UVI

Håp!

Mamma til et lite frø <3
Septembermødre <3
Urinen min var skikkelig grumsete idag tidlig, og jeg har kjent litt murringer nederst i magen (tenkte egentlig først det var livmoren) så jeg ringte legen i tilfelle det kunne være UVI. Urinprøven jeg leverte hadde ikke vært i blæra mer en 2 timer, men det slo ut bittelitt på bakterier og blod. Vi ble enige om å se det an til over helga siden jeg ikke tåler pencillin og de andre antibiotikatypene ikke skal tas i 1. trimester.

Jeg er sånn i stuss hva jeg skal gjøre om jeg blir verre. Jeg tør ikke ta pencillin i tilfelle reaksjonen min blir kraftig og det går utover den lille (vet ikke hvordan jeg reagerte på det da jeg var liten, kun at jeg ikke tålte det). Jeg tør heller ikke ta antibiotika før jeg er HELT sikker på at jeg er i 2. trimester (så aller helst ikke før jeg er sånn 13 uker på vei). Men tør jeg egentlig gå med ubehandlet UVI, da det er fare for å få rier og støte ut barnet?

Hjelp hjelp hjelp. Jeg drikker vann, grapefruktjuice og tar tranebærpiller for harde livet. Om jeg bare klarer å ta knekken på denne UVIen på naturlig måte så hadde det vært så utrolig lettende for meg. Jeg føler jeg sitter i et skikkelig dilemma, og er så redd valget mitt kan skade barnet.

Noen som har erfaringer med UVI og graviditet de vil dele? Noen andre tips til hva som kan hjelpe utenom ascorbinsyre, tranebær og masse vann?

Aner ingenting om det, men ønsker deg god bedring! Krysser fingrene for at det går over av seg selv :-)

Ta sitron i vannet også, og drikk appelsinjuice :) C-vitamin skal visstnok også hjelpe ;)
Krysser fingrene for deg!

God bedring!

Hadde det jeg tror var en mild uvi i forrige uke. Trodde først jeg klarte å drikke den bort, men så kom symptomene tilbake. Prøve av urin som hadde vært ca 2 t i blæra var negativ, men på bakgrunn Av symptomer fikk jeg allikevel penicillinkur, som hjalp. Har dermed ingen gode råd siden du ikke tåler penicillin, men jeg forstår bekymringen din og håper sur drikke og tranebær hjelper! God bedring :-)

Tusen takkk dere! Jeg Håper VIRKELIG jeg skal klare å drikke det av meg siden jeg oppdaget det tidlig. VEldig lite grums i dag tidlig ihvertfall :D

Vil tro Furadantin (virkestoff: nitrofurantein) er et godt alternativ??? Er vel kontraindisert kun de siste ukene av svangerskapet. :)Står også litt her som kanksje beroliger deg: http://www.forskning.no/artikler/2013/mars/352256 . :)

Ellers krysser jeg selvfølgelig fingrene for at du slipper antibiotika.... ;-)

Det var veldig godt å lese! Nå som jeg også er veldig nærme 2. trimester så virker det jo som dette er helt trygt. Tusen takk for link! Har du medisinsk utdannelse kanskje?

Off.. så sur situasjon.. :/ Jeg er allergisk for selexid og kan bare bruke bactrim, men har ingen erfaring med hvordan det fungerer i svangerskapet.. syntes du kunne fått noen gode råd og innspill av legen.. H*n ser jo sikkert situasjonen slik som du og vil ha stor kunnskap til å gi det en "handlingsplan" og kanskje berolige deg litt :)

Håper jeg får litt klarere svar på mandag. Han ville egentlig jeg skulle teste pencillin siden jeg ikke vet hvordan jeg reagerer på det, og da var det dumt å gå hele livet uten pencillin (om reaksjonen bare var kløe feks). Jeg sa at det var jeg jo enig i, men at slik eksperimentering isåfall ikke burde foregå når jeg er gravid... Jeg kommer nok til å spørre litt mer om Furadantin dersom jeg må på antibiotika. Men håper i det lengste jeg slipper!

Tusen takkk dere! Jeg Håper VIRKELIG jeg skal klare å drikke det av meg siden jeg oppdaget det tidlig. VEldig lite grums i dag tidlig ihvertfall :D

Det var veldig godt å lese! Nå som jeg også er veldig nærme 2. trimester så virker det jo som dette er helt trygt. Tusen takk for link! Har du medisinsk utdannelse kanskje?

Veterinærmedisinsk, så ikke helt på hjemmebane, men....... Basisen er jo der og plukker opp et og annet... ;-)

Godt å høre det går bedre og fortsetter å krysse fingre!! :-)

Back
Topp