Våken?

S@ndr@

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Når babyen deres var 4 uker,hvor mange timer i døgnet var de våken? Her er lille våken i ca 10 timer i døgnet og som regel er 5-6 av dem sammenhengende. Er det normalt? Hun er akkurat 4 uker i dag.
 
Mi sov nok mye mer enn det når hun var 4 uker. Tipper hun sov ca 18-19 timer i døgnet da.
Maks 2 timer sammenhengende. Kanskje tre timer på kvelden, men da med mange smådupper på fem minutter innimellom.

Nå er hun 8 uker og sover ca 16 timer i døgnet, altså våken åtte. Maks 2-3 timer sammenhengende.

Men så er det veldig stor forskjell på babyer. Synes likevel 6 timer sammenhengende våketid er mye for en så liten?
Men er baby fornøyd er nok alt fint :)

app'en
 
Tror ikke min var så mye våken.. Husker ikke helt hvor mange timer. Men tenker at bebiser er jo forskjellige, og sånn er det jo bare:) hvis bebisen din vil være så mye våken, så er vel det greit:)
 
Med førstemann var det mye våkentid pga smerter og kolikk. Var trøtt som en dupp, men fikk ikke til å sove. Det var frustrerende og utmattende for alle parter. Samtidig så er babyer ulike, og som nevnt, om ungen er fornøyd er det vel bare slik? Regner med du har prøvd alle sove-triks i boka med trilling, barnevogn inne, vugge, kjøkkenvifte osv.. (akkurat nå sover min nr 2 i new born setet foran kjøkkenvifta - superforkjøla og får ikke til å sove liggende!)
 
Ja,vi har prøvd det meste :) Men hun er blid og fornøyd hele tiden,syns bare det virket litt lenge om gangen. Men så såver hun fra 12 på kvelden til i 7 tiden på morgene å. Lurer på om det kan være medisin hun går på som gjør henne så våken. Men den ene medisin er bivirkningen tretthet mens den andre har søvnforstyrrelser. Er ikke bare bare å vite hva det er :) Men forhåpentligvis er det bare sånn hun liker det :)
 
Min lille er våken vanligvis 1 time om gangen til hvert måltid, men på kvelden har hun ofte en hyleperiode på et par-tre timer... :/
 
Back
Topp