Våger ikke å ta en prat med sjefen

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg har vert sengeliggende dårlig nå siden uke 6. Jeg var heldig å hadde en del ferie fra i fjor som jeg måtte ta ut, så desember og første uken i januar i år gikk i ferie. Legen ønsker å sykemelde meg, men siden jeg var en del sykemeldt i fjor må jeg ver i jobb i 26 uker (til 1 februar) for å få full lønn. Jeg håper jo at jeg skal komme meg så jeg slipper det, men har tenkt på å spørre om jeg kan ta ut mer ferie. Jeg har 6 uker ferie igjen i år, men jeg våger ikke å spør sjefen om jeg kan ta ut en uke og to til. :oops: Han er en ungkar som aldri har vert i forhold eller hatt dame, og er irritert over at jeg er kvalm og dårlig. Jeg har vert på jobb denne uken, men har måttet gå tidligere hjem for jeg har vert dårlig. Har heldigvis muligheten til å jobbe hjemmefra av og til. Hva tenker dere? Jeg forstår sjefen også, men jeg er bare så elendig.
 
Forstår hvordan du føler det. Men hvis du setter deg ned med sjefen og forklarer situasjonen fra din side så kanskje forståelsen hans blir større? Han har kanskje aldri snakket ordentlig med en gravid dame og vet sikkert ikke så mye om hva som faktisk skjer med kroppen.
Sjefen din syns sikkert det er bedre at du tar litt ekstra ferie sånn at du kanskje kan jobbe fulle dager etterhvert? Er bedre for han å ha forutsigbarhet i forhold til jobbhverdagen?

Vet ikke om det var noe tips, men jeg håper du får han til å forstå :)
Jeg er også sykemeldt, men har heldigvis forståelsesfulle sjefer. Jeg har valgt å være veldig ærlig å fortelle om blødningene jeg har hatt og situasjonen rundt. Slik at de ikke tror at jeg går hjemme fordi jeg er "lat".

Klem til deg!
 
Forstår hvordan du føler det. Men hvis du setter deg ned med sjefen og forklarer situasjonen fra din side så kanskje forståelsen hans blir større? Han har kanskje aldri snakket ordentlig med en gravid dame og vet sikkert ikke så mye om hva som faktisk skjer med kroppen.
Sjefen din syns sikkert det er bedre at du tar litt ekstra ferie sånn at du kanskje kan jobbe fulle dager etterhvert? Er bedre for han å ha forutsigbarhet i forhold til jobbhverdagen?

Vet ikke om det var noe tips, men jeg håper du får han til å forstå :)
Jeg er også sykemeldt, men har heldigvis forståelsesfulle sjefer. Jeg har valgt å være veldig ærlig å fortelle om blødningene jeg har hatt og situasjonen rundt. Slik at de ikke tror at jeg går hjemme fordi jeg er "lat".

Klem til deg!

Jeg tror nok dessverre han blir mer irritert en forståelsesfull, det er som regel den veien det pleier å gå :( Men jeg får ta meg en prat med han, det verste som kan skje er at jeg får kjeft og ett surt nei :rolleyes:

Klemmer tilbake :happy:
 
Jeg tror nok dessverre han blir mer irritert en forståelsesfull, det er som regel den veien det pleier å gå :( Men jeg får ta meg en prat med han, det verste som kan skje er at jeg får kjeft og ett surt nei :rolleyes:

Klemmer tilbake :happy:

Hvis han blir sur og kjefter har han et problem...da hadde jeg blitt forbanna, hehe.
Men du får gi det et forsøk og se hva han sier :) lykke til!

Klem :D
 
Hva med å ta med en tillitsvalgt på samtalen? Du kan forklare problemet til han/henne i forkant. Det kan være en god støtte om sjefen er teit :)
 
Da tok jeg mot til meg å spurte. Får ferie neste uke, men særlig fornøyd er han ikke. Hater å føle at jeg svikter folk :sorry:
 
Jeg kjenner på samvittigheten jeg også, spessielt for jobben jeg har hver 4 helg.
Jeg har allerede vært i møte ang stort fravær, de skjønner jo, men masse ekstra jobb for dem.
Det er forferdelig å være syk og samtidig må jobbe, jeg hadde ikke klart det.
Håper det løser seg for deg.
 
masse masse god bedring <3 nyt en uke uten stress <3
 
Back
Topp