Uvi?

Julismil

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei.

Har de siste dagene følt meg mer tissetrengt. Føler jeg må på do "hele tiden", kommer ofte bare små skvetter. Går 10 min så føler jeg at jeg må på do igjen, kommer nok en gang små skvetter. Innimellom dette er jeg "skikkelig" på do og det kommer vanlige mengder. Føler et trykk på blæren, så jeg tror det handler om at vesla ligger med trykk på den. Ingen svie eller ubehag ved vannlating, fin på farge og lukt. Er to uker til neste kontroll hos jm, og vil helst ikke gå ubehandlet med en evt uvi til dess. Er vel en drøy uke siden jeg tok ustix sist. Samtidig er jeg nesten helt sikker på at det handler om hvordan babyen ligger. Noen erfaringer? :)

Er nok babyen som presser mer på blæra nå mot slutten, men jeg ville ringt lege eller jordmor og spurt om jeg kunne levert en urinprøve for å være sikker. Tar jo ikke lang tid å sjekke.

Hei.

Har de siste dagene følt meg mer tissetrengt. Føler jeg må på do "hele tiden", kommer ofte bare små skvetter. Går 10 min så føler jeg at jeg må på do igjen, kommer nok en gang små skvetter. Innimellom dette er jeg "skikkelig" på do og det kommer vanlige mengder. Føler et trykk på blæren, så jeg tror det handler om at vesla ligger med trykk på den. Ingen svie eller ubehag ved vannlating, fin på farge og lukt. Er to uker til neste kontroll hos jm, og vil helst ikke gå ubehandlet med en evt uvi til dess. Er vel en drøy uke siden jeg tok ustix sist. Samtidig er jeg nesten helt sikker på at det handler om hvordan babyen ligger. Noen erfaringer? :)

Har det også sånn, tror det er barnet som presser litt ekstra på. Men tenkte å dra innom legekontroet å levere en urin prøve bare for å være sikker. Trenger ikke bestille time hos lege eller jordmor, bare levere på laboratoriet å vente 1 min på svar. Er det uvi får du komme inn til lege eller de på laboratoriet ringer inn til legen å ordner resept:)

Uvi i graviditet er vont. Det var det værtfall for meg. Jeg har hatt det to ganger, begge gangene var jeg sikker på at jeg mistet babyen.

Uvi i graviditet er vont. Det var det værtfall for meg. Jeg har hatt det to ganger, begge gangene var jeg sikker på at jeg mistet babyen.

Trenger ikke å være vondt, hadde vondt sist svangersakp, men to ganger dette svangerskapet har jeg ikke merket uvi før det har gått over til å bli nyrebekken betennelse.

Trenger ikke å være vondt, hadde vondt sist svangersakp, men to ganger dette svangerskapet har jeg ikke merket uvi før det har gått over til å bli nyrebekken betennelse.
Jeg berget for nyrebekkenbetennelsen heldigvis, men hadde heller ikke så veldig vondt av selve UVI'en før den ble ille!

Ofte får ikke gravide symptomer på uvi. Ta en test, det bør ikke gå ubehandlet i graviditet.

Jeg har det også sånn, men tror det er press fra babyen og ikke uvi. I følge jordmor ligger han veldug langt ned i bekkenet så ikke rart det blir trangt.
Som med alle spørsmål her - er du bekymret så ring. Det er jo bare å levere en urinprøve hos legen :-)

Back
Topp