UVI

87camilla

Betatt av forumet
Oktoberlykke 2019
Hei!
Jeg var hos legen på onsdag og da hadde jeg 4+ på utslag på urinen på urinveisinfeksjon. De skulle sende den til dyrking. Fikk ingen ting for det. Jeg hadde ingen symptomer, men i går og i dag har jeg veldig vondt i korsryggen og vondt vis jeg klemmer eller ligger på ryggen under ribbeina. Ingen feber.
Det jeg lurer på er om jeg skulle tatt kontakt med legevakten? Eller er det føden man skal kontakte? Eller vente til mandag og ringe legen igjen og høre om de har fått svar på dyrkingen?
 
Jeg tror jeg hadde ringt føden og hørt med dem hva de syns. For det skal man jo ikke gå ubehandlet med i svangerskapet. God bedring!
 
Jeg ville ringt føden, der kan du få tatt ny prøve og evt få antibiotika også til noe åpner :)
 
4+ av hva da? På alle punkter? Det hørtes absolutt ikke bra ut, så ikke legen noe mer en det ang. Dyrking?

Kan forstå det hvis det kun er 4+ på et punkt...
 
4+ av hva da? På alle punkter? Det hørtes absolutt ikke bra ut, så ikke legen noe mer en det ang. Dyrking?

Kan forstå det hvis det kun er 4+ på et punkt...

Det var 4+ på hviteblodlegmer. Så var det spor av protein. Er litt lei å ta en antibiotika kur vis det ikke skulle være noe for jeg sliter med sopp infeksjoner.

Får nok svar på dyrkingen i dag og de smertene jeg hadde i ryggen har gått over.
 
Ok, men det "må" være utslag på nitritter hvis det er en uvi tror jeg. Lenge siden jeg har analysert urinprøver. Så da er det ikke rart du ikke er satt på noen ab.
 
Det var 4+ på hviteblodlegmer. Så var det spor av protein. Er litt lei å ta en antibiotika kur vis det ikke skulle være noe for jeg sliter med sopp infeksjoner.

Får nok svar på dyrkingen i dag og de smertene jeg hadde i ryggen har gått over.
Fikk du svar på prøvene?
 
Jeg har også vært plaget i underlivet i noen uker. Trodde først det var uvi og hadde utslag på urinprøve. Fikk antibiotika 1 uke, men det hjalp egentlig ikke. Hadde selv mistanke om sopp og prøve en kur mot dette. Smurte meg med canesten salve i nesten 2 uker. Ble litt bedre, men var ekstremt sår og hadde generelt et stort ubehag. Tenkte kanskje jeg hadde overbehandlet litt og kjøpte en olje til å vaske underlivet med og en intimsalve fra ACO på apoteket. Ble raskt mye bedre! Bruker fremdeles oljen og intimsalven, anbefales! :)
 
Jeg har også vært plaget i underlivet i noen uker. Trodde først det var uvi og hadde utslag på urinprøve. Fikk antibiotika 1 uke, men det hjalp egentlig ikke. Hadde selv mistanke om sopp og prøve en kur mot dette. Smurte meg med canesten salve i nesten 2 uker. Ble litt bedre, men var ekstremt sår og hadde generelt et stort ubehag. Tenkte kanskje jeg hadde overbehandlet litt og kjøpte en olje til å vaske underlivet med og en intimsalve fra ACO på apoteket. Ble raskt mye bedre! Bruker fremdeles oljen og intimsalven, anbefales! :)
Hva heter den salven? Er den beregnet til barn eller voksne?
 
Den heter ACO Intimate Care Soothing Cream. Tror den er beregnet til voksne, ville i alle fall spurt om den kan brukes på barn før man bruker den. Jeg er veldig sensitiv og har ikke reagert på den så den er nok mild :)
 
Back
Topp