UVI uten symptom?

Nybegynner90

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Var hos legen i går og urinprøven viste L+3. Han spurte om jeg hadde symptomer på uvi, og jeg svarte nei med en gang.
Har aldri hatt uvi før, så tenkte ikke tanken en gang.
Fikk beskjed om å komme med ny prøve i morgen (legekontoret var stengt i dag).

Hva skjer om jeg har uvi?
Har googlet symptomer, og det eneste jeg kjenner igjen er murring i korsryggen.
Har vært plaget med mye/sterk lukt og fuktig truse (beklager detaljene) i over en uke, og har sjekket (på lørdag) på sykehuset at det ikke er vannavgang.
Er 39+0 i morgen.

Av alle ting så er jeg redd for å bli satt på antibiotika :hilarious: Magen reagerer heftig nok på det ellers når jeg ikke er gravid, vil absolutt ikke tulle mer med systemet som er treigt nok som det er nå på slutten :hilarious::hilarious:
 
Kan jo nesten høres sånn ut ja, jmf både blod i urin og sterk lukt. Det er ikke alltid man får de helt klassiske symptomene, og hvis det er smerter i ryggen kan jo probleme sitte lenger opp i nyrebekkenet. Lurt av deg å levere en prøve til og evt få en sjekk. Skjønner du ikke ønsker deg AB, men det er ikke greit å gå med en slik infeksjon heller, og spesielt ikke med nærstående fødsel i tillegg. Lykke til hos legen!
 
Blir antibiotika eller penicillin kur. Men rart legen ikke sendte inn til dyrking om han mistenkte uvi.

Men tru meg det er bedre med en antibiotika kur enn nyrebekkenbetennelse som den kan utvikle seg til.

Jeg hadde heller ikke symptom på uvi tidlig i svangerskapet og endte med to kurer for å bli kvitt den. Og uvi kan starte premature rier.
 
Blir antibiotika eller penicillin kur. Men rart legen ikke sendte inn til dyrking om han mistenkte uvi.

Men tru meg det er bedre med en antibiotika kur enn nyrebekkenbetennelse som den kan utvikle seg til.

Jeg hadde heller ikke symptom på uvi tidlig i svangerskapet og endte med to kurer for å bli kvitt den. Og uvi kan starte premature rier.

Var tom for urinprøveglass hjemme, så tok derfor prøven på legekontoret. Han vil nok ha en ny tilfelle den andre ikke var ren nok.

Og rier er velkomne nå :hilarious: Veldig lei og klar for å bli ferdig med hele graviditeten!
 
Har ikke hatt UVI under graviditeten, men fant følgende behandling for gravide på Norsk helseinformatikk sine sider.

ec155b856797c781d2db77ccd85f8c18.jpg


Ikke noe skummelt med det når det blir oppdaget raskt, og detblir der jo siden urinen sjekkes så ofte [emoji4]

Håper du kan få antibiotika som er snill mot magen nå på slutten, hvis det blir behov for det.
 
Be om at prøven sendes til dyrkning i dag hvis det fortsatt er utslag :) jeg har hatt utslag på leuckocytter på nesten alle urinprøvene dette svangerskapet, selv om jeg har tatt prøven korrekt. Senest på mandag var den på L+3.
Prøven har blitt sendt til dyrkning hver gang, men har ikke vært noe her heldigvis :)
 
Jeg gikk på en heftig antibiotikakur i fjor, så jeg har tips mot mageproblemer.

Jeg skulle ta antibiotika morgen, middag og kveld. 3 timer etter morgen- og middagsdosen tok jeg melkesyrebakterier, som hjalp slik at de slemme bakteriene ikke fikk tatt over i tarmen (=au). Viktig å ikke ta disse for nært i tid til når du tar antibiotika, da den kan drepe de snille melkesyrebakteriene.

Typen melkesyrebakterie jeg tok het LactoCare Daily (kjøpt i Danmark), men IdoForm el.l. bør hjelpe det også, selv om det sikkert er litt svakere. Og du skal sikkert ha litt svakere kur enn det jeg var på uansett.
 
Var hos legen i går og urinprøven viste L+3. Han spurte om jeg hadde symptomer på uvi, og jeg svarte nei med en gang.
Har aldri hatt uvi før, så tenkte ikke tanken en gang.
Fikk beskjed om å komme med ny prøve i morgen (legekontoret var stengt i dag).

Hva skjer om jeg har uvi?
Har googlet symptomer, og det eneste jeg kjenner igjen er murring i korsryggen.
Har vært plaget med mye/sterk lukt og fuktig truse (beklager detaljene) i over en uke, og har sjekket (på lørdag) på sykehuset at det ikke er vannavgang.
Er 39+0 i morgen.

Av alle ting så er jeg redd for å bli satt på antibiotika :hilarious: Magen reagerer heftig nok på det ellers når jeg ikke er gravid, vil absolutt ikke tulle mer med systemet som er treigt nok som det er nå på slutten :hilarious::hilarious:
Hadde også 3 + på leu. Fikk behandling av uvi. Uten symptomer på det da du er gravid kan plagene forsvinne. Men lurt å bli Behandlet dersom derøt er det så det ikke utvikler seg. Selexid som brukes mot uvi pleier ikke gi magebesvær :)
 
Jeg hadde UVI for noen år siden når jeg ikke var gravid. Det eneste symptomet jeg hadde var at jeg måtte tisse hele tiden, noe som kan være vanskelig å gjenkjenne når man faktisk er gravid. Hadde ikke vondt noen plass, men det ga utslag på urinprøven jeg tok hos legen så da fikk jeg antibiotika.
 
Back
Topp