UVI

Junibaby

Betatt av forumet
Noen her som har hatt urinveisinfeksjon i løpet av svangerskapet? Fikk telefon fra føden i dag om at jeg hadde kraftig urinveisinfeksjon og måtte begynne med en massiv antibiotikakur med engang, men jeg har ikke merket noen symptomer overhodet? Syns det var litt merkelig.. Noen med erfaringer? Kan det være skadelig for barnet? Er 37+2 i dag.

Eneste jeg vet er att uvi kan sette igang fødsel for å beskytte barnet. Men kan kan ha uvi uten å merke noe ja..

Noen her som har hatt urinveisinfeksjon i løpet av svangerskapet? Fikk telefon fra føden i dag om at jeg hadde kraftig urinveisinfeksjon og måtte begynne med en massiv antibiotikakur med engang, men jeg har ikke merket noen symptomer overhodet? Syns det var litt merkelig.. Noen med erfaringer? Kan det være skadelig for barnet? Er 37+2 i dag.

Ikke like lett å oppdage uvi ved graviditet, pga slapp muskulatur i blære. I verste fall kan en ubehandlet uvi sette i gang fødsel, eller du kan få
nyrebekkenbetennelse.

Ta antibiotikaen din og drikk masse!

God bedring!
:)

Jeg tror ikke det er skadelig for barnet akkurat, men det er jo skadelig for deg og det kan jo bli værre og værre hvis du ikke behandler det :) Jeg hadde det i første trimester og jeg hadde heller ingen symptomer bortsett fra at jeg måtte tisse litt oftere :)

Jeg hadde MYE uvi i første svangerskap. Gikk på et par antibiotikakurer. Var sjeldent jeg merket noe særlig til at jeg hadde det. Var i hvert fall langt i fra så ubehagelig og vondt som det vanligvis er. Som nevnt over vil de vel behandle både for at det kan føre til fødsel, og for at det ikke skal gå over til nyrene og nyrebekkenbetennelse.

Hvordan finner man ut av det/legen ut av det hvis man ikke har noen symptomer? Tester de det i den vanlige testen av urinprøve man leverer på svangerskapskontroll?

Hvordan finner man ut av det/legen ut av det hvis man ikke har noen symptomer? Tester de det i den vanlige testen av urinprøve man leverer på svangerskapskontroll?
Ja, det gjør de. Men jeg hadde ikke utslag på de urinstiksene. Jeg fikk tilfeldigvis dyrket min urinprøve da jeg var innlagt på føden og da visste det seg at jeg hadde UVI.

Jeg har ikke hatt en eneste UVI under graviditeten, som jeg vet om i hvert fall. Jeg hadde nemlig rundt fem på et halvt år, og da var jeg veldig lei -_- For noe dritt å ha.

Samtidig virker det litt skummelt å ikke ha symptomer, med tanke på nyrebekkenbetennelse

Back
Topp