Våken eller ikke ?

Kripos

Glad i forumet
Januarhula 2014
Min lille er litt "rar" føler jeg :)

Han kan begynne 2-4 timer før han våkner på riktig med å sutre, hikste noen ganger, sparke dyna av seg osv osv. Dette gjør han lenge nok til at jeg må ut av senga å se til han. Men så når jeg kommer til han så "sovner" han igjen. Så kan han være stille i 15-30 min før han begynner igjen. I natt begynte han kl 5, så selv om han sover hele natten, så må jeg opp å sjekke han en del ganger....

Flere ?
 
Samme her ;) Har lest om det, og babyer sover visst mye i noe som kalle REM-tilstand. Altså veldig lett søvn, når de er i denne tilstanden lager de ofte lyder, kan åpne opp øynene, gråte litt osv, men de er ikke skikkelig våkne. Fikk beskjed av helsesøster at det var viktig at vi ikke stormet til og plukket opp lillegutt når han er i denne tilstanden, for ofte når de dyp søvn igjen etter å ha vært en stund i REM- søvnen. De veksler visst mellom REM og dyp søvn :) http://www.babyverden.no/sider/leveranser/Parent-guide-artikler-til-Babyverden/Hva-er-sovn/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Min lille er litt "rar" føler jeg :)

Han kan begynne 2-4 timer før han våkner på riktig med å sutre, hikste noen ganger, sparke dyna av seg osv osv. Dette gjør han lenge nok til at jeg må ut av senga å se til han. Men så når jeg kommer til han så "sovner" han igjen. Så kan han være stille i 15-30 min før han begynner igjen. I natt begynte han kl 5, så selv om han sover hele natten, så må jeg opp å sjekke han en del ganger....

Flere ?
Jepp, samme her! Min sover inntil meg, så jeg slipper å stå opp, men de lydene holder meg jo våken, hehe.,
 
Gutten min var sånn nå.. merkelige greier! Jeg sto opp for å ta han opp, siden jeg syntes lydene gikk fra små klaging til gråting. Og når jeg sto over senga hans stoppet det og han sov videre:p pussig greie!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Godt dere andre også har det slik. og god artikkel å lese om søvn :)
 
Back
Topp