumet
Flere som opplever at baby er urolig på dagtid og ikke vil sove? Har sånne dager innimellom og blir litt sliten, for jeg vet ikke hvorfor hun er plaget... Gråter bare når jeg legger hu fra meg!

Flere?

Samme her!

Aner ikke hvorfor ... Men det er kjempe slitsomt. Spesielt når man har sovet lite på natta også! Urolig hele tida føler jeg! :(

Tenkte det samme i sted... Sover dupper på 30 min, våkner og virker misfornøyd....

Har hatt en sånn dag i dag. Hun virker ekstremt overtrøtt, klarer ikke å sovne, vil ikke ha pupp, ikke smokk, og byssing funker ikke :( sovner et par minutter på meg, våkner og er hysterisk etter få minutter :( tok seg en lang lur i ettermiddag da, og har stort sett sovet seg gjennom amming nå i kveld. Hun er 6 uker nå.

Vi har en sånn våken periode hver kveld. Spiser litt,sover bittelitt,sutrer litt,smokker litt om og om igjen helt til hun sovner fot natta..

Vi har hatt sovedag i dag, men bare korte dupper oppå meg. Sovnet nå i halv 8-tida og sover nå ordentlig godt endelig. Han her er stort sett misfornøyd hver dag, så da er det deilig når han sovner ordentlig for natta.

Vi har en sånn våken periode hver kveld. Spiser litt,sover bittelitt,sutrer litt,smokker litt om og om igjen helt til hun sovner fot natta..

Ser at dette innlegget ble skrevet for en stund siden ..
Har det endret seg med urolige kvelder ? Har en gutt på drøyt fire uker som styrer mye fra 19/20 -tiden til ca 22. Spiser 5 min, sover 15 min. .sutrer..er så overtrøtt og blank i øynene. Føler ingenting hjelper. Bysse, synge..gå med han på armen..ligge rolig, amme, nye bleie, osv.
Nå sover han veldig godt. Så.fra.ca 22 hver kveld er det helt rolig 4-6t. Har du noen triks i ermet.. ?

Har lest at det er helt normalt, og at frem til de er 3 mnd endrer de seg veldig mye fra uke til uke. Noen dager trenger de mye nærkontakt, mens andre dager sover de omtrent hele dagen, og neste dag kan de være våken nesten hele dagen med bare små blunder innimellom.
Stemmer med frøkna vår iallefall. Noen dager føler jeg hun "henger fast" i meg og trenger meg hele tiden. Andre dager er normale med lengre hviler og normal matrytme. Plutselig sover hun hele dagen og jeg må vekke for å få i hun mat :) Frøkna vår er nå 9 uker, og begynner å finne en rytme :) Vi skal snart begynne å legge hun tidlig på kvelden alene.
Spesielt kveldtid styrer babyer mye leste jeg og, før de plutselig roer seg og får døgnrytme.

Har lest at det er helt normalt, og at frem til de er 3 mnd endrer de seg veldig mye fra uke til uke. Noen dager trenger de mye nærkontakt, mens andre dager sover de omtrent hele dagen, og neste dag kan de være våken nesten hele dagen med bare små blunder innimellom.
Stemmer med frøkna vår iallefall. Noen dager føler jeg hun "henger fast" i meg og trenger meg hele tiden. Andre dager er normale med lengre hviler og normal matrytme. Plutselig sover hun hele dagen og jeg må vekke for å få i hun mat :) Frøkna vår er nå 9 uker, og begynner å finne en rytme :) Vi skal snart begynne å legge hun tidlig på kvelden alene.
Spesielt kveldtid styrer babyer mye leste jeg og, før de plutselig roer seg og får døgnrytme.
Jeg kjenner jeg blir litt små gal! Hun kan virke helt stuptrøtt og sove ti minutter! Så fort jeg legger henne ned er hun lys våken og umulig å roe ned! Legging kan jeg bare glemme for å si det sånn! Hun sovner på kvelden ved 20,21-22 tiden.. Da kan det hende at hun har vært våken nesten hele dagen med kun små power naps.. Skjønner ikke at et så lite barn kan sove så lite??? Det bekymrer meg litt...

