Uvi?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Jeg begynner å få en mistanke til at frøkna muligens kan ha fått uvi. Hun våknet med hylgråt idag, tisset i bleia luktet litt spesielt/stramt, den var litt mørkere enn den pleier. I tillegg tar hun seg nedentil foran, og begynte å gråte da jeg vasket henne nedentil idag :(

Noen som har erfaring med dette på små barn? Hvordan får man tatt prøve av bleiebarn? :nailbiting:
 
Du får kjøpt utstyr til prøvetaking av bleiebarn på apoteket. Ville tatt kontakt med lege så fort som mulig.
 
Man får slike poser man fester for å samle urin så tar man bare bleia utenpå. Får dem på apotek, lege og helsestasjon.
 
Vi har erfaring. Du må levere urinprøve hos legen. Små barn pleier dessuten ofte sjekkes med ultralyd. Det måtte vi.
 
Det var ikke utslag på prøve, og de mente hun nok hadde drukket litt lite. Så vi pøste på med drikke, og det ble bedre (tisset lysnet og luktet ikke), men nå syns jeg det er litt intens lukt igjen. Skal få henne til å drikke enda mer, og bedrer det seg ikke så går vi til legevakta senere :) hun har vært litt sår etter bleie med diaré så kanskje det som gjør at hun tar seg litt nedentil (at det svir) :)
 
Back
Topp