Jeg kjenner jeg blir litt små gal! Hun kan virke helt stuptrøtt og sove ti minutter! Så fort jeg legger henne ned er hun lys våken og umulig å roe ned! Legging kan jeg bare glemme for å si det sånn! Hun sovner på kvelden ved 20,21-22 tiden.. Da kan det hende at hun har vært våken nesten hele dagen med kun små power naps.. Skjønner ikke at et så lite barn kan sove så lite??? Det bekymrer meg litt...
Er det magevondt som holder henne våken? Babyer blir også overtrøtte, og kan få problem med å sove. Snakket med helsesøster om akkuratt dette du bekymrer deg om, for jeg var også bekymret. Hun anbefalte meg å gi sukkervann dersom hun hadde vært våken lenge og trengte søvn.
I tillegg har jeg på de "verste" våkendagene lagt alt fra meg og bare latt snuppa sove i armene mine (hun sovner godt i armene mine, og jeg har mulighet å roe ned/finne tutt med en gang hun blir urolig) slik at hun iallefall har fått litt sammenhengende søvn på dagtid. Da er det bare å rigge seg til i sofaen med alt en måtte trenge, og la babyen få sove :)

Er det magevondt som holder henne våken? Babyer blir også overtrøtte, og kan få problem med å sove. Snakket med helsesøster om akkuratt dette du bekymrer deg om, for jeg var også bekymret. Hun anbefalte meg å gi sukkervann dersom hun hadde vært våken lenge og trengte søvn.
I tillegg har jeg på de "verste" våkendagene lagt alt fra meg og bare latt snuppa sove i armene mine (hun sovner godt i armene mine, og jeg har mulighet å roe ned/finne tutt med en gang hun blir urolig) slik at hun iallefall har fått litt sammenhengende søvn på dagtid. Da er det bare å rigge seg til i sofaen med alt en måtte trenge, og la babyen få sove :)
Hun liker ikke ligge alene, for med en gang jeg tar henne opp i bæreselen så sovner hu på en flekk! På kvelden prøver vi jo å legge henne og det er da alle problemene kommer! Hun blir rett og slett hysterisk! Hater virkelig å ikke ligge hos meg! :o

Ikveld skal jeg teste sukkervann faktisk! Er det ikke en strøken spiseskje blandet i kokt vann (1 dl) som er blandingsforholdet?

Dette har faktisk blitt værre de siste dagene! Går jeg på tur er hun urolig i vogna hele veien! Føler jeg bare må sitte inne og ha henne i selen hele dagen lang... Får ikke gjort stort! Blir sliten i nakken og rygg hvis jeg går for lenge med henne også....

Netflix er min venn nå om dagen...

Hun liker ikke ligge alene, for med en gang jeg tar henne opp i bæreselen så sovner hu på en flekk! På kvelden prøver vi jo å legge henne og det er da alle problemene kommer! Hun blir rett og slett hysterisk! Hater virkelig å ikke ligge hos meg! :eek:

Ikveld skal jeg teste sukkervann faktisk! Er det ikke en strøken spiseskje blandet i kokt vann (1 dl) som er blandingsforholdet?

Dette har faktisk blitt værre de siste dagene! Går jeg på tur er hun urolig i vogna hele veien! Føler jeg bare må sitte inne og ha henne i selen hele dagen lang... Får ikke gjort stort! Blir sliten i nakken og rygg hvis jeg går for lenge med henne også....

Netflix er min venn nå om dagen...
http://www.foreldremanualen.no/2010/04/baby-gami-kunsten-a-pakke-inn-en-baby/

Dette fikk vi tips om å prøve for å roe hun ned :) pakker inn babyen (inkludert armer) og gir tutt. Gir den trange følelsen av å være i magen.
Når barnet har roet seg eller sovnet, løsner du teppet litt slik at det ikke er så stramt hele tiden :)
Og å varme opp dynen hennes før du legger hun i sengen sin hjelper også :)

Back
Topp